Vrijdag . . . en nagenieten van gisteren !

 


Wat een dag gisteren en het feest dat er was mocht er dubbel en dik zijn !  Ook al was het een verrassingsfeest voor de feesteling, ze waren samen, man en vrouw, op pad gegaan met de fiets, naar Wilsele waar het koers was en ja, in open lucht rondrijden met je fiets en dan genieten van de kermis die daar gaande was, doet herinneringen oproepen uit de verleden tijd . . . ook voor mezelf.  Ik ging er meestal met een vriendin naartoe, vooral op de tweede dag van Sinksen want toen was het kermis met Sinksen en die tweede dag was het er telkens koers van nieuwelingen of dergelijke, geen echt bekende renners maar eerder mensen van uit de streek, ook kwamen ze al wel eens van verder om toch hier ook wat oefening te kunnen hebben.  En wij ons ondertussen maar bezig houden met gedachten als : zouden ze nu geen zin krijgen in een frietje meepikken of een hamburger of dergelijke, want je weet dat maar nooit, al was het de echtgenoot, met hulp van een paar anderen, die alles in mekaar had gestoken . . . en die ons ook goed op voorhand had verwittigd van wat er zou worden gedaan !

Maar voor iemand onder ons was het in de voorbije weken niet zo goed verlopen, daar was een waterlek, al een viertal jaren gekend bij de eigenaar, maar er werd nooit wat aan gedaan, en nu was door de druk van nog wat meer water waarschijnlijk, het plafond beginnen lekken en viel een deel ervan naar beneden, wat resulteerde in een woning die zo niet meer bewoonbaar was dus, ja, en dan is het verhuizen.  Gelukkig vond hij voorlopig een onderkomen ergens bij mensen die het goed met hem meenden.  Al was hij nu nog aan het zoeken naar iets wat passend was en ook betaalbaar, wat niet eenvoudig is tegenwoordig.  Hij had iets op het oog maar of het ook dat zou worden weet ik niet precies maar dat horen we nog wel.

Voor de barbecue waren ze met twee om alles te bakken, wat met twee barbecues dan ook vrij snel ging en we hadden voordien al wat gedronken en dan klaar om aan te vallen, het liep dan ook tegen zessen aan zodat iedereen wel stilaan honger kreeg, al stond er allerlei op tafel om te knabbelen en te doen, de feesteling onder ons kon gelukkig ook eens meevieren, al hielp Kristel hier en daar wel wat mee natuurlijk, de tafels stonden gedekt en toen het vlees ook klaar was konden we allen samen aanvangen en eten tot ons buikje rond was.  Achteraf bleek dat er nog meer dan voldoende was om ook de dag nadien ervan te genieten . . . handig ook als er een kok in huis is . . . !!!

Toen het avond was reden we naar huis toe, ze moesten eerst mij dus nog wel onderweg afzetten bij mijn appartement maar dat is iets wat niet zo lang duurt en ja, het was een gezellige dag, ik denk dat iedereen tevreden naar huis is terug gekeerd en dat nu ondertussen ook in de woning waar het gebeurde doorging, alles al wel zal opgeruimd zijn, al weet ik dat niet zo zeker, of hadden ze ook nog andere dingen gepland ?!  Geen idee eigenlijk  want tegenwoordig is alles wel mogelijk !  In ieder geval zal Kristel echt wel met genoegen terug zien op haar dagje, ze wist niet wat er stond te gebeuren maar wist wel dat er iets zou gedaan worden, of het dit was, geen idee maar het viel in ieder geval bij iedereen mee en dat is wat telt !  

Zelf zou ik passen voor verrassingen allerhande want dan weet ik echt niet hoe ik zou reageren.  Ik weet wel hoe ik reageerde als kind : al het iets was wat me echt nauw aan het hart ligt of iets wat ik zou krijgen wat ik graag zou hebben . . . dan kon ik best uitbarsten in wenen, doordat ik zo getroffen was door hetgeen ik als geschenk had gekregen of beloofd werd , echt waar zo'n teer hartje heb ik dan, een klein hartje ook en kan ik geen woord meer uitbrengen . . . van mezelf dit moeten zeggen ach, ik weet het, ik haat dus echt wel verrassingen !  Knoop het goed in jullie oren als er al eens zoiets zou gedaan moeten worden voor mezelf !

En wat staat er voor mezelf voor vandaag op mijn programma, geen idee eigenlijk, ik was verbaasd dat het deze morgen hier nat was, mijn planten hebben dus een goede waterbeurt gekregen in de vroege morgen waarschijnlijk, ik sliep toen nog dapper door en misschien lag ik wel te snurken, tenminste dat dacht ik omdat ik plat op de rug liggend ben wakker geworden !  Maar nu denk ik eraan dat we misschien weer wat voor verwarming moeten gaan zorgen want als het echt fris wordt binnen dan pas ik ervoor maar we zullen wel zien, ik heb ik nog steeds 22,5° hier binnen dus dat is voldoende, dan maar beter een vestje bij aan trekken zodat alles aan ons lichaam warm blijft, mijn hemdje heb ik alweer onder mijn bloes aangetrokken, dat kan ik niet verdragen en dat moet ik proberen te vermijden : dat die rug kou zou vatten, want dan ben ik verder van huis en kan ik niet alles meer doen wat ik nog deze dagen wil uitvoeren.

Nog een heel fijne vrijdag en denk eraan : straks begint het weekend reeds, staat weer voor de deur . . . en de tijd vliegt snel, gebruik hem dus wel !








Reacties

Populaire posts van deze blog

Fijn weekend !

weekend !!!