Dinsdag . . . en ik ben ziek geworden . . .


Ja, het is nu eenmaal zover, ik ben ziek geworden een virale infectie, het voelt net of ik heb griep en dat kan het best ook zijn, al weten de artsen dat ook niet altijd zeker.  Zo had ik eerder al keelpijn, ik hoestte vaak en dat werd gewoon maar erger, zat er al aan te komen van op zaterdag eigenlijk, toen voelde ik me zo moe maar had eigenlijk niet echt veel gedaan . . . maar misschien toch ook wel wat te veel van het goede.  Nu zit ik op dit moment hier te niezen en te proesten dat het niet mooi meer is, en dat terwijl het buiten 20° is en ik zelf nog niet ben naar buiten gegaan !

Dus vandaag zal het nog wel een dag of wat me rustig houden zijn en wat uitzieken, ik kan soms mijn eigen ogen bijna niet open houden, zeker niet wanneer ik naar de tv zit te kijken.  Net zoals op zondagavond, toen viel ik verschillende keren bij "De Mol" in slaap.  Toen het gedaan was ben ik ook dadelijk naar bed getrokken, ik was moe en landerig en wou mijn bed !

En wat zal het vandaag dan zijn met het weer, ook nog zo mooi of regen zoals voorspeld, we zien wel, ik hou me hier in ieder geval rustig bezig met allerlei dingen, al heb ik nog niet zitten puzzelen in de boekjes, al is dat niet echt van mijn gewoonte !  Ziek zijn is ook niet van mijn gewoonte, dat is reeds jaren geleden dat ik nog echt ziek ben geweest, wel zo eens wat grieperig me voelen en pijnlijke gewrichten en spieren hebben maar veel meer is het niet.  Soms ook een beetje hoofdpijn erbij omdat die snot allemaal in je oogkassen blijft zitten en niet dadelijk wil los komen, dat heet dan min of meer sinusitis maar dat heb ik ook bijna niet meer gehad.

Nu dat mijn huid een rare uitslag krijgt hier en daar zit het allemaal scheef blijkbaar.  En om nu dadelijk bij een dermatoloog binnen te geraken wordt het ook een probleem.  De meeste afspraken zijn pas vanaf juli en vroeger bijna niks meer vrij, of toch nog eentje in juni maar wat ben ik daar nu mee wanneer ik nu met een huiduitslag zit waar ik geen vat op krijg !?

Ach, nu eerst wat uitzieken en de komende dagen of komend weekend zal ik wel weer de oude zijn, meestal is dat toch zo, als die hoest maar wou ophouden, ik heb er net ook nog een paar gehoord en gezien die net hetzelfde hebben aan de hand gehad.  Zou het daarmee zijn dat ik op donderdag ook al zo moe was van een halve dag te gaan shoppen ?!  Wie weet, het kan allemaal samen hangen, maar nu eerst wat rust inbouwen zodat we weer snel de ouwe zijn die we voordien ook waren !

Geniet nog van enkele mooie momenten, eens dat ik weer normaal te been ben ga ik toch ook weer eens wandelen, het is nu toch al een aantal dagen geleden dat ik nog een inspanning heb gedaan.  En verder nog proberen ergens een dermatoloog op te sporen, je weet maar nooit, het moest zo maar eens ergens anders lukken, al vrees ik daar echt wel voor !



Reacties

  1. Snel beterschap Chrisje! Morgen ga ik ook eens langs bij de dokter want mijn hoest is niet om aan te horen.. Ja griep en bronchitis hangen ook in de lucht de dag van vandaag, verzorg je dus maar goed en niet te lang wachten om toch contact op te nemen met een dokter!
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gisteren is de huisarts hier al geweest, ik stond maar slapjes op mijn benen en dat was niet normaal, ook koorts erbij en dat is bij mij helemaal niet normaal. Mijn temperatuur gaat meestal naar beneden en nu naar boven toe en als ik iets tegen de koorts wil nemen dan zit ik daarna te rillen van de kou ! Bij mij was het ook die keelpijn en hoest dat eerder de doorslag gaf om me rustig te houden in het weekend en op maandag de huisarts te bellen. Ik denk zelfs dat het bij mij al eerder in mijn lichaam zat, ook op donderdag was ik zo moe en op vrijdag ging het niet echt veel beter, toen heb ik alles gewassen wat er nog lag zoals badhanddoeken, kleine handdoekjes, wat ondergoed en ook enkele bovenstukken zodat ik die op zaterdag allemaal heb gestreken in de voormiddag, in de hoop van nog wat van de zon te genieten maar heb dat niet gedaan ! Groetjes.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Fijn weekend !

weekend !!!