Maandag en een zonnige week ?!

 



Op zondagmorgen was er even wat water uit de hemel gevallen maar de rest van de dag bleef toch droog.  Veel heb ik niet buiten gezeten want ik was met de was bezig en heb terwijl nog want artikels hier en daar geschreven zodat ik amper tijd had gevonden om mijn eten klaar te maken.  en ik die gisteren nog tegen Iemand zei dat ik van mijn klaar gemaakt konijn zou gaan een stukje eten, wel ik was eraan voormijn moeite, dat konijn had ik nog niet klaar gemaakt, wat ik wel had klaar gemaakt dat was stoofvlees en daar kwam dus die verwarring van !  Maar gelukkig heb ik nog wat anders in de diepvriezer zitten, ik zal niet zo snel zonder eten vallen, dat niet maar ik had wel wat anders op mijn bord verwacht al was dit wat ik nu heb gegeten toch ook niet zo mis ! 

Op de middag heb ik me wat op mijn gemak in de zetel gezet, echter niet voor lang want die wasmachine en ook de droogkast die zwijgen niet zo maar, daar moet je toch ook tussendoor eens wat gaan tegen zeggen willen ze alles verder doen wat moet gedaan worden.  Dus mijn was is gedaan, deels reeds opgevouwen ook, en eerlijk, van mezelf is dat dan geen grote hoop, wel wat badhanddoeken, een aantal kleinere handdoeken en wat ondergoed maar verder is er echt niet zoveel dat wacht op een strijk.  

Enkele keukenhanddoeken zijn ook mee gewassen met de spullen die je beter niet bij het witgoed dropt in de wasmachine en ook wat doeken waar ik al mee de vloer poets maar die moeten ook onderhouden worden.  Een geluk dat ik er nog van die oude heb liggen, die gebruik ik dan zowat tussendoor als ik geen echt grote onderhoud doe in de woning, deze keer was het vooral in de keuken en in in het andere gedeelte van de living, al zal alles daar ook weeral niet gans weg zijn.  Of heb ik ondertussen al nieuwe plekjes hier en daar wat vuil gemaakt, het hangt er maar vanaf of ik veel stukken met de hand moet afwassen, dan durf ik wel eens wat morsen op de vloer ook en ja, in die natte plekken lopen is niet echt goed, dan draag je alles mee rond in de hele woning en dat kan niet echt de bedoeling zijn !

Het raam in de keuken staat gekiept en ik hoor de tortels in de buurt hier roekoeren in de bomen . . . of zitten ze hier en daar op een dak van de zon te genieten, ik weet het niet, zit met mijn rug naar ze toe !  Maar ik hoor ze wel en ja, die kunnen wel wat lawaai maken ook.  Morgen zal het hier misschien reeds een ander lawaai zijn dat we horen, materiaal dat er zal worden aan gesleurd van overal, barelen die aanduiden tot waar je kan en mag rijden, mensen die zoeken hoe ze een andere weg kunnen nemen zijn eraan voor de moeite, het zal rustig doorrijden zijn of helemaal niet langs hier wil je geen oponthoud krijgen in onze gemeente, morgen zal er voor velen een verrassing zijn als ze de verkeersmeldingen over wegenwerken niet au sérieux nemen.

Vandaag zat er een omslag in de brievenbus die vermoedelijk niet voor ons bestemd is, ik ga eens aan een naamgenote van mijn overleden echtgenoot vragen of het soms niet voor haar is bedoeld, ik weet het zo niet, ik weet wel over wie het gaat maar ik heb daar helemaal niks mee te maken, niet van verre of van kortbij.  Maar namen op een omslag schrijven is toch gemakkelijk, op deze staat er niks op maar het is een overlijdensbericht, dus die kunnen heel goed gedacht hebben dat het daar was dat de brief moest ingestoken worden, er zijn meer mensen met dezelfde familienaam, al is die persoon hier niet meer aanwezig wegens in januari overleden.

En verder wil ik nu nog een rustige avond tegemoet gaan, ik ga deze namiddag toch maar iets licht eten, wat geroosterd brood want gisterenavond begon in eens mijn maag zo pijn te doen, dat is niet van mijn gewoonte, wat heb ik gegeten of gedronken dat me niet is bekomen, ik weet het niet.  Ik ben toen toch nog op gebleven tot 1u30 omdat ik voelde dat die maag me bleef irriteren en dat ik vermoedelijk toch niet kon slapen, was eerder in bed gegaan maar weer opgestaan toen ik mijn draai er niet echt vond.  'k Heb dan telkens gewoon mijn glas gevuld met fris water en dat heeft me er doorheen geholpen.  Eenmaal in bed terug aangekomen, ben ik vrij dadelijk in slaap gevallen, nadat ik de buren nog heb horen afscheid nemen, als alles stil is dan hoor je echt wel alles, ook zonder dat er een raam open staat, al helpen die verluchtingen boven de ramen ook wel wat om het geluid naar binnen te laten.  En zeggen dat ik dan nog met oordoppen in slaap . . . èn tegelijk nog het donsdeken over mijn oren trek !  Heb ik dan goede oren of zijn de buren zo luid, ik weet het geeneens, we zien wel.

Ben benieuwd wat ze hier allemaal gaan doen om het ons wat gemakkelijker te maken in afwachting dat ze echt aan de vernieuwing van de baan gaan beginnen, de herstelwerken nemen maar een week in beslag en als het weer zo goed mee zit als ze voorspellen voor de komende dagen, dan zal dat nadien wel gelukt zijn ook.  Dankzij dan een paar nachten dat ze gaan doorwerken met veel lawaai maar we zien wel hoe we dat dan oplossen.  Als we 's nachts niet goed kunnen slapen dan doen we maar een paar dutjes in de loop van de dag en dan is dat ook weeral goedgemaakt.

Nog een heel fijne week wens ik iedereen toe, geniet terwijl je er de kans toe krijgt en ook ik ga dit proberen te doen, of het me ook is gelukt laat ik nog wel weten !





Reacties

Populaire posts van deze blog

Fijn weekend !

weekend !!!