Donderdag, een mooie droge dag . . .


Volgens de weergoden zou het vandaag een mooie en droge dag worden, het zal steeds wel af te wachten worden wat het gaat doen zeker in de loop van diezelfde dag.  Op woensdag was het ook al vrj mooi, ik heb ervan genoten om tussendoor wat in de zon te gaan zitten op het terras en het was er echt wel heerlijk !

Alleen denk ik nu dat ik me toch wat overdaan heb in de week, in die zin dat mijn lichaam nog steeds wat pijnlijk aanvoelt, ik ben steeds zo moe en dat is niet van mijn gewoonte, ik val in slaap en dat doe ik zelden of nooit . . . of is het toch echt wel de oude dag die eraan komt.  Ik zelf hou het dan liever op najaarsmoeheid, een periode dat het zowat minder gaat met je gezondheid, want dat zal ook wel mee tellen in dit geval, of dat je de vorige week echt wel heel veel tegelijk op een paar dagen hebt afgehaspeld , wat te zware gewichten hebt gedragen, tot twee keren toe zelfs, ja, daar kan ook een goed gezonde mens niet altijd even goed tegen.  Ik sliep dan ook een paar nachten na mekaar zo slecht en nu zou ik een gat in de dag slapen als ik gewoon bleef liggen in bed wanneer ik zie dat het gans klaar is buiten !

Eender wat er scheelt, gisteren nog wat eten voor mezelf klaar gemaakt op de middag, daarna wat in zetel zitten kijken naar het nieuws, dat ook steeds zo goed als hetzelfde is en zelden of nooit goed nieuws mag genoemd worden!  Oorlog en vechten en wat weet ik nog meer, steeds maar over de prijzen van de gas en elektriciteit en ja, dat weten we allemaal dat die omhoog gaan maar wie doet er nu eens iets voor ons ?!  

Ze praten er allemaal over maar er wordt zo goed als niks gedaan en dan beloven ze ook nog een paar honderd euro's per gezin, allemaal goed en wel maar krijgen we dat ook, vallen we weer net niet buiten te prijzen, of is het toch voor iedereen, ik weet het zo niet, het wordt steeds zo nipt berekend dat de meeste huisgezinnen erbuiten vallen die net dat tikkeltje meer hebben gewerkt, of gewoon langer hebben gewerkt, en dat pas de echte sukkelaars er kunnen van genieten . . . of zelfs dat nog niet !  En profiteurs zullen er altijd wel zijn, ik hoop alleen maar dat het gaat zoals met die premie van 100€, dan zou iedereen wel tevreden zijn vermoed ik zo.  Al weet ik niet of iedereen die wel heeft gekregen, ik dus wel blijkbaar, tenminste ik heb het zien vermeld staan op mijn rekening dus werd er vast en zeker wel rekening mee gehouden !

Ondertussen heb ik mijn soep ook al gekookt, mijn huisafval werd bij mekaar verzameld en ik heb het snel buiten gezet ook, dat ging vrij vlot natuurlijk, ik neem dan wel meestal de lift omdat ik anders twee keren moet lopen om die twee bakken naar buiten te halen en vooraan aan de straat te zetten, achter de haag.  Het is soms wel een heel gedoe hoor, dat zal met de ophaling van papier ook wel zo zijn, die moet nog komen maar dan heb ik wel een volle container, heb hem de laatste keer niet buiten gezet maar eigenlijk is dat maar afstel, je moet toch telkens betalen wat je container als inhoud had, daar kan je niet buiten want daar zit een chip in en aan de hand daarvan wordt je bijdrage berekend.

Omdat ik weet dat mijn rug daar niet goed tegen kan, wil ik vermijden dat ik veel van die gewichten moet dragen, ik ga er dan meestal ook mee naar een dichtbij zijnde lift en zo ga ik naar boven met vandaag dus die twee bakken erin.  Eenmaal op het gelijkvloers, zet ik eerst de lichtste bak buiten de lift in de hal, de zware die neem ik dan gewoon mee op de wieltjes en zet ik al dadelijk helemaal buiten.  Zodat ik nadien de lichte bak nog moet halen en die ook meenemen naar vooraan op het grondstuk waar wij dus wonen.

En in mijn hoofd rijpen de plannen om eens naar Leuven te trekken, het weer is mooi, en ik heb wel het één en ander nodig ook, bloesjes om nu te dragen in het tussenseizoen, die heb ik echt niet, en dadelijk een dikkere pull dragen dat doe ik nog niet, daar is het nog niet echt het weer voor.  Daarom wil ik op zoek gaan om een aantal spullen met drievierde mouwen aan te kopen ofwel iets met gewoon lange mouwen die je snel naar boven kan doen als het wat te warm gaat worden op het midden van de dag bijvoorbeeld.  Nu is het net zo een soort van weer dat je niet weet wat te dragen, net zoals het kan zijn in het voorjaar, zoals nu de seizoenen zijn is het van het ene in het andere vallen, geen zachte overgang zoals het normaal verloopt.  

Ach ja, ik ben dan ook iemand die als ze de zon ziet dat ze dan dadelijk denkt van iets zomers aan te trekken, maar dat staat nu ook echt niet meer, het is niet passend in deze momenten van de dag dat het ook vrij fris kan worden zoals 's avonds en vooral dan 's morgens.  Maar dan kom ik meestal niet zo vaak naar buiten, of het moet zijn dat ik iets speciaal nodig heb hier of daar en dat ik samen met nog iemand anders op pad trek en ermee terug naar huis kom !  Maar dat zijn dagen die er niet zo vaak zijn, voor mij zijn die dagen dat ik met anderen mee kan op koop of gewoon mee om de hoop te vergroten, die eindigen meestal met een aantal stukken kledij die ik dan ook vaak wel gebruik, want daarvoor zijn ze ook aangekocht !

Afscheid nemen van de zomer is er ook wel bij, zeker als ik nog wat buiten kan genieten van de heerlijke zonnestralen.  Vandaag was het eerder zon met tussenpozen, er waren vrij veel donkere wolken die voor de zon gingen, ze leken alleen maar donker omdat de zon er van de bovenkant op scheen, en ik vond het dan ook vervelend dat ik tussendoor naar binnen moest om naar mijn soep te gaan kijken, zonder dat je er zelf bij te pas komt, kan het koken nog niet echt verlopen, ik moet toch telkens kunnen proeven hoe alles smaakt en ik vond dat ze deze keer wel lekker was, al moet ik zeggen dat ik ooit vorig jaar nog veel lekkerder kippensoep had gemaakt . . . maar toen had ik er ook kippenballetjes bij gevoegd en dat maakte alles gewoon superlekker !   Deze keer had ik er geen meer in de diepvriezer zitten maar ik kan die daar morgen ook nog aan toevoegen, we zien wel wanneer ik daar tijd voor heb.

Dus als je me niet verneemt aan de computer, dan zit ik in de stad ergens te velde, te zoeken naar wat nieuwe kleding tegen de ietwat frissere dagen die er nu toch ook snel weer zullen aankomen.  Nog zoiets, ik heb al mijn verwarming aangezet, en ze geeft veel te veel warmte naar mijn zin op dit moment, ik kom er gewoon van in het zweet.  Maar dat is nog meer van al die dingen tegelijk te willen doen . . . en dat komt nooit goed !

Nog een fijne dag morgen, ik ga proberen om ervan te genieten en doen jullie dat ook maar terwijl het nu nog mooi is !  Groetjes.




Reacties

Populaire posts van deze blog

Fijn weekend !

weekend !!!