Vrijdag, Goede Vrijdag, en het einde van de werkweek, al is het paasweekend voor een aantal nu al begonnen !

 


We hadden toch al wat mooie momenten in deze goede week in de aanloop naar Pasen toe, maar het weer mag nog wel iets beter worden, de zon mag nog iets uitbundiger schijnen en het leven zal er ook zoveel mooier uitzien . . . we kijken er echt wel naar uit !  Zelf voel ik me toch al iets beter dan voordien en dat hoesten, wel dat mindert van dag tot dag dus eens dat we Pasen hebben gevierd zou dat toch moeten gedaan geraken . . . al komt er dan misschien wel weer iets anders opduiken, je weet maar nooit !

Zo keek ik gisteren op de thermometer toen het rond 15u in de namiddag was en ik zag toch al 20° staan, de zon schijnt niet op die thermometer maar dat leek me toch al niet mis te verstaan.  Ik was echter te moe en mijn ogen verdragen dat licht buiten nog niet zo goed, komt door die ontsteking die nog steeds iets te vast zit en ja, ook dat heeft nu weer zijn tijd nodig om te helen.  Wijselijk ben ik weer naar binnen gegaan toen ook mijn wasmachine me liet weten dat het gedaan had met draaien, snel in de droogkast stoppen zodat ook dit weer van de baan is.  Opgeruimd staat netjes, zeker als alles mooi gepoetst en weer op orde staat, ik ben zo blij dat ik daar op tijd mee ben begonnen.  

Binnen en buiten alles opgeruimd en klaar om de planten te verwelkomen die ik zinnens ben om te gaan planten, wat het zal worden zal ik later wel laten weten, ik weet nu wat ik best hier kan zetten : iets dat tegen de zon goed tegen kan en zeker niet zal verbranden, iets wat een mooie bloem geeft en kleuren die liefst wat bij mekaar passen, meer hoeft dat voor mij niet te zijn.  En daarna zorgen dat ze mooi verzorgd er blijven uit zien door regelmatig te gieten en eens nakijken of er geen bladluizen beginnen op te komen !  Want dat volgt meestal na wat regen en zonneschijn, als alles mooi groeit dan kunnen we een fijne zomer tegemoet zien en laat die zon maar komen.

Zondag is het dus Pasen, ik meen dat dit feest nu vrij laat valt, ik herinner mij dat toen we trouwden, op 20 april, dat het toen ook een week of zo na Pasen was dus valt dit ongeveer gelijk met die periode.  En ja, dit is ook een tijd dat er nog twee nichten van mezelf zijn getrouwd ook, wel ieder in een ander jaar en zelfs mijn broer en schoonzus zijn in die tijd getrouwd, niet rond Pasen want ze zijn in september dacht ik gehuwd, zo juist weet ik dat niet meer.  Het was in ieder geval het jaar dat onze oudste dochter is geboren, zij was nog klein en mijn schoonouders zijn toen ook met haar naar de receptie geweest, dus is dit nu reeds 50 jaar geleden !  Wat vliegt de tijd toch snel, ja, je weet het zelf maar al te goed, wij hebben dus reeds vier jaren geleden onze gouden huwelijksverjaardag gevierd !  Voordien was het dus feest bij onze andere nicht, die het oudste is en ook eerder is getrouwd.

Er zijn zovele dingen in die periode gebeurd, er is zoveel in ieders leven reeds veranderd dat je het niet allemaal meer kan bij houden, als de ene wat vertelt en dan ook de andere nog, dan weet je wel waarover het gaat en kan je het een beetje plaatsen.  Maar dit alles gaan onthouden dat weet ik echt niet meer, ik denk als je alle memorabele gebeurtenissen in je eigen leven nog kan herinneren, dan is het al meer dan genoeg, maar ik maak me daar geen zorgen over, ik onthoud redelijk goed als er iets is wat me geraakt heeft.  En dat zal wel voor meerdere mensen zo zijn, of je moet ene of andere ziekte hebben gekregen die die voor jezelf bemoeilijkt zoals de echtgenoot, Alzheimer is een ziekte die je doet vergeten wat er voordien allemaal is gebeurd.

Maar we zijn nu in de lente en we vieren het feest van Pasen in de lente, al heb ik dit jaar weer geen stokken en dergelijke in huis gehaald om alles te versieren, ik die dit zo graag zou gezien hebben, ik vond die paastakken echt wel veel te duur, daar kan ik het geld dan niet aan geven.  En andere waren er niet dus ja, ik moest het dan maar zonder stellen, jammer maar helaas en die mooie eitjes liggen daar nu te rusten in hun doos, en ik heb er nog zoveel !  Wel heb ik wat eitjes daar liggen in minerale gesteenten, ooit meegebracht van Duitsland wanneer we daar naar het "Feest der Kristallen" gaan.  Maar ook dit is weer verleden tijd, we zijn er al in een aantal jaren niet meer naar binnen gegaan, gewoon omdat het telkens wel mooi is om te zien maar soms kan het ook wel eens wat van het goede te veel zijn !

En nu op goede vrijdag denk ik aan al die dingen die voordien reeds zijn gedaan of die nu niet zijn gedaan en die ik graag had gezien, ach, ook zonder al die versieringen kan een mens verder leven.  Alleen hou ik er steeds van om in huis hier toch telkens wat te hebben wat ons doet denken aan de periode waarin we nu vertoeven, het maakt alles in huis wat levendiger.  Het is net als een kerstboom zetten tegen dat het advent is geworden, dan voel je zo dat het einde van het jaar nader komt en dat stemt een mens misschien wel een beetje melancholisch maar het fleurt ook tegelijk je living wat op !  Wat groen, wat lichtjes en dergelijke, de natuur is steeds mooi maar met die versieringen halen we er het beste uit !

Aan iedereen een heel fijn paasweekend toegewenst en hopelijk krijgen we ook mooi weer, dat hebben ze toch voorspeld maar het komt niet altijd uit zoals de weergoden het zien !  Geniet er in ieder geval en voor velen zal die relatieve rust ook welkom zijn, maak er mooie dagen van !!!




Reacties

Populaire posts van deze blog

Fijn weekend !

weekend !!!