Dinsdag . . . en alles is weer proper op ons terras, joepie, laat dat mooie weer maar komen !

 


Inderdaad, het kost niks en het doet soms goed om te lachen of gewoon te glimlachen, ik doe van gisteren allebei, mijn terras is proper geraakt en ik ben er blij om, gisteren met het mooie weer er eens snel ingevlogen.  En niet alleen ons terras, ik heb ook mijn schuifdeur die op het terras uitgeeft weer eens gepoetst en ik voelde me helemaal beter worden.  Ook al voelde ik me vorige week steeds zo moe, ik denk dat het voorjaarsmoeheid was, ben een paar keren vrij vroeg gaan slapen omdat ik me toch zo belabberd voelde en daarna is het beter gegaan.  

Zo zie je maar dat je ook zelf wel kan helpen als het eens even wat minder met je gaat, ik heb dat geprobeerd en het is me gelukt ook nog.  Gewoon omdat er mooi weer werd voorspeld en alles lag er nogal slordig bij op mijn terras.  Ik moet nog wel wat bloemen en dergelijke zetten maar daar is nog tijd genoeg voor, ik doe dat wel wanneer anderen tijd hebben want zelf kan ik er alleen niet aan beginnen.  De grond hebben ze al gebracht dus daar kan ik al een tijdje mee verder en moet er dan nog wat meer zijn, welja, dat zien we dan wel.

Ik was in de voormiddag begonnen met langs binnen de ramen te lappen van de schuifdeur naar het terras toe en in de namiddag heb ik de vloer al snel gedaan ook, alleen dat gedeelte waar we regelmatig onze stoelen neer zetten, ja, ik spreek weer in het meervoud maar effectief, ik ze ze nog allebei klaar.  Dan heb ik het gemakkelijker om een plaats in de zon te vinden en eerst schijnt de zon dus op die ene muur en daarna zit ze op het volledige terras, dus dat scheelt dan waar je de stoel zet, zo heb ik er op iedere plek waar ik kan gaan zitten er eentje staan en dat is vrij handig, moet niet steeds alles van plaats veranderen !

Ondertussen heb ik ook mijn laurier en de olijf eens gekeurd, kwestie van zeker te zijn dat er geen bladluizen naartoe komen.  Nog vroeg daarvoor zeg je, ja, maar ze hebben tot in maart nog steeds bedekt geweest tegen de vorst en wanneer je ze dan giet onder die bescherming en de zon schijnt op het terras waar ze staan, dan kan je wel last krijgen van die kleine bezoekers die je soms niet snel meer weg krijgt ook !

Alles heb ik wat stofvrij gemaakt, ook de tafel en stoelen, al had ik die reeds eerder een goede poetsbeurt gegeven zodat ze er weer voor een tijdje tegen kan, ook die gebruik ik graag al zat mijn echtgenoot zaliger er niet graag aan blijkbaar, al weet ik niet goed waarom, ik heb er vaak gezeten maar hij zat liever in zijn stoel in het zonnetje te genieten.

Dus als ik nu de nodige bloemen nog in de bakken krijg gezet dan ben ik dik tevreden, ik wil een mooi terras met bloeiende bloemen in mijn bakken, als het moet zet ik ze maar vol met geraniums in verschillende kleuren, wel maar één kleur per bak, dat is steeds het mooiste.

En nu vandaag nog wat genieten maar dan niet meer met mijn pullover aan, wel met een bloesje zodat ik toch ook weeral wat kleur kan krijgen maar wel mijn huid goed beschermen.  Nu is de zon reeds heel sterk en dat uv-licht kan meer kwaad doen op je huid dan je zelf denkt.  Hoe het met mijn huid gesteld is zal ik in de komende weken wel te weten komen wanneer ik naar een dermatoloog ben geweest, ik ben benieuwd of ze iets nieuw gaat vertellen, ik weet dat ik een vrij droge huid heb en dat die vaak schilferig is ook maar je kan daar niet altijd zo snel iets aan verhelpen.  Ik heb daarom ook al een apparaat gedacht om het water te ontharden, is het niet goed voor de huid dan is dat wel goed voor je apparaten die met water werken zoals wasmachine, vaatwasser, waterkoker en koffiezet, en nog wel een paar anderen ook.  De kranen hebben dan ook niet meer te lijden van kalkaanslag en ik hoop van ganser harte dat het ook nog voor drinkwater zal goed zijn, maar dat valt telkens nog af te wachten, ik drink namelijk water van de kraan die ik laat filteren door mijn britafilter.

Zo weeral iets meer dat reeds gedaan is, nu die bloemen dus nog in huis halen maar we zijn nog vroeg genoeg in mijn ogen, al zijn de meeste mensen wel bezig met hun bloempjes maar ik moet nog wachten totdat er iemand met mij kan rijden naar plaatsen waar ik mijn gerief zal vinden.

Nog een heel fijne dinsdag en geniet ervan, het is iedereen gegund en je moet genieten terwijl je daar de kans toe hebt !



Reacties

Populaire posts van deze blog

Fijn weekend !

weekend !!!