Zaterdag . . . weekend . . . genieten van de afkoeling !

 


Een fijne dag wens ik iedereen toe, vandaag is het eerder een rustdag geworden, zo heb ik tijdens de zomerperiode mijn dagen wat ingedeeld, een mens moet zich wat aanpassen aan de heersende toestanden en dat warme weer overheerste, dus werd alles hier ten huize van Chris wat anders verdeeld, gespreid over een ganse week bijna, en het bevalt me.  Zo is de zaterdag eerder een dag van verpozing geworden, ofwel doe ik dat gewoon op mezelf en maak ik een wandelingetje of ga dingen doen die ik niet zinnens was maar die ik toch nog wou gedaan krijgen en morgen is het nog een dag dus ook dan kan je wat doen, ook al is het zondag. 

Vroeger was de zondag voor iedereen heilig, het is wel heel wat veranderd in die dingen, wat doen mensen immers die een ganse week gaan uit werken, die moeten op bepaalde tijden ook hun werk in de eigen woning gedaan krijgen, net zoals anderen dat doen.  Ook ik heb me daar steeds aan bezondigd, ik deed op zondag bepaalde werkjes toen ik nog uit werken ging, ook allerlei dingen die je normaal op een gewone zondag niet zou doen, ik deed voordien de was zodat ook tijdens die twee vrije dagen toch nog wat anders gedaan kon worden dan gewoon luieren, al paste dat ook meestal wel in ons programma, daar werd tijd voor voorzien, ook al was het niet altijd hetzelfde.  Zo gingen we dan vaak even uit eten maar na een tijd werd dat ook eerder een gewoonte die je beter niet meer zou doen en dat je ondervind dat je op die tijd die je daarin steekt nog veel andere dingen kon doen zoals strijken, ja, waarom niet op een zondag, ik deed het allemaal.

Nu was ik op vrijdag, zodat het op zaterdag er weer wat opgeruimd en fris kan uitzien, zowel wat betreft het beddengoed als andere kledij die je dagelijks draagt en daar wringt het de laatste tijd wel wat moet ik zeggen.  Ik heb dat vorige week laten hangen allemaal en dat blijft daar maar hangen, misschien op zondag ook toch nog wat uitvoeren tijdens de namiddag of doen we andere dingen . . . ja, ook dat is mogelijk natuurlijk maar ik zie wel, als het pas geeft dan doe ik het, ook al zou het de vloer poetsen zijn, mag ook wel weer eens deftig gedaan worden want overal ligt stof, hopen stof wanneer je alles zo steeds maar op mekaar open zet !  En dat is iets waar ik dus allergisch voor ben, ik nies vrij snel, dat zullen mijn buren ook al wel hebben ondervonden, zo had ik dat de vorige avond ook alweer, niet prettig, je neus blijft dan een tijdje dicht zitten en dan is het je puffer gebruiken en wat wachten, als daarna die neus weer vrije doorgang geeft, is het hoog tijd om te gaan slapen, ja, ook dat kan natuurlijk voorvallen, al is dat niet zo'n erg.  

In de voorbije dagen had dat het resultaat dat je de dag erna niet in de morgen fris wakker wordt, ja, maar in de vroege uurtjes, je zet weer het raam van het keuken gedeelte open zodat alles opfrist, laat de deur tussen living en hal ook open maar tegelijk ook de deur van je eigen slaapkamer . . . Met het gevolg dat het meer en meer begint af te koelen, ook daar waar je slaapt en je slaapt een gat in de dag . . . ook dat kan voorvallen natuurlijk maar het had me toch zoveel deugd gedaan dat ik besloot om dadelijk in de was te vliegen, alles klaar te zetten ook van de andere spullen en pas daarna te gaan ontbijten, het kan ook zo maar dan ben je wel veel later dan anders bezig met je normale bezigheden.

Of het me goed heeft gedaan, ja natuurlijk, ik voelde het aan mijn lichaam dat ik de laatste dagen wel wat slaap minder had gekregen, kwestie van 's avonds moeilijk in te slapen wegens die verstopping in de neus met daarna het gevolg dat ik eraan had gebreid door laat op te staan !  Ze zullen hier wel denken dat ik echt een slaapkop ben maar ik heb wel mijn 8 uren per nacht nodig, een uur missen kan dan altijd wel en je bent ertegen gewapend ook maar het mag niet te veel zijn en die warmte deed er echt geen goed aan, ik ken mezelf, ik wil een frisse slaapkamer en als het even kan ook rustig gaan slapen, al is dat er niet altijd meer bij, soms begin ik 's avonds over bepaalde dingen te piekeren en kan je de rust wel vergeten !  Al is dat niet steeds het geval, een mens heeft dan ook veel te verstouwen gekregen in de voorbije maanden, het is maar goed dat ook daar eens een einde aan komt . . . en dan nu iedereen die met vakantie is geweest of nog gaat, ja, dat doet een mens niet altijd even goed, je denkt na en je zit hier alleen, kan niet tegen iemand praten, ja, je kan de telefoon nemen maar dat is niet hetzelfde al doet me dat tussendoor wel even goed maar ja, je ziet mekaar niet echt . . . ach, het is niet steeds goud wat blinkt, er zitten ook andere metalen tussen . . . !!!

Je mag er dus donder op zeggen : wanneer ik 's avonds niet vroeg kan gaan slapen dan blijf ik tegenwoordig wat langer liggen in bed om te slapen, ja, want wanneer ik wakker ben dan sta ik tamelijk snel nadien op en ben me aan het opfrissen, douchen of gewoon wassen aan de lavabo, het kan allemaal, het hangt er ook vanaf wat ik zinnens ben.  Als ik snel wil gaan winkelen is het maar een klein wasje dat ik doe en wat deo gebruiken en daarna zijn we zo snel als het kan op weg.

Nu is het weekend, vandaag gaan we genieten en voor morgen weet ik het nog niet, in ieder geval hou ik van bij de familie zijn, ze menen het allemaal zo goed met mij maar ik kan niet tegen iedereen beginnen vertellen wat me bezig houdt, het zou te veel zijn van het goede.  Wat ik wel kan vertellen dat ik in de week hier zat te ontbijten toen er een bepaald liedje werd gespeeld, ik weet de titel niet meer maar het ging over een liefde die je had verloren, het begon met de Franse tekst, daarna in het Engels, en dat trof me zo in de morgen dat ik begon te wenen terwijl ik zat te eten, raar hoe week een mens kan geworden zijn door een geliefde te verliezen . . . maar het is nu eenmaal zo, je kan er niks meer aan veranderen want wie dat zou kunnen had dit al lang uitgevoerd, geloof me vrij en ik ben niet alleen . . . !

Nog een fijn weekend voor iedereen en geniet ervan of voer werkjes uit  die je hebt uitgesteld, eender wat je doet, doe het met volle goesting zodat je er daarna met welbehagen kan op terug kijken en dat je kan zeggen : dit heeft me nu eens deugd gedaan . . .  Het kan ook met andere dingen natuurlijk zo zijn maar laat het in ieder geval met vreugde zijn gedaan, of tenminste dat je zo blij bent dat het eindelijk uit de voeten is . . . kan ook natuurlijk !

Groetjes !




Reacties

Populaire posts van deze blog

Fijn weekend !

weekend !!!