Donderdag, al iets meer naar het einde van de week toe !


Dit heb ik gisteren ook gedaan, wat thee gezet en ervan genoten, gelukkig was toen de regen reeds gestopt maar verder smaakte alles naar behoren.  Ales zat ik niet aan de computer maar ik keek naar de uitzending over het overbrengen van de Queen naar Westminster Hall.  Ik vond alles prachtig geregeld en nergens vond ik een een foutje, al zullen die hier en daar nog wel geweest zijn.  Het verliep allemaal vlot, gelukkig bleef ook daar de regen uit en ik zag dat er zand was gestrooid op bepaalde plekken die kunnen glimmen zoals de tramsporen en dergelijke.  Ook voor wie daar in die stoet meestapte was alles wat gemakkelijker gemaakt, het werd een mars tot Westminster Hall, daarna was het gedaan met uitzenden, je kon nog wel verder kijken op je computer want het werd blijkbaar nog wel uitgezonden maar niet op tv.

Tussendoor had ik hier en daar wel wat gedaan, ik heb niet de ganse tijd stil gezeten want dat zou wel van het goede wat te veel zijn geweest, er is ook nog een avond en dan kijk ik meestal wel een aantal uren naar tv, tot een half uur of iets meer voordat ik naar bed trek.  En ja, dan zullen we nog wel beelden van die overbrenging te zien krijgen in het nieuws, eender naar welke zender je ook kijkt maar dat geeft niet, iedereen moet de kans krijgen om zoiets voor even mee te maken.  Als je weet dat ik bijna 76 ga worden, dan weet je ook dat ik nooit heb gezien toen Elizabeth op de troon kwam, ik zal dat misschien wel ergens hebben meegekregen door één of andere media maar ik herinner mij daar toch niet echt veel meer van.  

Het is allemaal ook zo lang geleden en op een bepaalde leeftijd zijn er zaken die je naar het achterplan schuift, van een aantal grote ongelukken in ons land, daar weet ik nog wel iets van, gewoon omdat er op school ook werd over gepraat, ook over de doden die in de mijn zijn gevallen hier en daar, ook dat herinner ik me nog wel maar weet het fijn er ook niet meer van, heb ik misschien ook nooit geweten !  Dit alles herinnert ons dat het leven hier eindig is en dat ooit aan dat van ons ook eens een einde zal komen . . . het is misschien dichter bij dan we zelf wel denken . . . !  Alleen hoef je daar niet echt aan de denken, we leven nog en laat ons genieten wanneer we er nog zijn, meer hoeft voor mij ook niet.

En wat gaan we vandaag doen, misschien in de voormiddag toch maar gaan winkelen, ik heb wel geen grote lading nodig maar het zijn wel zwaardere stukken die erbij zijn, je weet dan ook niet of het de dag erna mooi zal zijn maar zo ziet het er niet naar uit.  Ik ga toch maar mijn voorzorgen nemen en het doen terwijl het zeker nog droog is, het kan misschien reeds gedaan zijn wanneer je dit leest, ik weet dat niet wanneer jullie komen kijken naar mijn blog.  Ik kan wel zien hoeveel personen het hebben gelezen, dat wel, maar meer hoeft ook niet, ik hoef niet iedere dag te zien wanneer jullie wat gaan doen op mijn blogje, daarvoor doe ik het niet.

Zelf wil ik gewoon alles aan jullie laten weten wat ik zinnens ben en wat ik wil gaan doen of wat ik gedaan heb, ja, dat ook natuurlijk, dat jullie niet denken dat ik hier de ganse dag zit te niksen.  Al heb ik vandaag niet zoveel gedaan eigenlijk, al heb ik wel alle papier en plastiek opgeruimd en ben tot het besluit gekomen dat ik vandaag de blauwe zak niet zal buiten zetten, de zak zit nog niet vol genoeg, ik wacht nog een paar weken, moet kunnen hé.  Het gemakkelijkste is dat je dit steeds goed bij houdt, dan heb je na een bepaalde tijd alles weer snel terug gedaan ook en kan je de zak of container buiten zetten wanneer het nodig is.  Zo zit ook mijn papiercontainer nog niet gans vol, ik hou hem gewoon hier nog bij mij tot wanneer die echt wel redelijk vol zit, nu kan er nog wat te veel bij naar mijn zin.

Misschien ga ik nu nog wel iets opruimen ook, iets wat ik eerder al had moeten doen !  Toen ging het me niet zo goed af allemaal, ik voelde me niet kiplekker maar nu terug wel dus wil ik ook laten zien dat ik alles kan opruimen zodat ik morgen of overmorgen weer eens met de grote stofzuiger kan rond gaan . . . en daarna misschien weer eens de vloer doen ook ?!  We zien wel hoe alles loopt, je weet het maar nooit.

Nog een heel fijne dag verder en hou je droog wanneer het buiten regent, of neem ten minste een paraplu of trek een regenmantel aan met kap zodat je de handen vrij hebt !  Groetjes.





Reacties

Populaire posts van deze blog

Fijn weekend !

weekend !!!