Zondag . . . geniet van de relatieve rust !


Of we vandaag nog een mooie dag zullen krijgen weet ik echt niet maar het voelde deze morgen echt wel vrij fris aan, ik heb zelfs de vloerverwarming toch maar wat aangewakkerd zodat het hier toch wat aangenamer werd, ook al gaf de thermometer reeds 22° aan binnen !  Ik weet niet of jullie dat deze morgen ook zo aanvoelden maar ik wil dan na mijn ontbijt ook nog snel een douche nemen en zorgen dat alles hier wat in orde is, want ik had voordien nog wel een wasje hier en een wasje daar gedaan zodat er ook nog wat op te ruimen viel om alles weer wat toonbaar te maken.  

Daar had ik gisteren nog wel het één en ander aan gedaan maar toch, och en ook die belastingen zijn ingevuld en verzonden, ja, het vlotte vrij goed, niet moeilijk wanneer je een vooropgestelde aangifte kreeg toegezonden en hier en daar maar iets te veranderen had !  Maar toch moet je daar steeds je verstand bij houden om het in goede banen te leiden, en nu maar hopen dat ik niet veel hoef bij te betalen, of misschien ook eens wat terug trekken, al zou me dat sterk verbazen ! 

Vandaag wil ik wel eens een echt rustige dag, ook al wou ik gaan wandelen wat er vermoedelijk toch niet in zit wanneer je de voorspellingen hoort en ziet, maar geen nood, ik hou me zo ook wel rustig bezig en probeer hier nog wat weg te werken van de was en dergelijke.  Want ja, er ligt wel wat "onder 't gat" zoals wij dat hier zo sappig zeggen, maar niet voor lang, ik help het wel wegwerken, in de kast of ergens anders naartoe maar zodanig dat het niet meer zichtbaar is voor de buitenwereld !  En dat is voor mij meer dan voldoende !  

Alleen de strijk zal voor maandag zijn, daar ga ik vermoedelijk vandaag niet meer aan beginnen maar je weet maar nooit hoe mijn klak straks staat, soms doe ik dat wel, alleen de zin om het te doen moet er dan ook zijn en dat is in een weekend wel meestal anders, dan geniet ik meer van alles wat nu eens goed draait en denk ik niet aan werken in de echte zin van het woord.  Al is de strijk doen niet echt zwaar werk, toch niet wanneer het maar van één persoon is zoals van mij, maar ja, je weet maar nooit, eens ik aan die dingen begin dan doe je ook graag tot het gedaan is . . . wie weet ?!

En verder heb ik niks meer te vertellen, alleen dat ik nu tijdens de voorbije nachten ga proberen om zonder oordoppen te slapen, ik heb het al een drietal dagen gedaan en het is me tot nu toe vrij goed gelukt, ik ben ermee begonnen omdat de echtgenoot naast mij steeds maar zo zwaar lag te ademen dat ik dat storend vond om in slaap te geraken, hij kreeg dan vroeger ook wel vaak van die hoestbuien van nog te roken, toen toch, en dan davert het hele bed, ook al slaap je op afzonderlijke matrassen maar dat hoesten overheerste vaak en dat hield me meer dan me lief was altijd maar wakker !  Je slaap wordt door allerlei geluiden van buitenaf dan ook vaak gestoord en hier is het veel rustiger als waar we vroeger woonden, toen sliepen we ook met het venster steeds gekiept zodat er frisse lucht naar binnen kon komen maar dat brengt ook het geluid van buiten naar binnen en nu valt dat voor een groot gedeelte weg, alleen wanneer er buiten bepaalde dingen gebeuren zoals snoeien en gras maaien in de vroege morgen, al valt dat niet zo vaak voor maar toch, ieder geluid kan storen voor mensen die daar gevoelig voor zijn en ik ben er zo eentje, ben altijd al wel zo geweest, hing niet van de omgeving af.  

Ik ben ondertussen dus ook wel veel rustiger geworden en nu ik alleen woon scheelt dat ook veel moet ik erbij vertellen.  Dus wanneer er geen wagen voor mijn slaapkamerraam wordt geplaatst heb ik geen last ervan, ze rijden op de steenweg en die is wel even verwijderd van onze slaapkamers.  Maar ik kan wel begrijpen dat mensen die vooraan een appartement hebben, dat ze daar last van hebben, daar was ik me echt wel van bewust wanneer ik hier een appartement wou kopen en ik vond deze oplossing wel vrij goed op dat gebied, wat nu dus ook reeds is gebleken.

Nog een heel fijn einde van het weekend wens ik iedereen toe, de dagen waren reeds mooi, ik heb veel gedaan en veel gerust ook, eindelijk kon ik eens een paar filmen bekijken die reeds lang waren opgenomen, iets wat me vroeger nooit lukte.  Want de echtgenoot kon niet velen dat ik in de namiddag naar een film keek en wat is daar uiteindelijk mis mee, ofwel zit ik buiten, of ben aan het wandelen, of ga tussendoor winkelen, maar dan doe je steeds maar geld op.  Dat doe ik dan meestal ook wel op maar dat heeft vaak wel een reden, ik wil dit of dat hier en daar nog wat aanpassen en ja, koken kost geld.  Zo heb ik nog wat in bestelling geplaatst hier en daar en dat komt waarschijnlijk op maandag toe dus kan ik niet vertrekken of ik laat het gewoon binnen afleveren, we zien wel.  Maandag zal dus ook nog het verlengde worden van mijn zondag, en misschien maar goed ook zo geraakt mijn strijk ook gedaan !

Nog een fijne zondag en maak er ook een mooie dag van, ook al lijkt het weer niet zo mee te willen !






Reacties

Populaire posts van deze blog

Fijn weekend !

weekend !!!