Donderdag, een bewolkte dag ?!


 Deze morgen hoorde ik op de radio, die altijd staat te spelen hier, van 's morgens tot 's avonds als de tv het niet eerder heeft overgenomen dat het een zwaar bewolkte dag zou gaan worden . . . maar wel tot 25° !?  We wachten af om te zien wat het weer zelf ons zal zeggen in de loop van de dag.

Vroeg was ik niet uit de veren, wel voor achten maar toch heb ik heel rustig mijn ontbijt genomen en daarna ben ik aan mijn normale bezigheden begonnen, voor vandaag was dat vooral wat strijken.  Ja, al die was van nog een paar weken geleden is blijven hangen om ook gestreken te worden, niet alles natuurlijk want daar zijn een aantal stukken bij die ondertussen weeral terug bij de was liggen.  Maar wat ik hierdoor geleerd heb dat is dat ik niet meer zo lang mag wachten met dit te strijken, ook al is het tussendoor warm eraan, ik moet het sneller doen want je wil wel telkens die bloes aantrekken die nog moet gestreken worden !  Begrijp je dat het soms moeilijk is om over te schakelen op andere dingen.  En weet ge dat in de kast nog nieuwe bloesjes heb hangen die ik zelden of nooit heb gedragen en die ik wil houden voor andere gelegenheden, niet doen, niet meer op onze leeftijd, je mag er altijd mooi gekleed bij lopen, al trek ik steeds naar de gemakkelijkste dingen, is dat niet normaal, ik denk het wel !

Zo ben ik dit jaar eigenlijk nog bijna niet aan een deftig zomerkleed geraakt voor mezelf, ik heb niet meer de moeite gedaan toen het mooie weer er reeds was en ja, om dan telkens iemand anders lastig te vallen, wel dat doe ik niet zo graag, ook al zouden het dan meestal onze kinderen zijn geweest maar toch, ik zie er tegenop.  Doe ik volgende keer niet meer maar dat zal niet meer voor dit jaar zijn vermoed ik dan ook.  Wanneer er de nieuwe kledij reeds is voor het najaar, wil ik nog wel een paar keren gaan shoppen ook, dat is iets wat ik graag doe en dat is eigenlijk mijn enige verzet dat ik zo tussendoor heb, de rest blijft er steeds maar bij in.  Maar deze keer heb ik wel een reden, ik moet op de eerste oktober nog naar een feest trekken van het gouden jubileum van mijn broer en schoonzus, en daarvoor wil ik me ook wel in het nieuw steken, iets wat ik verder kan afdragen zodat ik toch ook eens met iets mooi naar buiten kan komen !
Maar het is niet dat alleen, ik wil ook wel eens een nieuwe mantel kopen, een wintermantel wel te verstaan, een deftige en eentje waar ik nog wat ruimte in heb om er ook wat anders onder te dragen dan een kleedje of een lange broek maar ook een pullover.  En dat is iets wat steeds goed moet uitgezocht worden op het juiste moment.  Maar of ik die ga nodig hebben tegen oktober weet ik niet, meestal is het dan nog zachter weer en niet echt fris te noemen maar we lopen op alles vooruit, ik moet zelf eerst eens wat opzoekingen doen en zien wat ikzelf wil . . . en dat is een doodgewone eenvoudige mantel die voor een dame van mijn leeftijd passend is maar wel niks wat mezelf ouder maakt !

Ach, dat zijn dingen die ik alleen in mijn hoofd steek natuurlijk maar toch, ik ben er reeds heel wat tijd mee bezig en ik hoop nu ook dat ik iets vind dat naar mijn smaak is en dat wat later ook nog goed draagbaar is.  En dan maar hopen dat ik er weer niet te snel uitgroei zoals het met vele kleding van mij is maar dat ik wat op gewicht blijf, ik hoop dat ik niet meer zal verzwaren, al eet ik gewoon normaal zoals iedereen zou doen, denk ik dan toch.

Wat een mens zich toch steeds aan doet, zo denk ik nu even terug aan wat ik hoger schreef, ik leg de lat echt wel heel hoog voor mezelf, ik zie het zo en als het dan gans anders uit meet dan ik dacht, wel dan mag ik blij zijn als dat ook passend is voor mij maar nu geen zorgen maken over wat er binnen een maand of wat kan gedaan worden, we zien wel eens het zover is !

Zo tussen dat denken door flitst er hier een ambulance of dergelijke met sirene door, weer iets of iemand in nood denk ik dan steeds, ach, die dingen staan ook niet stil.  Herinner je nog die jongeren van de jeugdbeweging die door de warmte werden bevangen in die broeiend hete dagen ?!  Wel die zijn ook op zulke manier naar het ziekenhuis gebracht, ach, het is ook overgewaaid en toen ik er een dag of twee later passeerde was er zo goed als niks meer van te zien, er lopen altijd wel jongeren rond, zowel bij de chirolokalen, als bij Floere Bloes, ik weet ook niet precies waar het te doen was, maar daar ga ik tussendoor wel eens wandelen omdat ik daar wat onder de bomen in de schaduw kan lopen, al is het verderop wel volle zon als ze schijnt maar toch.

Ik zie dat we ondertussen reeds op 28 juli zijn aangekomen, weldra begint de maand augustus, de maand dat wij meestal voor 3 weken naar Duitsland vertrokken, waar is de tijd, ook al wat jaren geleden dat we daar waren, of dit ooit nog zal kunnen, ik denk het niet, ik zie het niet meer zitten.  Al is een jaar thuis blijven zo zonder vakantie in de echte zin van het woord, ook maar steeds hetzelfde.  je ziet dezelfde mensen je gaat bijna niet weg, je komt wel eens hier en daar maar veel meer zit er niet meer in !  Ik denk niet dat ik dat nog zou aandurven om met wildvreemde samen een reis aan te vatten, ik weet het niet maar mijn drang naar "zwerven" zoals ik het noem, is wat voorbij, ik ben mijn maatje kwijt en dat is iets wat ik niet goed kan plaatsen op dit moment, ik droom ervan want in de voorbije nacht ben ik aan zee met vakantie geweest ergens, waar weet ik niet precies, en zo ben ik deze morgen wakker geworden, die beelden stonden nog voor mijn ogen.

Wat ik wel weet is dat die relatieve rust voor mij gisteren me goed heeft gedaan, ik heb niet zitten niksen maar wel me bezig gehouden, de ene keer met naar tv kijken en het andere moment met lezen en wat puzzelen en weer wat meer opruimen hier en daar, ja, ook dat moet gedaan worden.  Zo moest ik ook nog mijn medicamenten klaar zetten voor een volle week, kent ge dat zo die doosjes die voor iedere dag zijn bestemd en die steeds vullen met allerlei soorten pillen en pilletjes die je dagelijks moet nemen ?  Het is handig, zo vergeet ik ze veel minder vaak te nemen, soms valt het wel eens voor dat ik eentje vergeet maar veel verder gaat het dan ook niet.  En wanneer je dan zelf goed toeziet dat alles mooi in de voorbestemde vakjes gaat dan kan er al weinig mis lopen.

Dit zijn dan mijn gedachten die ik heb opgeschreven voor vandaag, ik ga jullie nog een fijne donderdag toewensen en daarna aan de slag met mijn strijkijzer.  Nog een mooie en vruchtbare dag wens ik iedereen toe en geniet ervan wanneer je de kans ertoe hebt, groetjes !







Reacties

Populaire posts van deze blog

Fijn weekend !

weekend !!!