Donderdag . . . wat gaan we vandaag doen, klusjes allerhande ?!

 


Pfff, het was gisteren weer echt warm geworden.  Binnen had ik minstens een halve graad meer dan de dag ervoor en er was niks anders hier binnen gedaan geweest, ook de lamellen waren dicht geweest in de namiddag maar ja, die hangen dan ook aan de binnenkant, toch buiten warmer geweest dan gedacht.  Toen ik even mijn neus naar buiten stak en ging kijken op de thermometer, stond die ergens rond de 45°, echt waar, het is wel tegen een muur dat die hangt en onderaan schijnt daar dan ook wel even de zon op maar om nu dadelijk zoveel warmer te zijn dan de dag voordien, dat had ik toch ook niet gedacht.  Al voelde ik vlak voor de middag toch al dat het eerder drukkend aan het worden was en dat voelt zelden echt goed aan en gelijk kreeg ik dat het warmer was geweest.  En die thermometer, wel ik  kon die niet zo precies aflezen al is die vrij groot en heel duidelijk af te lezen maar nu stond dat streepje vloeistof ergens onder het metaal waarmee dat glazen spul is vastgemaakt op het metaal er onderaan !  en zodoende kan ik nog wel een halve graad of zelfs een volle graad mis zijn, ik heb gewoon geschat eigenlijk, eerlijk is eerlijk.

Ik die gisteren dacht om wat buiten in de zon te gaan zitten, was eraan voor de moeite, ik ben rustig blijven zitten en heb binnen nog wat opgeruimd al zie je daar straks al niet veel meer van.  Zo had ik in de loop van voormiddag ook gestofzuigd overal maar ook dat is niet overal meer te zien, in die opening tussen de kasten en het eiland in de keuken kan ik al opnieuw gaan kuisen want ik ben weer maar eens slordig geweest blijkbaar, ofwel waren mijn handen te nat toen ik naar de handdoek ging om ze af te drogen, hoe ik het gedaan heb weet ik niet maar wanneer ik er met mijn sandalen doorheen ga dan maak ik het vuiler dan het voordien was, ja, ik weet het maar al te goed, zeker nadat ik even naar de kelder of een stap buiten op het terras heb gezet, al had ik dat niet gedaan want toen had ik geen schoenen aan mijn voeten !  Dus ja, als ik wil dat het opnieuw proper is zal ik met een sopje moeten beginnen overal, misschien is dat nog beter ook !  En ik die dacht om ook mijn ramen te lappen, niks van, ik geraak er niet mee bezig want ofwel schijnt de zon erop ofwel is het gewoon te warm om iets open te zetten !  Ja, je kan niet alles hebben in het leven, dan maar weer wat uitgesteld.

Op straat zie je niet veel mensen voorbij komen, wel met de fiets of gewoon te voet wanneer ze in de buurt wonen, of wanneer ze van de bus komen, het kan alles zijn op dit moment, en ik die dacht om ook nog eens naar Leuven te trekken voordat het schooljaar opnieuw bezig is, ik ben eraan voor de moeite.  Het zal me niet lukken tenzij het in de komende week nog een dag of wat minder heet weer is, nu ga ik dat zeker niet doen, ik zag net nog maar twee personen op de bus zitten die van Leuven kwam !

Ik heb me dan maar wat rustig bezig gehouden hier binnen, heb de tv-programma's nagekeken of die volgende week ook worden opgenomen of wat er in de komende weken weer zal veranderen, het is me weer een heleboel dat er wordt aangepast en ja, ik wil toch wel een beetje voorbereid zijn ook, alleen niet te veel tegelijk willen programmeren, ik heb tegenwoordig al meer programma's bekeken op en namiddag dan anders in de loop van het jaar, zeker op die heel warme dagen.  Ook dat kan bijdragen aan wat verpozing tijdens de dag, ook al zijn het programma's die ik nog niet heb gezien maar waar ik voordien de tijd of de moed niet had om ze op te zetten, ook al zijn het herhalingen maar een mens maakt tussendoor zijn keuze in die dingen en dan moet je het maar nemen zoals het komt.  Voordien was ik dan ook niet alleen, en zag ik niet naar de uitzendingen die ik wou bekijken, zeker niet als er sport op was !

Zelf dacht ik me nu toch nog even op het terras te zetten met een glaasje frisse drank maar dat ga ik wijselijk laten zoals het is.  Ik zal morgen wel zien hoe ik het doe maar ik dacht me nog te douchen maar ik kan dat morgen in de loop van de dag ook nog doen, het blijft toch warm en dan kom je op die heetste momenten toch niet naar buiten om daar te zitten zweten !

Dus vandaag zal het bij kleine dingen blijven, mijn badkamer eens een beurt geven, dat scherm van de douche en mijn wasbak en kijken of ook de plinten nog proper genoeg zijn, al vrees ik dat daar wel wat stof kan op liggen, met een natte doek erover gaan zodat alles weer eens geblust is en daarna kan je weer wat beter ademen ook,  ons bed en de nachttafels ga ik zo ook weer eens onder handen nemen en dan ben ik weer voor een week of wat gerust !  Als je iedere dag zo alles op mekaar open zeten met een beetje tocht langs hier en daar, dan komt er toch heel wat stof naar binnen heb ik gemerkt, zelfs kleine spinnetjes, die je nog niet hebt gezien zijn ermee naar binnen gekomen, zo voelde ik deze morgen een draad in mijn gezicht toen ik naar de plek ging waar ik de lamellen kon open doen !  Dat wil zeggen dat er daar dus ook zitten maar dat schrik ik niet van, die geraken overal wel doorheen, dat ze maar niet te veel hun kopje laten zien want dan kunnen ze snel naar de spinnenhemel worden gezonden door één of andere voetzool of schoen !  Ja, lach maar, ook die kleine dingen kunnen groot worden, groter dan je soms kan vermoeden, al was er wel een tijd dat ik daarvoor zelfs zou uit de weg zijn gegaan of een bokaal had gezocht om erover te zetten, niet bij kleine spinnetjes maar wel naar grotere.  En dan de echtgenoot maar lachen wanneer hij dit zag, ik legde daar meestal een briefje bij met "doe mij dood aub ?" erop, lach maar, die spinnenangst was vaak gegrond ook want toen woonden we in een huis waar er vaak van die hele grote huisspinnen op de vloer of op de muur kropen, zeker nadat ik met de stofzuiger was rond geweest !  Foei, zulke spinnen mochten ze niet toelaten om naar binnen te komen maar ja, wat doe je er anders tegen !?

En ja, dat spinnenseizoen gaat ook weeral beginnen, ik zie ze in drommen naar binnen komen gestapt, recht naar de klaarte af, zo zie ik ze hier vaak, ze kruipen onder de voordeur naar binnen, er is daar een stukje waar geen borstel onder die voordeur is en daar komen ze dan onderdoor, ze rennen in snelle pas naar de deur die tussen de living en de hal is en er onderdoor en daar verder langs de muur heen naar de rest van de woning !  Die je ziet kan je snel tegenhouden, al is het met de voeten of eender wat, maar die welke je niet ziet lopen en die ook binnen zijn gekomen, daar komen we verder in de winter wel achter waar die hun woning hebben, of ze verrassen ons, dat ze maar oppassen want tegenwoordig ben ik daar niet meer zo bang van, het alleen zijn heeft me gesterkt in mijn doen en laten, het is dan uiteindelijk nog voor iets goed geweest, al is het jammer van het grote verlies !

Groetjes en laat jullie dag niet vergallen door de hitte van buiten, ik hoop dat we deze dagen het ergste gehad hebben van deze zomer en dat we daarna kunnen uitzien naar betere temperaturen voor iedereen.  Alle planten, dieren, mensen, snakken naar wat verkoeling en vooral naar regen, laat die maar zacht neerkomen zodat alles wordt opgenomen in de aarde waar het hoognodig is dat er een druppel gaat vallen !



Reacties

Populaire posts van deze blog

Fijn weekend !

weekend !!!