Maandag, nieuwe week . . .



Maandag veertien februari en tegelijk vieren de verliefden, en iedereen die daar zin in heeft ook denk ik zo, het is immers Valentijn vandaag.  Niet dat wij daar ooit aan hebben meegedaan maar soms genoten we dan met vele anderen toch van een lekker speciaal maal dat meestal ook de naam kreeg van Valentijnsmenu.  Het was gewoonlijk echt lekker en de sfeer zit er dan meestal ook wel wat in, samen met een glaasje bubbels, daar zeg ik geen neen tegen.  Iedereen die me kent weet dat ik dit wel lust, niet te veel want na een glas of twee stop ik er meestal mee en zo ook gisteren dronk ik nog een glaasje, al was het maar witte wijn . . . alleen bleef ik daarna niet meer wakker toen ik in de zetel zat en naar een bepaald programma op tv aan het kijken was !

Op zaterdag was ik druk in de weer geweest met de was te doen, met poetsen hier en daar en dan is alles nog niet gedaan, ik heb gewoon nog wat stof laten liggen voor op maandag, ook dan wil een mens wel eens wat te doen hebben ?!  Maar ik weet maar al te goed wat gedaan tegenwoordig, ik heb al vele probleempjes opgelost ook en alles geregeld hier en daar, ik hoop maar dat ik bijna aan het einde van die ellende ben gekomen.  En dan mag ik later of zo nog wel de belastingen ook ontvangen of invullen van ons beide, ja, het is allemaal  niet zo eenvoudig maar ik ga toch maar proberen van alles goed in te vullen zoals het hoort.

Wanneer alles van de nalatenschap uit de voeten is, we zijn er nog niet zo lang mee bezig, dan hoop ik wat rust te vinden maar dan kunnen we best nog een paar maanden verder zijn dan nu !  Die goede tijden van rust zullen dit jaar niet altijd dik gezaaid zijn omdat je nooit goed weet hoe te handelen, in de toekomst zal dat wel verbeteren hoop ik maar dan duiken er weer wel andere dingen op ook die je niet hebt verwacht.  En tegelijk wordt je dan ook nog wat ouder en kan je al niet zo goed meer mee, ik hou bepaalde dingen ook tegen maar ik wil wel nog wat voeling hebben met de jeugd die we in onze familie toch ook nog hebben of die er weer aan komt !  Ik heb het nu al zwaar genoeg zo alleen maar ik hoop toch dat ik ook nog wat op de hulp van de kinderen kan rekenen, al is dat in de zomer niet zo'n erg wanneer ik te voet mijn boodschappen moet doen, ik trek mijn plan met wat ik heb allemaal, ik moet wel, er is gewoon geen andere weg.  Terwijl heb ik dan ook mijn beweging en daar ben ik niet kwaad om.  Iedere dag gaan winkelen dat doe ik niet maar wel minstens twee keren per week, dat is zo mijn gemiddelde.

En verder kabbelt het leven om me heen verder, ook ik moet verder en je komt nu pas voor onverwachte dingen staan, zoals bepaalde aktes die je niet meer terug vindt, waarom werd dat weg gedaan, geen idee en wie heeft het weg gedaan, ik weet het wel wie het deed maar waarom toch niet vragen of het mag of dat het zo goed is gedaan ?!  Je kan er iedere keer weer kwaad om worden maar het lost gewoon niks op en je moet verder, met of zonder de stukken die je nu moet missen.  In de volgende weken ga ik nog wat papieren onderste boven zetten in de hoop nog wat terug te vinden maar ik vrees ervoor, daar waar het moest steken is het niet te vinden dus ja, waar ga je dan nog zoeken, zoveel plaats is er hier dan ook weeral niet ?!

En nu ga ik een beetje voor mezelf zorgen, ik wens jullie nog een mooie nieuwe week toe en geniet van elke mooie dag die er nog komt, vergeet niet dat alles wat je laat voorbij gaan zonder ervan te genieten, nooit meer terug komt !!!





 

Reacties

Populaire posts van deze blog

Fijn weekend !

weekend !!!