Donderdag, een min of meer rustdag, ik ga misschien wel een wandelingetje maken !

 


Een fijne donderdag wens ik iedereen toe, omdat er misschien toch iets droger weer werd voorspeld, ga ik daarvan gebruik maken om eens iets te doen wat ik graag doe, al doe ik dat meestal dagelijks ook wel maar deze keer misschien wel weer een wandeling maken, wel goed aangekleed en zorgen dat je wat draagt dat tegen de regen kan ook, dat moet je nu toch wel voorzien !

Gisteren waren ze hier om aan mijn kasten in de keuken iets te doen, het ene moest vervangen worden en het andere hebben ze samen onder hun twee kunnen oplossen, gewoon met hun verstand te gebruiken.  Ja, zo los je meestal ook van die kleine dingen op, zeg maar een tafel die niet helemaal horizontaal staat kan je snel gelijk zetten door er wat onder te steken, al blijft dat meestal niet voor altijd maar toch, het euvel aan die lade is verholpen, ze hebben gewoon die lade wat meer plaats gegeven, zo geraakt ze normaal tot achteraan waar ze moet zijn wanneer ze dicht is.  Ze hebben alles eens goed bekeken en daarna een oplossing gezocht en het was de goede volgens mij. Ik moest nog wel wat voorzichtig zijn met het ene deurtje maar verder was het verholpen, gelukkig maar dat het niet meer was.  

Op de middag kreeg ik daarvoor een telefoontje, ze vroegen me of het deze namiddag zou passen om langs te komen en ik zei volmondig ja omdat ik toch niks speciaal zinnens was, het grotere werk was voor morgen voorzien.  Ik zei dus dat het goed was voor mij en ik liet ze dan ook komen zoals gevraagd.  Lang hebben ze hier niet gewerkt, ik wou ze dan nog iets geven voor hun moeite, het waren wel mensen die niet van hier waren, ze spraken me aan in het Engels, geen probleem, ik verstond ze maar al te goed en ook ik zei tussendoor enkele woorden in het Engels om mezelf verstaanbaar te maken als ik uitleg gaf van het ene en andere.  Zo vroegen ze me ook waarom die deurtjes moesten vervangen worden, en ja, ik weet het ook wel, veel was daar niet aan te zien maar toen ik onderaan dat paneel aantikte met mijn nagel, toen zagen ze wel wat er scheelde, toen begrepen ze waarom ik andere wou.  Het is dan ook de eerste keer dat ik dit meemaak dat mensen niet willen dat je ze iets geeft, ik wou ze nog wat te drinken mee geven, ze moesten dat hier niet uitdrinken voor mijn ogen, ik zou hen dat ook gunnen moesten ze het gewoon meenemen, al was het dat ze het mee naar huis namen, het kon mij niet schelen, maar nu niks willen, dat vond ik ook maar erg.  Ofwel waren ze op het hart gedrukt dat ze dat niet mochten aannemen, ik zou met veel plezier iets hebben gegeven als ze goed werk hadden geleverd.

En ja, als ik nu vandaag eens wat tijd heb zoals ik hier hoger heb gezegd, wel dan kan er wel eens een wandeling af, al doe ik meestal wel mijn zelfde gangetje.  Dan ga ik weer eens naar het kerkhof, mijn liefje die daar ligt is bijna jarig en zelf heb ik voor hier thuis ook wat pralines genomen maar ik wil er weer eens naartoe.  Raar toch dat je dat gevoel steeds hebt, je hebt dat altijd samen gevierd en de laatste jaren was je niet meer zo gezond en lukte het niet meer om je vaak aan het lachen te krijgen, ook nu wil ik je tussendoor wat vertellen, al doe ik dat hier ook wel zo gewoon tegen je foto babbelen.  Alleen mag ik dat niet te vaak doen want dan komen de waterlanders ook voor de pinnen en ik loop niet graag met rood geweende ogen over straat.

Och, zou ik nog vergeten te zeggen dat ik ook naar de kapper moet, weeral iets waar ik moet aan denken, ach, ik schrijf het op maar soms ook wel verkeerd.  Net zoals met die broek die ik moet gaan halen, die had ik op donderdag ingeschreven.  Ik twijfelde of de kledij wel in de voormiddag bij hun was, en daarom had ik ook na de middag mijn telefoon genomen en even opgebeld, ik was een dag verkeerd, het moest de vrijdag zijn dat ik die moet gaan oppikken, ja, een mens kan zich ook wel eens vergissen, de datum staat er heel zeker zo op, ik heb goed gekeken deze keer.  Dat zal me de volgende keer weer niet meer voorvallen dat ik zulke dingen mis, ach, je zegt dat altijd wel maar soms is een andere gedachte sterker en vergeet je het toch goed te bekijken met het gekende gevolg.

Dus nu ga ik klaar maken wat ik altijd graag eet, wat spaghetti, en de saus, wel die maak ik vers, van in de vroege morgen op zetten en daarna weer laten afkoelen, ze doortrekt dan gans en dat doet ze veel beter smaken, alle smaken versmelten met mekaar en ze wordt ook wat zachter, zo heb ik het graag en daarna is het smullen geblazen, tenminste als ik nog spaghetti heb staan in de kast, toch eerst maar eens naar kijken !

'k Ga jullie nog een fijne donderdag toewensen en hopelijk is het zo droog als ik denk, en kan ik doen waar ik zin voor heb, mijn wandeling en ook in de namiddag naar de kapper, het zal een gevulde dag worden en als dan ook nog mijn buikje goed is gevuld, dan hoor je niemand klagen !  Groetjes.







Reacties

Populaire posts van deze blog

Fijn weekend !

weekend !!!