Maandag . . . een nieuwe week en ook nog ander weer ?!

 


Fietsen zal er voor mij zeker niet meer in zitten, ik heb geen fiets meer en ik doe alles gewoon te voet wat ik zelf kan doen, de rest wordt mij aangeleverd door pakjesbezorger ofwel door een dienst die instaat voor de warenhuizen, ja, het kan allemaal gemakkelijk, al betaal je daar tussendoor wel voor ook !  Maar toch is het mogelijk en verder, trek ik eens naar Leuven of Aarschot om mijn zinnen wat te verzetten en zeker als ik zin heb om wat nieuws aan te kopen, zoal het er nu weldra ook weer zal aankomen.  Maar eerst toch even afwachten tot ze wat meer nieuwe voorraad hebben ingeslagen, en dan doel ik vooral op de kledingwinkels want daar wil ik wat nieuwe spullen aankopen.  Ik heb een heel deel oude kledij van mezelf, waarvan sommige nog vrij goed waren, ook weg gedaan, je moet eens van je hart een steen maken en doorgaan in die dingen, al weet ik er nog wel een hoop die mogen weg gedaan worden ook maar we zien wel, volgend jaar wil je nog wel eens grote kuis houden in alles wat er is en dat is maar goed ook !

Ik hoop er nu echt wel op dat het eens deftig gaat regenen in onze omgeving zodat ook wij weer eens ten volle van alles kunnen genieten, vooral van die regen dan, al is een mens dat ook wel weer snel beu, sneller dan het mooie weer.  Maar tijdens regenbuien kan je nog eens naar buiten gaan als je wat aantrekt dat tegen de regen bestand is maar tegen die droogte kan een mens niet veel doen, je kan die warmte, zeg maar hitte van de heetste dagen, niet tegenhouden, zelfs niet buiten houden want die zit sneller binnen dan dat jij het kan afgekoeld krijgen, tenzij je airco hebt natuurlijk.  

Maar dat vind ikzelf dan weer verspilling, als mens alleen hier wonen wel, dan doe je toch waar je zin in hebt, wil je in de zetel kijken naar een film, wel dan kan dat, alleen met kleine kinderen is het vermoedelijk geen pretje met die hitte en dan denk ik vooral aan onze achterkleindochters, Floor is wel oud genoeg om al wat te begrijpen maar dat kleinste dutske dat er is bij gekomen, Loua, die is nog zo klein, geboren op 13 april, die kan haar eigen lichaamstemperatuur nog zelf niet regelen en dat is jammer, ook die kleine kinderen hebben last van de hitte, al weet ik niet of zij er wel goed tegen kan.  Gelukkig is haar mama wel goed voorbereid omdat ze een goede opleiding kreeg om kinderen te verzorgen en dat dan ook doet als beroep, dat scheelt meestal toch wel een beetje maar toch maakt een mens zich daar vaak zorgen over, gewoon omdat je zelf niet weet of alles er goed mee gaat.

Ach die felle hitte is nu voorbij en wat we nog krijgen in september van mooi weer is steeds meegenomen natuurlijk, de mensen leven dan nog wat meer buiten, al is het 's avonds al een vestje kouder geworden.  Dat doet me eraan denken om toch ook wat mee te nemen tegen koudere avonden wanneer we ergens naartoe gaan, och, ik wil daar ook nog wel enkele spullen van aankopen, had ik me dit jaar voorgenomen maar toen was het ook zo snel mooi weer dat je zelfs bijna geen vest nodig hebt, al heb ik die wel maar niet in veelvoud !  Wat gebreide vestjes dus gaan opsnorren hier en daar in de winkels, dat is nog eens een goed idee om mee te beginnen, tenminste als er al liggen hier en daar, dat is steeds afwachten.

Voor mijn part begint het al wat te kriebelen om weer te gaan winkelen met die frissere temperaturen al is die warmte nog niet voorbij, in de komende dagen krijgen we immers weer wat warme temperaturen en dan is het voor mezelf beter om toch wat binnen te blijven, kwestie van niet de hele tijd te zitten krabben wanneer je huid begint te jeuken !  maar winkelen zal wel kunnen zeker, al zit je dan meestal in een stad of gewoon in een omgeving met meerdere winkels die van mekaar zijn gescheiden door een baan die doorheen die oppervlakte loopt, toch ook eens iemand mee nemen zoals ik de vorige keren kon doen, ik ging mee met de jongste dochter om te winkelen en dat heeft heel wat opgeleverd, zo kon ik dan weer oudere spullen weg doen en is de kast iets luchtiger gemaakt, wat weer kans geeft om nieuwe spullen op te bergen, wanneer je die gekocht hebt natuurlijk.

Plannen zijn er meestal wel genoeg, alleen moeten ze ook nog uitgevoerd worden maar dat zien we wel hoe het weer hier evolueert, wanneer er weer schoolkinderen op de bussen zitten in de eerste weken van september, dan wil ik niet naar de stad gaan want dan is het vergeven van kinderen op die bussen allemaal.  Ik weet het ook wel, ook zij moeten van hier naar daar kunnen geraken tijdens de schooldagen maar ik reis liever zonder al dat lawaai op de bussen. 

En nu ga ik afsluiten, ik weet zelf niet hoe mijn volgende dagen zullen verlopen, we zien wel, ik hoop dat het mooi weer is en als je goed uitgerust van hieruit kan vertrekken moet dat wel lukken om ook eens alleen naar de stad te trekken, gewoon op prospectie zoals dat met een duur woord wordt genoemd, windowshopping ook nog genoemd, we zien wel hoe het in de komende dagen zal verder gaan.

Nog een fijne maandag en geniet er maar van, ook van deze nieuwe week en wie plannen heeft zoals ik, wel ik begin er meer en meer zin in te krijgen, wat het gaat worden laat ik jullie wel weten, groetjes.




Reacties

Populaire posts van deze blog

Fijn weekend !

weekend !!!