Vrijdag . . . was het een mooie week ?!


Een overzicht van de week ga ik jullie niet geven, wat ik wel nog wil vertellen is wat ik op donderdag allemaal heb gedaan en dat is niet zoveel eigenlijk maar we verschillende dingen.  Zo dacht ik me op donderdag nog wat op te frissen onder de douche in de morgen, maar dat heb ik wijselijk achterwege gelaten, ik ben dadelijk gaan winkelen nadat ik had ontbeten, toen scheen de zon heerlijk en het regende niet dus daar maar dankbaar gebruik van gemaakt om te gaan shoppen in het warenhuis.  Ik had in de loop van de week al een briefje klaar geschreven met allerlei spullen erop die ik  moest meebrengen, aan dingen waar ik dacht en ook andere zaken die niet dringend nodig waren maar die ik wel in huis wou halen, kwestie van de voorraad wat aan te vullen.  

Dan heb je natuurlijk heel wat in je winkelkar liggen, ik was al bang dat ik het niet mee naar huis zou kunnen nemen, ik had immers nog een "parkkonijn" meegebracht, in zijn geheel versneden zodat ik het zelf kon klaar maken.  Maar dat gaat vermoedelijk wel de diepvriezer in, ook nog een brood had ik bijna vergeten maar toch eentje meegenomen, het komt altijd van pas, al had ik nog wel een vierde van een ander brood in de diepvriezer zitten.

Thuis aangekomen wist ik wel dat ik veel had meegebracht, het kon maar net in dat karretje in dat ik nu steeds achter me aan sleur over de weg hier naartoe.  Als ze nu eens werk zouden maken van het vernieuwen van die weg en het fietspad, dan zou ik gelukkig zijn, ze weten niet half hoe moeilijk het is om veilig over dat dubbel fietspad te moeten lopen !  Een dubbel fietspad dat op momenten dat het wat geregend heeft, voor de helft nog onder water staat van de plassen die naast de weg zijn gelegen en waarvan het water ver op dat fietspad komt.  Eén fiets kan er gemakkelijk door geraken, zelfs twee als ze door de plassen rijden, maar iemand die te voet over dat pad moet gaan zoals ik, die rijden ze omver en waar ik dan beland weet ik zelf niet, ofwel in de gracht, die langs een deel van het fietspad zich bevindt, ofwel in een plas en in het slechtste geval, op de rijbaan waar druk verkeer is, meestal toch.  

Er wordt vaak geld uitgegeven om bepaalde straten te vernieuwen maar ik vraag me dan steeds af of dit echt nodig is om daar overal werk van te maken, ik weet het koning auto regeert het grootste gedeelte van het land.  Zo hebben we nog geen 50 jaren geleden geweten dat voor het huis waar we vroeger woonden, een nieuwe baan werd aangelegd, alle mensen stonden vrijwillig een deel van hun grond af om die baan deftig te kunnen aanleggen.   Nu zijn ze een groot deel van dit geheel aan het vernieuwen, is dat nu echt nodig als het nog geen 50 jaren geleden werd aangelegd, waarom werd toen niet voor beter materiaal gekozen, is die baan nu echt zo slecht, ik dacht het niet, op bepaalde plekken kan dat zijn, daar waar de grond moerassig is en waar er allemaal bomen staan, een bos dus waar je doorheen moet ?!  Maar die andere stukken, ik heb het altijd zo geweten en nu opeens is dat niet meer goed genoeg, raar.  

En zeggen dat hier de baan waartegen wij gelegen zijn, zoveel lawaai maakt wanneer er een wagen over rijdt, dat je zelfs 's nachts geen venster kan laten op een kiertje staan om alles te verlucht, gewoon omdat dit te veel lawaai met zich meebrengt ?!  Ik kan gemakkelijk slapen met vensters en deuren dicht, al heb ik wel mijn voorzorgen genomen met de deuren, geen deur meer in glas tussen de hal en onze living.  Dat wou ik niet omdat we in Kessel-lo steeds de deur van de kamer open lieten wanneer het warme zwoele dagen waren in de zomer, van die hittedagen weet je wel waarop je moeilijk de slaap kan vinden.  Dan moet je weten dat die eerste baan waarover hoger sprake is, gelegen is in dezelfde fusiegemeente dan de onze, dus ja, wat verschil maakt dat nu uit wanneer welke straat zou vernieuwd worden, en is het dan beter, ik hoop van wel wanneer ze eens aan deze baan hier beginnen maar ja, zekerheid heb je daar ook niet over natuurlijk.  Ik weet dat er reeds vele jaren sprake is van dit gedeelte van de verbindingsbaan tussen Leuven en Aarschot te vernieuwen, maar steeds wordt het door de gemeente op de lange baan geschoven, ik denk dat ze gewoon niet weten hoe ze dan de omleidingen moeten regelen om gemakkelijk te kunnen werken ?!  Ga ik dit nu in mijn oude dag ook nog eens moeten beleven dat ze hier alles gaan open leggen en vervangen ?!  

Het is een beetje dagdromerij wat ik hierboven vertel maar wel soms een doorn in  het oog als je het lawaai hoort wat die weg en het verkeer met zich meebrengt terwijl je buiten van het zonnetje zit te genieten !  Ooit komt het wel eens maar wanneer, misschien sneller dan je denkt en dan is het weer, oh die werken hier voor de deur, ze brengen zoveel lawaai met zich mee, alleen eens dit voorbij is dan ben je blij dat het niet langer werd uitgesteld, en denk je : waarom hadden ze dat niet eerder gedaan ?!

Geniet nog van jullie avond en morgen, wanneer het weekend er weer is, en ook het zware weer er is met wind en regen, dan kunnen we hopelijk genieten.  Ik wens iedereen ook een heel fijn weekend toe en maak er tegelijk een mooi weekend van !




Reacties

Populaire posts van deze blog

Fijn weekend !

weekend !!!