Woensdag . . . een grijze dag ?!


Een fijne woensdag voor iedereen, wat het weer buiten zal doen valt steeds af te wachten.  Zelf heb ik toch maar een vestje bij aan getrokken, ik zit hier nog zonder kousen aan mijn voeten en echt warm heb ik het hier ook niet, dus toch maar even die verwarming iets hoger zetten ?!  Ik zie dat wel in de loop van de voormiddag en daarna zal het wel los lopen, zeker als de zon al eens mocht komen piepen tussen de wolken door !

Zelf zit ik nog steeds maar te hoesten, het is ondertussen toch ongeveer een drietal weken geleden dat ik ziek ben geworden en nog steeds is die hoest er.   Heb daarom contact gezocht met de huisarts zodat ik toch raad kan krijgen van wat ik het beste kan doen.  In de loop van de dag komt ze eens langs, ik blijf toch steeds thuis en dan is er geen probleem meer.  Immers wil ik volgende week wel eens gaan feesten en ik voel me nog steeds zo "ziek" omdat ik steeds nog die hoest heb.  Ook als ik wat gestapt heb of gewoon een andere inspanning heb gedaan, dan herbegint dat steeds weer en ik vind het erg als je in familiekring daar gaat zitten hoesten !  Ik weet zelf ook dat het niet erg is maar ik wil die hoest kwijt geraken en we zien wel, ik heb nog meer dan een volle week eer het zover is dus ja, ik wil ook wel eens me "genezen" voelen !  Vinden jullie dit raar, ik niet, ik blijf niet graag met zoiets lopen want ik weet dat daar middeltjes voor zijn om er vanaf te geraken.

Verder kabbelt het leven hier rustig verder, gisteren ben ik in de namiddag in het zonnetje wat gaan zitten op ons terras en het was er goed op, mijn stoelen staan nog klaar, al zal het vandaag zonder gebruik ervan blijven, tenzij ik in de namiddag even naar buiten trek om wat te bekomen van wat ik in de dag zoal heb gedaan.  Ik was zinnens om mijn huis helemaal te stofzuigen zodat ik morgen of zo wat kan kuisen, al zal dat nog niet alles zijn, ik wil wel gedaan krijgen tegen Pasen.  Dat zit zo in mij ingebakken dat ik alles wil gekuist hebben voordat het feest van Pasen er is !  

Ook gewoon omdat het nu toch al een maand of zo niet meer echt gans onderhouden was, ik had tussendoor wel even met een natte vod er doorheen geweest om alle stof weg te nemen na het stofzuigen maar deze keer wil ik het toch goed doen, er is nog tijd voor zondag en daar wil ik van profiteren ook !  Opgeruimd staat netjes, heb net een aantal papieren op een hoopje gelegd op de kast zodat ook dit weer eens opgeruimd zal geraken.  Ik hoop en ik vrees dat er niet dadelijk een einde zal aan komen maar wanneer alles weer eens in orde is gezet vinden we achteraf alles weer veel beter terug ook.  Al had ik daar in de laatste weken echt geen zin in om ook daar weer eens aan te beginnen !

In die ene kamer ben ik dan bezig geweest met strijken en dergelijke zodat ook daar weer een hoop stof ligt, het is dan nog een donkere kast en ja, daar zie je dan ook alles op !  Maar wat nog niet proper is kan proper worden gemaakt, eens met een vochtige doek er overheen en alles is weer voor even proper.  In onze slaapkamer ga ik meestal wel eens met een doek erover heen om alle stof weg te nemen, ik kan dat stof namelijk niet echt goed verdragen en daarom wil ik steeds maar zorgen dat alles weer proper en stofvrij wordt gemaakt, zowel de kasten als de vloer als de zijkanten van het bed en dergelijke.

En nu gaan we eerst nog een goed glas water drinken om ons innerlijk waterpeil weer eens aan te vullen, ik heb steeds water nodig als ik wat gedaan heb en zeker wanneer ik 's morgens op sta.  Dan kan ik verschillende grote glazen water drinken eer mijn dorst is gelest.  Dat komt omdat ik tijdens de nacht ook nog wel eens wil beginnen hoesten en dan de neus wat snuiten en dergelijke zodat ik daarna mijn vochtgehalte weer op peil kan krijgen.  Soms voel ik me echt wel uitgedroogd wanneer ik ben opgestaan, mijn mond is dan vrij droog en dan heb ik dringend water nodig, raar toch hoe je snel voelt dat die reserve moet aangevuld worden, maar het is ook wel gewoonte, echt waar, als je 's morgens veel drinkt komt je dat ten goede tijdens de ganse dag, probeer maar eens !

Nog een fijne dag wens ik iedereen toe en we zijn hiermee ook in de helft van de week aangekomen, geniet nog van de mooie dagen die er toch ook wel zijn tussendoor !



Reacties

Populaire posts van deze blog

Fijn weekend !

weekend !!!