Dinsdag . . . de warmte neemt niet af, ze neemt nog toe !

 


Voordat ik hier mijn tekst zet kijk ik meestal toch eens goed naar het plaatje zelf, soms past de tekst niet goed bij het weer of bij het moment in het jaar waarin we ons bevinden, meestal laat ik het wel staan maar soms ga ik toch nog snel op zoek naar wat anders, het moet toch een beetje passen vind ikzelf dan weer.  Al is het niet echt van groot belang wat erop staat maar ik hou er toch van om het passend te houden.

Op maandag ben ik naar de pedicure geweest in de voormiddag, ze heeft vlijtig mijn voeten gesoigneerd en ik ben weer dapper terug naar huis gegaan ook.  Dat was wel even voorzichtig stappen hier en daar want, ze had ergens door mijn vel gesneden, heel erg was het niet maar ze heeft het wat ontsmet en er een plakkertje opgeplakt.  Alleen was dat plakkertje niet groot genoeg of niet dik genoeg maar ja, eenmaal thuis heb ik er zelf wat anders op geplakt, kwestie van niet alles vuil te maken, je stapt steeds maar zonder dat je daar last van hebt en zou zo wel je kledij kunnen vuil maken, het bloeden was immers nog niet gedaan of gewoon opnieuw begonnen doordat ik toch wat doorstap eer ik weer thuis was aangekomen.  Al blijft dat plakkertje niet zo goed zitten bij mij maar ik vermoed dan ook dat het kan zijn omdat ze je voeten in smeert met een min of meer vettige substantie wanneer ze met onderhoud gedaan heeft.

Wat later ben ik dan even gaan kijken of er al aardappelen waren geleverd in de automaat maar neen, die ene soort was er weer niet dus ben ik rond 16u in de namiddag nog maar eens gaan kijken en tegelijk ook eens gaan inspecteren hoe het zat met de werken in de straat, ik zag dat ze nu ook aan de andere kant, waar men eerst wel door kon met fiets of te voet, blijkbaar bezig waren met een kraan.  En ik die eerst nog dacht om snel wat platte kaas en nog wat fruit te halen, stond erbij en keek er naar maar ik ben wijselijk er niet door gegaan, ik hou er echt niet van wanneer ze daar met werken bezig zijn en om dan tegelijk daar te gaan doorheen lopen, is ook niet echt veilig, je weet maar nooit of er eens iemand een onveilige zwieper maakt met een kraan of dergelijke, krijg dat maar op je hoofd, veel hoeft een mens daar niet van te hebben maar als je weer wat aan de hand hebt dan is het te laat en kan je nog lang zitten sukkelen, zeker op onze leeftijd.

Dus wat heb ik gedaan, ik heb een klein ommetje gemaakt en ben dadelijk naar de automaat van de aardappelen gegaan en heb daar wijselijk andere aardappelen meegenomen, wel maar een zakje van 3 kilo, dan kan ik de eerste dagen toch weer verder.  Ik weet ook wel dat er voor vandaag en morgen er nog wel liggen om te koken maar ik wil toch graag iets van voorraad in huis hebben, kwestie van niet iedere dag te moeten rond lopen !  Het is dus al van donderdag dat er geen aardappelen meer zijn van die bepaalde soort, ik neem meestal van die "Charlotte"-aardappelen mee omdat ik die het gemakkelijkste in gebruik vind, die blijven harder, zijn vastkokend dus.  Dat is handiger wanneer je er tussendoor enkele wil van bakken in de pan, kwestie van niet altijd hetzelfde te moeten eten, ik kook ze dan ook meestal voor drie dagen zodat ik er telkens kan mee doen wat ik wil, wil ik ze warm dan steek ik ze even in de microgolfoven zodat ze ook warm goed te eten zijn.

Maandag op de middag had ik maar soep gegeten en daarna wat meloen met filet d'ardenne tussen een boterham en dat heeft ook gesmaakt.  Later op de dag, in de vooravond zeg maar, heb ik een koude schotel voor mezelf gemaakt met die koude aardappelen in kleinere stukjes gesneden eronder gedaan en samen met sla en tomaat en komkommer, maar nu is dat allemaal zo goed als uitgeput, een mens heeft nooit genoeg in huis blijkbaar, neen, dat is niet, zo het is gewoon zo dat ik zulke dingen graag eet tussendoor en dat heb ik in de laatste dagen ook gedaan. 

Of ik vandaag al naar de winkel ben geweest kan ik niet zeggen, het is mogelijk maar ik zet dit reeds klaar van op maandag en ik kan ook niet voorspellen wat ik de dag erna al heb gedaan, alleen weet ik dan weer wel of het nog moet gedaan worden, ja dus, anders geen platte kaas en geen fruit en geen snackkomkommers !

Probeer jullie goed te verwarmen met dit weer zodat je zeker geen kou vat, ja, lach maar, dit is het gevaarlijkste weer om kou te vatten.  Maar wanneer je van deze warmte houdt is er geen bezwaar om dat te doen, ik hou me meestal tot half in de namiddag gedeisd zodat ik niet door die warmte moet, ook mijn verticale lamellen zijn dan zo goed als dicht, ze laten nog wel wat klaarte door maar houden de zon toch buiten, meer hoeft dat toch niet te zijn ?!

Nog een fijne dag verder en geniet er maar van voor wie echt van deze warmte en zon wil genieten, ik hou jullie vast en zeker niet tegen, voor de anderen : hou jullie fris en gezond eender waar je ook bent, en geniet van de afkoeling in de avond, tenminste als dat nog komt wanneer de temperatuur weer boven de 30° is geraakt en dat is blijkbaar niet ver meer vanaf !  Groetjes.




Reacties

Populaire posts van deze blog

Fijn weekend !

weekend !!!