Vrijdag, burendag en tevens het begin van het weekend . . . met hopelijk mooi weer ?!

 


Ik hoop tenminste dat het hier een mooie vrijdag zal worden en dat het niet te lelijk zal doen met onweer en regen en dergelijke, het is immers de "dag van de buren", ook hier bij ons wordt daar wel iets aan gedaan, ik weet echt niet wat en hoe het geregeld is maar er zal zeker wel iets zijn, dat is een feit dat vast staat.  Zelf ben ik ingeschreven en hoop dat die namiddag, het begint pas om 16u, toch wat zal meevallen.  Ook al hoorde ik de weergoden spreken over code geel en misschien oranje, ik hou mijn hart vast als het hier lelijk gaat doen en we buiten zitten te genieten !  

Als er dan maar geen stukken worden gemaakt, als er al eens wat tegenslaat dan is dat geen erg want je bent hier in een gemeenschap en je kan weer terug vallen op anderen ook maar wie gaat er dan nog zijn om je te helpen, dat is iets wat ik me afvraag ?!  Hier wonen niet alleen jonge mensen, hier wonen denk ik meerdere ouderen ook en daarvoor zal het nog het ergste zijn, ik tel me dan al niet meer bij de jonge mensen dus als je mijn leeftijd in acht neemt dan denk ik dat de overgrote meerderheid wel bij de ouderen mag genoemd worden. Maar we zien wel hoe dat verlopen is, ik ga misschien toch maar mijn camera mee nemen, dat is steeds handig, al is het maar alleen voor de mensen die aan het helpen zijn, want zij zullen het grote applaus wel krijgen gewoon omdat ze dat verdienen, of ik ook wat ga te doen krijgen, ik denk het niet, ik heb me er toch niet zo voor opgegeven omdat ik nog even de kat uit de boom wil kijken, ik werk niet zo graag met mensen die ik niet ken, dus ja, dan is dat moeilijk op zulke dagen hé.

En verder hoop ik ook dat het onweer niet te lelijk zal huishouden, maar meer regen mag er voor mijn part wel vallen, liefst in de voormiddag maar dan zou ik best eens kijken naar de regenradar, zo kan je vaak iets beter zien waar precies die regen zal vallen, al zaten ze er op donderdag ook glad naast, er stond voor onze streken hier om 14 dat het zou beginnen regenen, we hadden het net een vol uur eerder al en donder, bliksem heb ik niet gezien of gehoord, of was ik met wat anders bezig, ik heb was opgevouwen en toen zag ik toch niks en bleef het tussen de wolken wel rommelen !  Regen en nog eens regen, alles roept erop en het zou echt wel mogen regenen, deze maand ook niet veel gevallen, was dit misschien hier het eerste, of was dat ook nog een kleine geut op dinsdag, ja, toen was hier het gedeelte van het terras nat maar meer ook niet !

We beginnen vandaag dan ook maar aan het weekend, het kan niet meer op, ik hoop dat het mooi weer wordt, ook al zou het wel iets minder warm worden, als de zon er tussendoor maar eens zich laat zien dan is iedereen tevreden . . . en blijft het regenen, we zullen niet klagen, ik toch niet want mijn gras ziet er niet meer uit op dit moment !  En ook alle boompjes van de haag zijn zo dor en droog dat ik vrees dat die hele haag wel naar de vaantjes is, wegens die witte vliegjes maar ook wegens de droogte.  Ik heb het steeds verkeerd gevonden dat ze die haag hebben gezet op een halve meter grond boven op het beton van de ondergrondse garage, voor wat gras valt dat nog mee maar jonge aanplant moet water hebben en ik vertik het om daar ons drinkwater aan te geven, ook al zijn het even goed planten als mijn bloemen op het terras, maar voor mij stuit dat tegen de borst, ik vrees dat mijn "haagje" alleen maar bestaat uit treurboompjes, die geen groen blad meer zullen krijgen, de bladeren zijn kurkdroog en ze vallen er gewoon af wanneer je er even tegen komt !  Jammer maar helaas is het zo, nochtans heb ik twee keren de week met water aan het morsen geweest voor die boompjes, ze halen het gewoon niet.

Geniet van het weekend dat eraan komt en hopelijk brengt dit ook wat mooi weer met zich mee en als het wil regenen, dan liefst van alles nog het 's nachts, alsof het weer daar rekening zal mee houden !  Ik kon het maar proberen hé, geniet van je vrijdag !




Reacties

  1. Als je niet kan slapen is dat het ideale moment om even bij de blogvrienden langs te gaan om te zien of die wel goed liggen te ronken haha. Gisterennamiddag een serieuze regenbui gehad met veel wind. Gelukkig geen schade maar voor vandaag beloven ze nog meer onweer met rukwinden en zo dat wordt dus duimen dat we ontsnappen aan het ergste want we hadden dit jaar al prijs! De natuur zal wel content zijn en zou gerust nog wat water kunnen gebruiken maar dan liever van die gezapige regen.... Voor morgenvroeg, gezond weer op en geniet van je dag en van je " burendag"!
    !
    Hartelijke groeten

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Inderdaad, als het hier regent dan is het met hoosbuien, tenminste dat was zo in het voorbije jaar en nu ook, maar we snakken allemaal naar water en dat moet er wel ooit eens uit de hemel vallen ook, ik wil gewoon zeggen dat ook hier boven op die beton, alles zo droog is als wat en dan kunnen die planten gewoon niet blijven groeien, ze verbranden eerder hun wortels dan dat de water gaan opnemen. Daarbij zit er dan nog lava in die grond dus wat wil je, dat ze volop groeien, kan niet hé ! Heel zachte regen zodat hij de grond snel in trekt, dat hebben we nodig, ik zie het maar al te goed als ik de planten ga gieten, al het water loopt gewoon weg, als je even de grond nat maakt waar de planten staan en pas daarna een goeie geut na geeft, dan trekt het de grond in maar anders is die grond zo hard als steen en dat is geen goed teken, zeker niet met die lava, die trekt nog de warme en de zon wat aan om alles op te slagen in zich en dan verdampt dat water ook weer sneller, het is een vicieuse cirkel waar je niet snel meer uit geraakt. Ook wil ik mijn planten nu mesten maar ik durf niet omdat ze zouden kunnen verbranden met die zon die erop staat, dus ja, overal is het wel wat. Op één enkele plek zie ik nog groene boompjes staan van de haag maar ze zitten vol met witte vlieg en alles plakt waar je in de buurt nog maar komt, dat is ook geen doen maar ja, wat moeten de mensen wel doen die niet weten wat die witte vlieg betekent. Dit is hier gans verkeerd aangepakt, dat ze nu eens een goed plan opstellen om die te laten behandelen door iemand die er verstand van heeft. En nu ga ik nog even winkelen om wat mondvoorraad in te doen voor tijdens het weekend, ook daarvoor moet een mens zorgen hé, ik wil niet iedere dag naar het warenhuis lopen want als je lang wacht is het er vaak zo druk en dat haat ik ! Nog een heel fijn weekend en maak er ook een mooi weekend mee, als het weer met ons mee doet dan ben ik dik tevreden. Groetjes.

      Verwijderen
  2. dag Chrisje , hier kennen we dat niet zo'n burendag , ik zag mijn buren nog niet dit jaar , tenzij ze net uitrijden , wanneer ik het ook doe !
    en hier is het gestopt om3 uur , zachtjes geregend , dus misschien is het nu bij jullie ?
    hoop dat jullie burendag slaagt , zo leer je ook meer mensen kennen ?


    verder beleef ik niet zoveel meer , al kan je het op mijn blog lezen en dat doe jij wel , merci daarvoor he
    nog een fijn weekend hoop ik voor jouw ! liefs van ani

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hier is het net even gestopt met regenen maar alles is nat, ik weet ook niet of er wel iemand zal opdagen of niet, ik zie tot nu toe nog geen beweging en ben net even buiten naar de brievenbus geweest, daar dacht ik net aan een klein uur geleden maar toen regende het hier wel serieus door. Je zegt daar dat je niet veel meer beleeft maar ik ook niet op dit moment en zeker als het zo'n warm weer is. Ik wil wel eens gaan wandelen maar als het zo drukkend is dan sta ik al dadelijk nat in het zweet en soms houdt me dat ook wel tegen om naar buiten te gaan. Wat ik wel doe is tegen de avond aan even buiten te blijven zitten in een zetel zodat ik toch dagelijks wat verse lucht kan binnen krijgen maar veel meer is het dan ook niet. En nu is het hier binnen nog steeds 23,5°, wel een aangenaam gevoel, ook staat er nog het keukenraam gekiept en de gezuiverde lucht komt naar binnen en dat voel je wel, ook het vochtige van de lucht. Eerder zat ik in de zetel naar iets op tv te kijken en ik ben toch wel even in slaap gesukkeld zeker, toen er reclame was weer wakker geworden. Nu ben ik hier aan de computer nog bezig maar ik zie buiten echt niets gebeuren dus ja, we wachten allemaal af, volgens de voorspellingen voor onze streek zou het pas rond 17u weer wat droog zijn maar dat is afwachten, en wind was er in de namiddag ook niet echt bij, wel even zie je de bomen dan bewegen en de bladeren worden wat rondgezet maar niet zoals gisteren het was, toen was er een felle wind en ik hield van hier binnen alles in het oog, ik zag van overal bladeren komen aanvliegen maar veel meer is er hier ook niet geweest. Ik hoop maar dat ze weer in het Waals gedeelte niet te fel hebben huisgehouden, er zullen wel plekken zijn maar toen het hier vlak na de middag zo donker werd was dat vrij snel weer voorbij, het was alleen een onweer dat huis hield en verder niks, ja wat regen en nog een serieuze bui tussendoor maar nu is het weer aan het opdrogen.
      En wat ga ik nu doen : wel mijn potten die op het balkon staan misschien toch maar gieten met mest in het water, dat stelde ik maar uit omdat het zo warm was en net nu steekt er weer wat wind op, gaan ze er toch mee door of wat ?! We zien dat straks wel, ik zit klaar en kan naar buiten maar of het ook zonder een vestje zal lukken is nog maar de vraag ?! Groetjes Ani, en tot een volgende keer.

      Verwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Fijn weekend !

weekend !!!