Maandag, helemaal nog niet gedaan met die stormwinden en regen . . . !

 


En ik die dacht dat het stormweer voorbij zou zijn en het in het begin van deze week heel wat rustiger zou worden, ik ben eraan voor mijn moeite.

Gisteren zat ik in de namiddag rustig wat te zoeken op tv om te bekijken, terwijl ik veel sirenes hoorde, nu weer enkele keren, iets later nog wat en weer andere die wel leken een ander richting in te slagen, of kwamen ze gewoon van een andere richting hier de baan op, geen idee eigenlijk.  Ik hoop maar dat in de buurt niet te veel schade is gevallen, een ongeluk is snel gebeurd maar die sirenes kunnen ook best gewoon voor mensen zijn die niet hier in de buurt wonen en waar ze na hun vorige job naartoe rijden omdat ze in de buurt ervan zitten.  In ieder geval stemt het een mens niet echt rustig met dit weer, als het wind is ben ik eerder het onrustige type, komt het dan door de wind of door andere geluiden die je hoort zoals die sirenes, ik weet het niet maar het jaagt me een beetje op en daardoor komt ook die onrust natuurlijk.

Moet ge weten dat we jaren geleden zelf stormschade hadden opgelopen aan ons dak, we lagen in bed en hoorden het gebeuren allemaal, de pannen vlogen van het dak alsof het niks was.  Je hoorde ze gewoon naar beneden schuiven over de er nog liggende pannen en dan in de dakgoot terecht komen en achter op dat afdak vallen en het gewapend glas breken dat daarop lag . . . fijn is iets anders.  Toen we 's morgens wakker werden realiseerden we dat er werken te doen waren en de echtgenoot heeft me weggebracht naar het werk, hij zelf ging poolshoogte  nemen . . . en toen hij op zolder kwam zag hij dat er langs weerszijden pannen weg waren gevlogen.  

Vooraan was een schouw, die deed dienst voor de brander van de chauffage en voor verluchting dus ook van die ruimte waar de brander stond.  Rond die schouw had de felle wind de zink weg gewerkt zodat er een open ruimte was ontstaan rondom die schouw en zo gingen die pannen dus van het dak, vooraan en ook achteraan, de wind had dan vrij spel en dat geschuifel van die pannen naar beneden hebben wij dus tijdens de nacht gehoord.  Een fijne nacht is gans wat anders maar we zijn er toch zonder veel grote kosten vanaf gekomen.  Al was ons dak wel even opgelicht blijkbaar, dat was pas achteraf allemaal zichtbaar als er zich nog andere dingen hadden voorgedaan.

Ik denk dat ik die onrust in mij toen heb gekregen en ik ben die niet meer kwijt geraakt sinds die tijd, dat is de reden dat ik bij nacht en ontij dat over mij krijg, iets wat je nooit meer los laat vermoed ik dan.  Al moet ik daar hier niet echt veel zorgen om maken, ik hoop maar dat dit zo is want je weet maar nooit, ik zit hier beneden en ook daar kan er wel eens wat aangevlogen komen zonder dat er erg in hebt . . . van waar het komt weet je maar nooit.  Al staan er geen huizen dicht bij ons, maar toch, wind kan heel veel met zich mee nemen, en zeker die felle windstoten.

Hopelijk is het al wat minder op maandag en zeker op dinsdag want dan ben ik weer maar eens op pad naar de kinesist, en verder zien we wel, op woensdag zou het in ieder geval toch al wat rustiger worden met het weer, zo vernam ik op de media toch maar steeds is het afwachten.

Ik wens iedereen nog een heel fijne maandag toe en wees vooral voorzichtig wanneer je naar buiten gaat, je weet maar nooit waar er iets zou kunnen naar beneden tuimelen !



Reacties

Populaire posts van deze blog

Fijn weekend !

weekend !!!