Vrijdag en straks begint het weekend, het laatste van juli.


Een fijne vrijdag iedereen, en geniet maar van het mooie weer dat we nu hebben.  De zon schijnt meestal wel en doet ons ook deugd, al heb ik daar in de laatste dagen niet echt kunnen van genieten, ik was bezig met allerlei van die kleine klusjes aan het opknappen en ook dat vraagt wel wat tijd.  Dat komt ervan als je die vaak steeds voor je uit blijft schuiven.

Wat ik dan allemaal gedaan heb, wel ik heb om te beginnen alles ontkalkt wat moest gedaan worden, dat is wel vrij veel maar toch gaat het redelijk goed als je weet waarmee je moet beginnen en dan start ik meestal met de waterkoker en met het koffiezetapparaat en dat blijft dan wel wat pruttelen allemaal tot het weer klaar is voor gebruik.  Tenminste dat denk je dan en je was mooi alles af maar wanneer je 's avonds voor je broodmaaltijd ook koffie zet dan blijkt dat de koffiefilter het aangedurfd heeft om in te vallen langs ene zijde met het gevolg dat je koffiedrab in je lekker gezette koffie hebt en dat is echt niet fijn.  Ik weet meestal wel op voorhand of dat zich heeft voorgedaan, ik was zelf wel wat wild met die koffiefilter op zijn juiste plek terug te zetten en gaf er een ferme zwiep aan, niet mijn gewoonte maar ik deed het toch maar eens, zo zie je dat je dat best laat, dan slaat die ene flap van je filter naar de andere toe en heb je voor wat ik aan de hand had !

Ik was dan alles ook nog eens goed af met de hand en moet dat dan ook vanzelfsprekend afdrogen want zo nat gebruiken brengt maar plasjes aan je voeten teweeg !  Verder nog die waterfilter een goede beurt gegeven, voordien snel nog twee kristallen glazen ook afgewassen, die stonden ook nog te wachten maar waren nog maar pas gebruikt, ik had daar toch dat sop gemaakt en stak ze er snel in om af te wassen en afdrogen ook natuurlijk.

Tussen de bedrijven door heb ik dan nog mijn vaatwasser zo goed als vol gestopt, met in mijn achterhoofd : straks zal ik die wel opzetten, maar dat was ik dan toch ook vergeten, deze morgen snel gevuld met afwasmiddel en ondertussen dat ik dit hier neerzet staat die van jetje te geven.  Zodat ik straks die ook nog mag leeg maken eer ik weer alles op zijn plooi heb !  Ja, zo gaat het vlotjes, dat wel maar als ik het gisteren gedaan had zoals gezegd dan moest ik dat vandaag niet meer doen, al  heb ik er nog snel mijn ontbijtgerief bij in gestopt ook !  Dat was wel nu mooi meegenomen en alles is weer zuiver in mijn keuken zodat er niks blijft bovenop staan, ja, mijn koffietas staat er nog wel want daar wil ik soms nog wel eens een tasje van inschenken, vanuit de thermos dan wel wil ik zeggen.

Dan heb ik nog van die kleine dingen gedaan, oude kledij in een zak gestopt om weg te kunnen doen, aan mijn keuken waren nog twee deuren die een andere kant raakten en die heb ik dan ook een paar van die druppeltjes gegeven om die "pats" te verzachten, je moet er wel aan denken en telkens was dat te laat of gewoon geen tijd of zin om eraan te beginnen.

Op een moment was ik zo moe van al die kleine dingen te doen, er waren er nog heel want andere bij zoals mijn leggers in de koelkast er weer terug in te zetten, ik had die eerder aan mijn idee aangepast en in een kast gelegd, helemaal bovenaan waar je zulke dingen een tijdje kwijt kan.  Ook een indeling in de zijdeur heb ik weer terug erin gezet zodat ik ook daar nog wat kan leggen, samen met de eitjes die ik er soms ook wel in leg.

In de late namiddag me even in de zetel gezet en toen zou ik verdorie bijna in slaap zijn gesukkeld en dat van zoveel kleine dingen te doen, ik heb me wel snel herpakt en nog wat verder gedaan met opruimen van boekjes die ik vaak hier nog even laat liggen en daarna ben ik gestopt, heb even naar tv gekeken, ben mijn boterhammen gaan eten en daarna heb ik een douche genomen.  Om me tegen het nieuws aan, eigenlijk was het net begonnen, toen heb ik mee definitief neergezet om wat naar tv te kijken totdat ik ging slapen.  Al voelde ik wel echt wat ik gedaan had maar je bent hier bezig, dan daar weer wat en over en weer lopen, in de morgen was ik begonnen met strijken, en dat zit allemaal wel wat in je lijf !  

Daar moet ik nog iets over vertellen : dat strijkijzer stond klaar, opgezet en dat begint te piepen, ja, ontkalken staat er dan op, ach dan is dat ook weer uit de voeten dacht ik bij mezelf.  Was het maar zo eenvoudig als gedacht, ik had de staaf eruit gehaald om te ontkalken, alles mooi uitgespoeld, leeg gemaakt zeg maar en daarna alles er weer in en terug in gang zetten, dacht ik toch .  Maar toen het op mijn strijkplank stond begon het te puffen, er liep wat water uit, had ik die koperen staaf daar toch niet vast ingedraaid zeker en dat stond dus op, pas op dan maar want dat is snel opgewarmd, je zou je kunnen verbranden aan de stoom.  Alles weer afgezet en van de strijkplank genomen, het water dat in het plankje stond afgedroogd en weer proper gemaakt zodat ik opnieuw die stoomgenerator er kon op zetten met mijn strijkijzer erop om te warmen !  Ja, pas toen kon ik beginnen strijken en een vol uur later was ik ermee klaar, daarna nog alles mooi weg leggen of hangen en nog hier en daar wat opruimen en ik kon mijn strijksessie weer vergeten.  Maar dat dit alles ook tijd en moeite vraagt, dat vergeten we vaak en zo was het toch ietwat later dan gedacht eer dit alles achter de rug was, daarna kon ik pas beginnen met verder ontkalken van alles huishoudelijke spullen.
Later bedacht ik me dat ik toch beter ook eens alle filtertjes van de kraantjes zou kunnen zuiver maken en kalkvrij zodat het water weer wat vlotter er doorheen kan stromen als je eraan draait !  Maar de moed zonk me toen in de schoenen en ik heb dat maar even gelaten voor wat het was.  Ook met die waterontharder zouden die moeten properder blijven, tenzij er hier of daar aan de waterleiding wat werd gewerkt natuurlijk, maar daar krijg je zelden of nooit wat van te horen maar je ziet het toch soms wel aan de kleur van het water.  Ook komen er dan soms nog enkele partikels kalk of steentjes mee en die mag je ook niet laten zitten op die filters.

Ik wil maar zeggen dat je vaak aan iets begint en dat je nooit op voorhand weet of ook alles zo vlot zal verlopen als je zelf hebt gedacht.  Je weet waaraan je begint maar je weet nooit wanner het zal gedaan zijn, het is hopen dat alles vlot verloopt maar meer kan je ook niet doen.  En uitstellen, neen, het is nooit een goed idee, vroeg of laat bekoop je dat toch maar !

Nog een fijne dag verder en geniet er maar van, ook ik ga dat proberen te doen, eerst nog wat winkelen gaan en daarna de was insteken van het beddengoed en zorgen dat die straks weer fris kunnen worden opgelegd.  Groetjes.




Reacties

Populaire posts van deze blog

Fijn weekend !

weekend !!!