Zaterdag . . . relaxen . . . ?!

 


Ik hoop maar dat het een zonnig weekend wordt, ik wil dus relaxen ook en dat past niet wanneer het regenachtig is en druilerig weer.  Dat ze er maar voor zorgen dat we een mooi weekend krijgen ze beloven het en dan moeten ze er maar voor zorgen dat dit ook door gaat, is dat niet zo ?!  Je kan ermee lachen maar ik wil ook wel eens een mooi weekend hebben, 'k heb al genoeg gewerkt in de laatste dagen om alles gedaan te krijgen dat je wil gedaan hebben en dan wil ik ervan genieten ook !!!

Op vrijdag heb ik dus overal de vloer gedaan zoals het hoort.  Tussendoor kreeg ik wel een stoorzender aan de telefoon maar toen was het nog maar net geen middag . . . en deed ik verder totdat ik gedaan had.  Zo had ik het eerder ook wel voorzien maar ik hoopte toen dat ik sneller ermee gedaan zou krijgen, wat ook toen mogelijk was maar nu even wat anders is uitgedraaid.  Ik was toch zinnens om op de middag maar een paar boterhammen te eten en daarna te zorgen dat alles gedaan was wat moest gedaan worden, och, nu is dat ook gedaan geraakt, alleen wat later dan voorzien.  Maar geen nood, het was een geval van heikracht en dat is nu reeds zo goed als rechtgezet maar daar vertel ik later nog wel eens wat over !

Ik nam al snel de stoelen van de tafel zodat ik ook kon eten op de middag, er eens met een propere doek overheen gegaan om alle mogelijke stof en resten er vanaf te krijgen en we konden weer aan een propere tafel gaan zitten, wat goed deed na al dat poetsen ook.  De koffie smaakte niet zoals ik het gewoon was en daarom heb ik erna nog maar een paar glazen water gedronken ook, ik had al danig gezweet en dan moet je die waterreserve wat bijvullen, het was nodig ook, ik nam meerdere keren wat water bij en dan bleek het nog niet genoeg.  Ja, een mens verzet wat water in zijn leven maar ikzelf zweet er wel een boel uit ook als ik zo bezig ben.  En dan de vorige dagen niet zeker, toen ik die twee uren gewandeld had, ik kwam thuis en mijn kledij was gans nat van het zweet, dat maar dadelijk uitgetrokken, me wat opgefrist en iets anders aangetrokken, daar kon ik dan mee verder voor de avond en dat was net goed ook, zo hield ik mijn warmte vast.

Dat er toen een weldoende nachtrust volgde hoef ik niet te zeggen zeker ?!  Ik sliep zo snel in en werd pas iets na 7u wakker, goed gedaan dacht ik bij mezelf, nog zo een paar goede dagen en je bent er weer snel bovenop.
De vrijdag was echter drukker dan voorzien, ik had gerekend op een rustige poetsdag maar alles is gedaan geraakt, al was het maar met veel haken en ogen, een rustige namiddag was het ook niet echt maar we hebben wel goed gepraat over alles en nog wat.  Ik vond het fijn om bezoek te krijgen, ook al was het eerder wat onverwacht maar toch, al bij al een mooie dag en de zon scheen ook nog.

Nadien heb ik me gelukzalig neergezet in de zetel, ik had toen reeds warm gegeten en ik heb nog snel een paar papieren in orde gemaakt, daar had ik eerder vandaag een brief over ontvangen.  Ik zit reeds lang te hameren erop om mijn domiciliëring aan te passen maar dat geraakte maar niet van de baan.  Ik wist geeneens wat ik nog zou moeten proberen om dat gedaan te krijgen, had reeds een mail verstuurd maar blijkbaar spreken die een andere taal Nederlands dan wij zeker, ze bleken het maar niet te begrijpen, wat echt niet te begrijpen valt maar toch !  Ik maar vol houden en reeds van vlak na het overlijden reeds een mail gestuurd, niks gedaan, steeds maar onverstoorbaar verder doen en zeggen dat het wel in orde komt.  Neen, als jullie niet mee willen dan komt dat niet in orde en ik verzet er nu geen stap meer voor om dit in orde te krijgen, ik heb alles doorgestuurd, een kopie van de overlijdensakte en verder nog wat papieren ingevuld en zo moet het nu eindelijk eens in orde geraken !  Kan dat dan niet van de eerste keer gezegd worden als je eerst de situatie uitlegt of begrijpen die geen Nederlands, ik zet alles nochtans goed duidelijk neer in mijn uiteenzettingen !?

En nu gaat mijn weekend beginnen, eindelijk, met en dag vertraging, geen nood, dan neem ik er wel een extra dagje bij om alles rond te krijgen, ook de maandag dus voorzien in het vervolg met zulke moeilijke klanten !

Nog een fijn weekend en geniet er maar van, het is iedereen gegund !!!





Reacties

Populaire posts van deze blog

Fijn weekend !

weekend !!!