Vrijdag en laatste dag van de werkweek !

 


De voorbije dagen zijn allemaal zo mooi geweest en ik heb er een paar dagen echt wel kunnen van genieten.  Gisteren ben ik een halve dag op pad geweest met onze jongste dochter om wat kledij voor mezelf bij te kopen.  Niet dat dit dringend nodig was maar ja, een mens wil ook wel eens wat anders dan die gewone spullen die je reeds jaren draagt.  Niet dat die niet goed genoeg meer zijn maar ik zie mezelf ook wel graag eens in het nieuw staan, al hoeven dat niet steeds dure stukken te zijn, al heb ik die ook wel maar ze hangen niet dik in mijn kast !

Ge kent dat wel als ge zo samen op stap gaat, de ene koopt dit en de andere ook weer dat maar dit keer dus niet, ik was alleen diegene die mooie dingen zag en die dan ook meestal wel heb gekocht.  Eenmaal dat het passen begon dan was er geen houden meer aan maar de zon was ook al zo warm en dan nog al die bewegingen erbij om weer die schoenen uit te doen en je lange broek uit te trekken om er een andere te passen en dan weer een bloesje hier en daar, het ging wel allemaal maar uiteindelijk is een mens achteraf zo moe als een hond.  Ik voelde maar al te goed wat ik had gedaan en toen ik me in de zetel neerzette om wat naar het nieuws te kijken, toen deden mijn spieren nog wat meer pijn toen ik weer eens uit die zetel moest ook.  Ik ben dan maar begonnen met stuk per stuk te gaan wassen, al die felle kleuren en gemengde kleuren allemaal samen wassen, dat was echt geen optie, ik zie geen lichtgekleurde bloes zitten bij een donkerblauwe bijvoorbeeld, dat zou wel eens vlekken kunnen met zich mee brengen.  Dus ja, ik was druk in de weer om dan deze kleur van bloesjes in de wasmachine te stoppen.  Ze drogen met de droogkast doe ik meestal niet, toch niet wanneer het binnen ook warm is en daar evengoed kan drogen, kan buiten ook natuurlijk maar daar had ik geen zin meer in om de ene keer weer naar buiten te moeten om op dat rekje wat bij te hangen, ik heb alles wijselijk binnen laten hangen, het zal nog beter zijn ook omdat er toch stof genoeg in de lucht zal hangen.  

Als je dan weet dat ze ook deze dagen en nachten bezig zijn met die rijbaan hier voor onze deur te vernieuwen, dan weet je ook dat dit nog wel wat geurhinder ook kan meebrengen.  En lawaai hoor je daar dan tijdens de nacht ook wel van, ik hoop dat ze me niet te vaak hebben wakker gemaakt !  Al is dat ook van voorbijgaande aard, daarna kunnen we weer verder over een nieuwe bovenlaag, het zijn maar voorlopige herstellingen dat ze doen . . . gewoon omdat het ook dringend nodig was !  Eigenlijk vallen we daar net buiten maar naast ons perceel waarop de appartementen gezet zijn, daar staan wel de platen dat er ook op de berm niet meer mag geparkeerd worden, daar zetten zij dan hun eigen toestellen om mee verder te werken, iedereen heeft recht op een plaatsje !

Of ik goed heb geslapen laat ik in het midden, meestal als ik vrij snel de slaap kan vatten slaap ik echt in een diepe slaap, beter dan ik voordien meestal slaap.  Maar als ik 's avonds pas in bed lig en niet dadelijk kan inslapen, sta ik meestal weer even op, kom wat drinken, meestal water hoor, en daarna weer het bed in om te slapen tot soms 6u of 7u en ook al eens wat langer, het mag allemaal, ik moet er toch voor niemand uit, alleen voor mezelf.

Maar vandaag dacht ik toch nog wat degelijk te stofzuigen zodat alles hier binnen weer zuiver is, nadien misschien in volgende week ook nog wat poetsen aan die vloer zodat ook dat weer prima in orde is, en daarna nog al die bloezen gestreken krijgen, wel het zal wel lukken met wat geluk toch.  en mocht dat niet dadelijk zijn dan doen we er maar wat langer over, niet al die bloezen en kleedje en broeken kan ik toch tegelijk aan trekken, alhoewel dat voor sommige dingen wel zou lukken, alleen ga ik dat echt niet doen dus ja, we zien wel wanneer ik gedaan krijg !

Nog een heel fijn weekend wens ik iedereen toe en geniet er nog maar van terwijl het mooi weer is, het kan vrij snel weer gedaan zijn ook.



Reacties

Populaire posts van deze blog

Fijn weekend !

weekend !!!