Zaterdag en weekend !

 
Zaterdag inderdaad, een frisse morgen om ons te verwelkomen maar welgekomen na het gezellig samenzijn met buren en medebewoners van ons appartementsblok.  Er werd door Chris, neen, ikzelf niet, een barbecue georganiseerd om ons samen te brengen, wat eten, wat drinken en alles was piekfijn in orde, het smaakt toch bij de meeste mensen, ook enkelen hadden zelf wat dessertjes klaar gemaakt en ja, dat ging er allemaal goed binnen.

Al leek het op de middag wel ander weer te worden, donkere luchten, wat regen dat viel uit de lucht in een paar buien, enkele die stevig door gingen, dan weer even rust en herhalen wat er voordien naar beneden kwam, regen en nog eens regen . . . al duurde die tijd niet zo lang maar ja, als je op mooi weer wacht dan duurt de tijd wat langer dan je zelf in gedachten hebt, het werd weer droog, al stond er wel wat wind, eerst vrij stevig na de buien maar later zwakte die ietwat af en werd het draaglijk, tenminste wanneer je zorgde om iets over je kleren aan te trekken wat de wind wat zou tegenhouden.  Zelf had ik gekozen voor een oude fleece die hier nog in de kast hing en die we vaak mee namen op vakantie aan zee, daar heb je ook zoiets nodig wanneer er wind staat en wanneer is dit niet het geval ?!  Een winddichte vest waarin je allerlei spullen ook nog kan opbergen, alleen is die niet meer gepast om nog vaak te dragen in het normale leven omdat die ietwat smal is geworden om nog deftig eruit te zien.  Ondertussen ben ik wel 10 kilo of meer zwaarder geworden en is de vest gewoon goed om net nog voor zoiets te dienen, ik deed ze dan ook niet dicht, was niet nodig ook niet, ik had geen kou, eerst toch niet.

Er werd over en weer gepraat, de ene over dit en de andere over dat, ik vertelde ook wel wat, ze vroegen waar ik vandaag kwam, de jongere garde dan die hier woont, al zijn er dat niet zoveel.  Het valt op dat het meerder oudere mensen zijn, die alleen zijn gevallen of die gewoon ergens een woonst nodig hadden wanneer er met hun eigen woning iets anders werd gedaan, verkocht of verhuurd, eender wat eigenlijk.  Ik leerde mijn jonge buren wat beter kennen en weet nu dat de echtgenote uit Venezuela komt, dat had ik nooit gedacht, al hoorde ik ze een tijd geleden wel in de tuin praten over Caracas maar ik dacht dat ik wel verkeerd kon gehoord hebben toen ze op het terras, naast mij dus, zaten te praten.  Hun voornaam weet ik nu ook wel : Niels en Ana, ik zie de sticker nog die ze op hun kledij droegen, mijn fotografisch geheugen werkt nog altijd dus, gelukkig maar, het kan soms echt wel helpen, had ik vroeger ook toen ik nog werkte, daar ging ik vaak op verder.
En ik maar denken dat de dame in kwestie nog niet goed Nederlands praatte, ze kan zich heel goed verstaanbaar maken, ik zei haar dat dan ook maar besefte ook daarmee dat het ijs tussen ons gebroken was, al ging dat eerder ook wel.  In het begin verliep dat wel vrij stroef moet ik zeggen, zowel van mijn kant maar ik moest toen nog rekening houden met mijn echtgenoot.  Die zag het toen niet zo goed zitten om met hen te praten, gewoon omdat hij zich niet kon redden in het Engels, jammer want het zijn echt wel mensen die begaan zijn met anderen.  Zo stelde Niels voor om tussendoor ook eens ons gras af te doen maar ik zei dat de kleinzoon dat beter kon blijven doen, dan had ik een reden om hem wat te geven en zo kwam hij hier nog eens, anders blijft hij meestal wel alleen thuis, of trekt meer op met vrienden, ge weet ook hoe wij waren toen we 18 waren, al zijn die tijden niet te vergelijken met de tijd van nu !

Het was toch rond 21u toen de meeste mensen vertrokken, alles werd betaald wat ze hadden verbruikt en verder zullen we wel afwachten zeker hoe ze over het geheel denken, dat het mee gevallen is voor iedereen weten we ondertussen ook al wel, dus ja, het was een geslaagde bijeenkomst, al was het alleen voor bbq en een kennismaking, al hadden we met vele anderen al wel een langere babbel gehad en wisten we wel meer van waar ze kwamen en hoe ze hier terecht zijn gekomen.

Zelf ben ik onder lichte dwang hier terecht gekomen, maar ik woon hier nu echt wel graag, kan veel te voet zelf doen en dat wordt dan ook zo gedaan.  Ik heb mijn omgeving in Kessel-lo en alle bekenden die je daar na 20 jaren om je heen hebt ook wel erg gemist, maar hier speelt de natuur nog wat de bovenhand.  Ik zit hier nu letterlijk tussen het groen, als is het gras niet meer zo groen als verwacht, maar ik hou zo van de natuur en het uitzicht is hier echt wel stukken beter, het is een dorp waar je woont maar waar het nog eerder landelijk is, al worden er ook hier wel veel appartementen gezet waar er maar even plaats komt.  Ik heb me hier goed genesteld en als het leven voor mij nog wat in petto heeft dan mag het hier ook nog twintig jaren duren, al zal ik dan van de omgeving al zoveel niet meer kunnen genieten want dan ben ik al op weg naar de 100 !!!  Maar we mogen toch wel even dromen hé van wat het leven ons nog te bieden heeft.  De ene schrijft over er de pees nog wat op te leggen en de andere hoe ze haar toekomst nog voor zich ziet, het leven kan heerlijk zijn, wanneer je er maar op tijd weet van te genieten . . . en dat doe ik dan ook wel !

Geniet nog van jullie weekend, na regen komt zonneschijn, die is er momenteel al wel te zien hier, ik hoop op een mooie dag vandaag en morgen mag het wel iets meer zijn want dan zijn we zondag en ik hoop op nog wat te genieten van de weldoende zonnestralen !




Reacties

Populaire posts van deze blog

Fijn weekend !

weekend !!!