Maandag, een eerder feestweekend is weer voorbij !


Een fijne nieuwe week begint alweer, de zoveelste op een jaar en ja, dat jaar is ook alweer dik over de helft dus is het bijna herfst te noemen . . . en dan komt de winter nog.  Maar dat zijn dingen waar we zullen aan denken wanneer het zover is of toch bijna, ach, ik kijk graag wat vooruit, wie heeft niet nog wat in het verschiet, een dag om naar uit te kijken, naar zovele dingen allemaal, het mag ook wel eens iets mooi zijn.

Zo vieren mijn broer en schoonzus hun gouden huwelijksjubileum weldra, en vorige week waren ze hier om mij te komen uitnodigen, ze zijn wel een hele namiddag hier gebleven om te babbelen en toen werd het hier zo heet binnen dat ik naar de temperatuur ging zien en toen bleek het wel 26° te zijn geworden, iets wat zelden of nooit zo is maar het was echt wel warm en ik kreeg het uiteindelijk ook benauwd binnen, met een raam open te zetten was het beter maar dat is dan ook warme lucht die naar binnen komt !  

En ik die net die dag wou mijn woning oppoetsen, de vloer toch doen, daar had ik al maatregelen voor genomen maar ik heb dat dan wijselijk maar uitgesteld tot de dag erna en toen heb ik echt wel mijn best moeten doen om met alles gedaan te krijgen !  Een douche doet dan vaak deugd en dat heb ik toen ook gedaan, die vrijdag heb ik eigenlijk al mijn haren gewassen zodat ik op zaterdag dat al niet meer moest doen, vooruitziend zijn want dan werd ik rond 15u hier opgehaald zodat we daarna samen aan de bbq konden gaan zitten bij de dochter en die familie, langs onze kant was er verder niemand want die zijn nu net met vakantie.

De zaterdag is dan ook in goed gezelschap verlopen, lang bleven ze niet zitten maar ook het werk achteraf moest nog gedaan worden en daarna kon iedereen de rust terug vinden, zo ook ik zelf, ik heb nog wel wat naar tv gekeken maar ben slapen gegaan toen mijn ogen al een paar keren dicht vielen.  En op zondag merkte ik op dat ik niks had klaar gezet van de dag voordien om mijn ontbijt te kunnen nemen, ik had geen koffie klaar gezet in de machine, ik had geen borden klaar gezet voor mijn boterham en voor mijn fruit met platte kaas, niks daarvan lag of stond waar het moest zijn, maar ik heb wel lekker geslapen, die afkoeling tijdens de nacht zal daar ook wel aan mee hebben geholpen maar toch.

Dan was ik voor het weekend nog aan het zoeken geweest naar mijn goede bril, ja, ik heb er van alles twee, zowel van zonnebril als leesbril.  De oude die gebruik ik nog altijd gewoon tussendoor om mee te puzzelen, die ligt bij mijn puzzelgerief klaar om op te pakken, niet veraf dus.  De andere moest normaal in de kast liggen maar ik had al overal gekeken, ook in de verschillende handtassen die hier rond slingeren en die hier in gebruik zijn, ook alle andere al bekeken, niks gevonden, ja, ook dat kan natuurlijk maar drie etuis met brillen, die kunnen zo maar niet samen verdwijnen, ik vond het ook raar en zei tegen de dochter dat ik nog eens goed ging kijken in die kast waar ik alles meestal leg, het is niet voor niks een bergkast genoemd !
Ik ging daar op zondag even in kijken en ineens voelde ik toch wat liggen op een zwarte cassette, en daar lagen ze dan, drie op een rij bij mekaar . . . alleen zag ik dat niet zo goed op die zwarte cassette, zeker niet omdat daar niet zoveel licht binnen komt en de deur van die kast open gaat langs de linkerzijde en dat van daar de klaarte van buiten komt !  Ik wist maar al te goed dat ik ze nog niet zo lang had gezien maar ja, waar een mens soms iets legt dat weet je niet meer zo goed achteraf, zeker als het een plaats is waar je niet zoveel komt in die kast !

Dus er is weer wat tijd gekropen in al die dingen, dan heb ik nog snel een mail opgesteld voor de keukenkasten die ik wil in orde zien gezet en ook de diepvriezer en een lade in diezelfde keuken, eindelijk ook eens werk van gemaakt maar ja, je kan ook niet alles tegelijk doen . . . en je doet het ene al liever dan het andere maar uitstellen is nooit een goede zaak, al denk ik dat ik daar eerder ook reeds voor geschreven had naar die firma, ik hoop dat het nu goed zal gedaan worden en niet gelaten zoals het nu is want ik ben niet akkoord met de gang van zaken zoals het nu is.

We zien wel in de loop van de week wat het zal worden en wat er van komt maar ik hoop dat ze me eens wat tegemoet zullen komen en het willen maken zoals het moet gemaakt worden.

Nog een fijne nieuwe week, een frisse start op maandag en daarna zijn we weer bijna een nieuwe maand ook nog, met de hervatting van de school voor schoolkinderen, de grotere hebben meestal nog wel een week of wat uitstel of iets meer maar voor iedereen zal de tijd van herbeginnen met studeren weer aanvangen, graag of niet, het is al eender . . . !  Ons oudste achterkleinkind gaat nu ook weldra naar de school, al zit ze nog met de kleinsten samen, zij zal vermoedelijk wel opvallen omwille van een grotere gestalte en een flinke babbel, ik hoop dat het meevalt, weer een mijlpaal, de eerste schooldag van Floor !







Reacties

Populaire posts van deze blog

Fijn weekend !

weekend !!!