Dinsdag, wat een weer !


Een heel fijne dag voor iedereen, een dag om snel te vergeten maar regen moet er zijn en we zagen eerder de zon liever dan dat het nu aan het regenen gaat zo tussendoor en ja, steekt veel sneller tegen dan dat het meevalt eigenlijk !  Maar ook de regen is welkom, als het nodig is dan heb ik liever dat het er nu uit valt dan dat het ook als het nog wat kouder is, glad kan worden door aanvriezende regen, ijzel dus.

Vandaag al eens naar buiten geweest, gewoon om een kleine boodschap te doen, niet naar het warenhuis maar ik doe graag een aantal dingen tegelijk, zeker als ik er doorheen moet wanneer het regent.  Vlak na de middag kreeg ik het in mijn hoofd om mijn glas naar de glasbollen te doen, het was niet veel dat hier in de doos stond maar ik wou het gewoon meenemen, ik ging immers ook een paar omslagen in de brievenbus steken die ik had klaar gemaakt en daarna zou ik nog willen aardappelen aankopen, tenminste als er nog in de automaat zaten.  Soms ga je er naartoe en krijg je er geen mee . . . omdat er reeds zovelen zijn aangekocht, nu met dit slechte weer zullen de mensen wat meer zijn thuis gebleven, denk ik dan zo, er zaten er nog verschillende zakken in, zelf eentje van 10 kilo maar dat is voor mezelf, alleen dus, veel te veel, dan liggen ze hier te lang en dat heb ik ook niet zo graag.  Op vrij korte tijd had ik dan ook alles weeral gedaan en ik kwam thuis en maakte tegelijk ook nog de brievenbus leeg.  De oudste dochter had gezegd dat zij van het warenhuis nog een omslag met bonnetjes voor extra punten had gekregen, daar ben ik ook graag bij en die gebruik ik ook, tenminste van de producten die ik steeds gebruik en tussendoor ook wel eens van andere.

Maar zelf had ik niks in de bus gekregen, ik nam al dadelijk contact met de centrale van het warenhuis en begon een chat, waarop ik vroeg om dat eens na te kijken, dat ik geen boekje meer met extra punten in de bus had gekregen !  Dat kan toch niet zijn dat ze de ene er opsturen dat anderen dat niet krijgen, waarom twee maten en twee gewichten hanteren ?!  En ik zou dat allemaal terugvinden op de app onder de rubriek van E-deals !  Maar niks was minder waar, ja er stonden van die "deals" op maar dat was niet voor extra punten, of er stond toch niks bij van punten, laat het me liever zo uitdrukken !  Of ik kan het gewoon weer allemaal niet gelezen krijgen op mijn gsm, kan ook best zijn, want soms valt er wel eens een bedrag of woord vanaf omdat ik mijn leestekens nogal groot heb gezet, ik zag toch niks om eerlijk te zijn dus ik meen dat er hier iets is scheef gelopen en dat ze daar nog wel meerdere mensen mee hebben opgezadeld !  Want ik hoorde een dag of wat geleden dat ook de dochters van onze oudste dochter, het niet kregen toegestuurd, ze moesten daarvoor per telefoon contact opnemen met de centrale van dat warenhuis, volgens wat ik vernam van de dochter.  

Ik denk dat ze zelf er niet goed meer aan uit geraken en dat de ene maar wat zegt over dit onderwerp en dat anderen het gans anders vertellen want het raakt volgens mij kant noch wal.  Ik ga er in ieder geval mijn hoofd niet over breken en als het zo zou zijn als ik denk dat het is, dan kan ik ook best mijn waren ergens anders gaan halen, hier zijn nog andere ketens die hier een bijhuis hebben en niet echt ver van mekaar af, waar er ook goede bediening is en ook alles wat je maar wenst, ik heb maar te kiezen, alleen moet ik wel een stuk verder ervoor stappen maar als het opbrengt dan doe ik het ook.  Eigenlijk ben ik een beetje eraan verslaafd om hier te winkelen omdat ze hier ook echt alle merken hebben die bij mij goed in de markt liggen omdat het de smaken levert die een mens gewoon is te nemen, je wil niet zo maar veranderen maar wat moet dat moet dan maar !  Als ik maar naar mijn punten niet moet fluiten, dan ben ik al gerust want ik wou net zeggen dat ik weeral aan mijn 500 punten was geraakt zodat ik daar een ook kan van genieten om wat van die 5€ te kopen !!!

En zo breekt een mens zijn hoofd over allerlei problemen die eigenlijk wat geluksproblemen zijn, we hebben het allemaal zo goed maar toch willen we het laatste eruit halen wat er te halen valt !  En hebben we geen gelijk, ik wil van alles kunnen genieten waar ik recht op heb, meer moet dat niet zijn voor mij maar zo op die manier, ik weet het niet zo, het is niet te doen op die manier volgens mij, ik zie het gewoon niet hoe het zou moeten verlopen !

Ondertussen kan ik nog vertellen dat ik in de voormiddag mijn was en strijk uit de voeten heb gedaan.  Voor mijn eten moest ik bijna niet zorgen, ja, ik heb wat sla gekuist, wat er nog over was van de stronk die ik vorige week aankocht en dat is nu zo goed als verbruikt, het was een mooie slakrop en ik voel daar steeds aan, ook het gewicht speelt altijd mee en daar ga ik dan wat op verder om te kiezen tussen de verschillend planten.  Verder had ik de dagen ervoor nogal veel aardappelen geschild en ook gekookt dus daar was al wat van over en dan nog van vandaag, ik kon ze gaan opbakken en dat heb ik dan gedaan ook, was lekker bij een stukje "chateaubriand", daar nog wat kruiden boter bij in de saus en alles ging binnen zonder al te veel moeite, mijn pompoensoep ging er voordien ook goed naar binnen, het smaakt toch altijd als je zoiets klaar maakt, meer op gevoel dan wat anders eigenlijk.  Al weeg ik vaak toch ook mijn gemengde groenten steeds af, zo kom je niet voor verrassingen te staan, te veel aan een bepaalde groente kan soms ook een minder goede smaak geven aan bepaalde soepen.  Mijn kervelsoep die geraakte vorig keer ook niet echt op smaak maar die ga ik binnenkort nog wel eens opnieuw uitproberen !

Na de middag wou ik naar iets kijken wat ik had opgenomen, gisteren dus, maar toen bleek niets anders dan het verslag van de koers erop te staan, hoe het komt, geen idee, maar ik had niks te bekijken en toen ben ik dus die aardappelen gaan halen en glas naar de glasbollen gedaan en tegelijk ook die twee brieven posten !  Ik heb dan maar van de gelegenheid gebruik gemaakt om nog wat wijndruiven te eten, een paar takjes van een tros getrokken en het heeft gesmaakt !

Straks gaan we naar de avond toe en ik moet mijn timers nog juist afstellen, ik denk dat het veel te snel gaat donker worden in deze regenachtige week.  Dan maar zorgen dat alles juist wordt gezet zodat we toch ook wat vroeger dan anders van wat licht kunnen genieten.  En denk nu niet dat ik geen ander licht kan aansteken, kan ik dus echt wel maar ik hou er steeds van om dat gewoon te laten aanfloepen op bepaalde ogenblikken zodat ik niet steeds moet gaan rond lopen om in een klare ruimte binnen te komen.  Ik heb overal ook nog boven tegen het plafond een soort verlichting per gedeelte van de living maar ik hou me meestal wel bij die twee lampen op de kast, daarmee kan ik overal zien in onze living en lukt het me niet goed, kan ik nog altijd eentje op de plek aansteken waar ik beter zou moeten zien.

En nu ga ik dus afsluiten, mijn maandag is weeral bijna voorbij, jullie hebben nu zo goed als alles meegemaakt wat ik heb beleefd, ach neen, toch niet.  Nog iets te vertellen, zo had ik een paar dagen geleden de vaatwasser al zo goed als gevuld maar ik moest toen nog warm eten maken.  Ik had dat gedaan en daarna bijna alles in de vaatwasser gezet, alleen nog mijn glas stond vol water en dat dronk ik snel leeg en zette mijn glas bij in die vaatwasser !  Alles stond voordien klaar, het programma was gekozen, de wasmiddelen zaten erin en ik moest maar alleen nog de deur dicht doen, ziezo, dat was gedaan !  Toen nadien de afwas gedaan was en mijn deur van de vaatwasser open ging, had ik echt gen geduld meer en wou snel wat nemen uit de vaatwasser.  Ik haalde alles eruit tot ik bovenaan kwam en daar stond nog een glas erin . . . tot mij verbazing vol met water !!!  Ik heb toen vermoedelijk gewoon dat glas erin gezet zoals ik het in mijn handen had, niet omgekeerd dus en dat zat dus nog vol afwaswater !  Was toch wel even schrikken maar beter dit dan dat er zou wat zijn stuk gegaan, toch ?!

Nog een fijne dinsdag, geniet er maar van, ook al zal het veelal binnen zijn te doen maar in ieder geval kunnen we nog droog doorbrengen binnen, een aantal mensen die rampen hebben meegemaakt, ook in ons land, die gaan weer een bange winter tegemoet, denk daar ook wel eens aan wanneer je aan het zagen bent over dingen die er niet echt toe doen !




Reacties

Populaire posts van deze blog

Fijn weekend !

weekend !!!