Maandag, een nieuwe en warme week . . .

 


Een nieuwe week is weeral begonnen en het is de warmste week van het jaar waarschijnlijk ?!  Of dat ook zo is zullen we weldra wel weten maar voor nu is het zorgen dat je goed verzorgd en gezond deze dagen mag doorkomen.  Geen zwaar werk doen wanneer het zo warm is al ben ik toch echt wel wat zinnens om uit te voeren maar . . . het is geen zwaar werk.

Zo schuif ik dat zuiver maken van de koelkast steeds voor mij uit maar ik denk er sterk aan om deze namiddag of nog in de voormiddag, we zien wel, aan mijn koelkast te beginnen !  Niet het hele grote werk natuurlijk maar ik zag er steeds tegenop om alles leeg te maken wanneer het warm weer was, gewoon omdat die hier meestal vrij goed gevuld is door de week heen !  Maar ooit moest het er toch eens van komen en een soort van "verloren dag" een dag waarop je niet veel andere dingen kan doen dus, deze dag vond ik nu net wel heel goed.  En  het is niet zo dat ik het contact afsluit en gans de boel gaan uitschrobben, neen, zo vuil is die nu ook weer niet, ik kuis ze vaak tussendoor eens uit, gewoon ieder schapje leeg maken en dan uitwassen, daarna aan het volgende beginnen en zo moet niet alles er de hele tijd uit gehaald worden . . . en is ze uiteindelijk ook wel proper.  Of ik nu alles ineens ga uitwassen weet ik niet, misschien eerst maar eens beginnen met de duer, die zal het snelst weer dicht kunnen vermoed ik zo en dan doen we de rest maar in de namiddag.

Immers naar de koers kunnen we vandaag nu niet zien, die mannen genieten ook van wat relatieve rust, het is immers rustdag en dat voor de laatste keer in de ronde van dit jaar.  Ik gun het hun van harte want met dit weer onder een loden zon zo zitten ploeteren om bij de de juiste groep te blijven rijden is ook niet alles, hoeveel water ze moeten drinken, wel ik hoorde gisteren een hoeveelheid vernoemen van zes liters wanneer ze zoveel zweten.  Wanneer je dit niet doet blijft niet alles normaal functioneren blijkbaar en dat vergeten ze soms wel eens.  Ik kan ook bijna niet zonder drinken in de loop van de dag, ik giet er ook wel een heleboel liters naar binnen maar nooit zoveel denk ik dan toch.  

Ik las ergens in een artikel dat je zou moeten zorgen dat je urine bijna niet meer gekleurd is tegen de avond aan, en dat heb ik vaak tegenwoordig.  Zeker wanneer ik bepaalde dingen heb uitgevoerd zoals poetsen, dan drink ik in de avonduren vrij veel water om gewoon die nieren weer zuiver te spoelen en dat doet goed aan je hele lichaam.  Dat je dan 's nachts moet op staan is geen erg, wanneer je 's morgens weer fris en monter kan opstaan is al veel en ook zo kan je bepaalde krampen in de benen voorkomen, iets wat ik door scha en schande heb ondervonden.  Ook ik bezondigde me er vaak aan om te weinig water te drinken, zeker wanneer je tussendoor al eens wat alcoholisch gaat nuttigen en ja, dan sta je daar tijdens de nachtelijke uren te trappelen om die spasmen weer weg te krijgen, water drinken is daarvoor een goede oplossing.  Iemand zei me een dat je minstens de hoeveelheid water moet drinken nadat je alcohol heb gedronken en dat je dan geen verzuring krijgt van je been spieren, vooral dan in het onderste gedeelte van de beenspieren.

Wanneer je dit probeert toe te passen vraagt het voor een aantal mensen wel wat aanpassing maar toch, het loont, ik kan het bevestigen, en ik zeg nu niet dat je nooit meer krampen zal kennen in je onderbeen, neen, dat wil ik niet beweren, dat hangt van zovele factoren af, ook of je nog medicatie en dergelijke gebruikt en ja, ook dat scheelt natuurlijk in je lichaam maar probeer het eens en je zal zien, ik krijg gelijk in wat ik hier hoger heb verteld.  Maar nooit overdrijven, ook niet wanneer het je eens heel goed af gaat en je wat meer alcoholische dranken nuttigt dan je zinnens was of dat goed voor je was, wel dan kan de kramp in de nacht wel weer eens toeslaan, maar vooral, blijf goed water drinken, ook in deze warme dagen, het zal lonen !

En nu maar beginnen aan die koelkast zeker, op hoop van zegen en op een propere koelkast in ons keukengedeelte !

Een heel fijne dag nog voor iedereen en hou jullie vooral rustig met iets bezig in de schaduw binnen in je huis of zeker uit de volle zon blijven als dat al mogelijk is.  Voor iedereen die misschien nog aan het werk is zoals normaal en die nog gezond is van lijf en leden, toch voorzichtig zijn en op tijd en stond wat te drinken en dan nog liefst water, zeker met deze veel te warme dagen.

Voor wie de corona weer te pakken heeft : een spoedig herstel en hou jullie heel koel binnen bezig of trek gewoon je bed in zodat je toch wat kan uitrusten, het is het beste wat je kan doen wanneer je griep hebt, ook al is het in de zomer !💖






Reacties

Populaire posts van deze blog

Fijn weekend !

weekend !!!