Dinsdag . . .

 


Ook al geven ze voor vandaag nog wind en regen, de zon schijnt toch al en dat doet ons goed gezind de dag beginnen, al is die voor mij al wel een uurtje of twee eerder begonnen !  Ja, ik was vandaag heel goed bij tijds opgestaan, gewoon omdat ik uitgeslapen was, zou het dan toch wat gaan beteren met slapen en al die dingen, het mag ook wel eens zijn !  Voor iedereen een heel fijne dag toegewenst, eender wel weer we straks nog over ons zullen krijgen !

Vandaag zal het eerder een dag zijn dat allerlei dingen worden gedaan waarvoor ik op andere dagen meestal geen tijd heb of geen tijd wil maken, ja, verschil moet er wel zijn willen de dagen niet allemaal op de vorige dag gaan lijken.  Dat is iets wat alleen met mooi weer mag zijn maar ja, we zijn nog maar in de winter en dan mag je ook geen zomerweer gaan verwachten.  Al schijnt de zon echt wel uitnodigend, maar ik heb andere plannen; ik wil straks nog mijn haren wassen en dat gaat niet anders in de douche dan dat je ook een verkwikkende douche neemt.  En ja hoor, ik heb me deze morgen al gewassen, maar veel meer dan wat door mijn gezicht en hals en oksels gaan was er niet bij, ook wat mijn kledij betreft, die is wel aan vervanging toe dus beland dit maar in de linnenbak totdat het gewassen wordt.

Aan mijn eten zelf moet ik niet echt meer veel nadenken, ik heb nog verschillende soorten sla staan en ook nog wat witloof heb ik hier liggen dus ja, dat is snel klaar gemaakt, ik kan een mix van de verschillende soorten op tafel zetten maar ook alles afzonderlijk, niet allemaal tegelijk te gebruiken maar als je daar zin in hebt, het kan altijd natuurlijk.  Zelf wil ik nu eens witloof met veldsla en daarbij wat vis, dat is iets wat steeds lekker smaakt, er staat nog een kleine portie garnalen ook in een potje dus ja, daar maken we wel iets smakelijks van.  Een visje kan er altijd in en het is nog gezonde kost ook voor zover je niet overdrijft natuurlijk.

Alleen moet ik na de middag naar de kinesist en dan wil ik ook niks zwaar eten, dus dat middagmaal, of de warme maaltijd, zal iets worden voor tegen de avond aan, dat doe ik altijd al ben ik dan wel wat meer in de weer om te eten maar dat mag er eens per dag ook wel eens tussen komen.  Verder heb ik hier nog wat spullen op te ruimen, ik wil die uit de voeten doen, ze staan er al van voor kerst, zeker meer dan een volle maand voor Kerstmis en dat mag nu wel eens weg worden geborgen in de dozen waarin het steeds wordt bewaard, tot het volgende najaar er weer is.  Het zijn namelijk kristallen spullen waarin ik meestal van die kleine lichtsnoeren leg die een beetje klaarte geven in de donkere dagen van het najaar, handig om zoiets in huis te hebben ook wel.  Ik heb die 's avonds nog wel even aangestoken toen het donker was in huis en ik wat licht kon verdragen, ik zat toen reeds alleen in ons huis en dan kan men al veel sneller die verlichting wat aansteken, nu hoeft dat niet meer, ik hou van de lichtinval in de morgen en dat stemt me nu wat gerust en tevreden.

Gisteren kwam er een dame, op de ruit achteraan op het terras, kloppen, ik snel die schuifdeur open doen, ze wist niet goed waar ze vooraan moest aanbellen !  Ik heb haar dadelijk naar binnen gevraagd.  Het was iemand waarbij ik meestal buiten nogal vaak een praatje heb gemaakt, ze woont hier boven op het eerste, zij kunnen bij mij naar binnen kijken eigenlijk, een klein beetje maar hoor, ze zien uit met hun raam op het terras van ons eigenlijk.  Als je niet weet op welk nummer wij wonen dan is het moeilijk om de mensen te bereiken waar je wil terecht komen, wij wonen het eerste appartement op het gelijkvloers maar we hebben het huisnummer 2!  Hier is ook alles anders genummerd zoals iemand met gezond verstand zou doen, dat heb ik van het eerste moment gezegd.  

Voordien hadden we als nummer "04", ze hadden de appartementen genummerd van aan de achterkant te beginnen, ook een slim gedacht maar ja, logica is blijkbaar niet hun sterkste kant.  Daarna kregen we het nummer 00.02 als busnummer.   Maar moet je nu weten dat op de passen, dus die kaart die je hebt waar al je gegevens in staan, daar is maar plaats voor 4 karakters, oftewel letters en cijfers.  Maar . . . dan hebben ze nog een onderscheid gemaakt in de verschillende ingangen in dit gebouw, het zijn er drie.  En die kregen een letter om het verschil aan te duiden.  Dus kregen wij het huis nummer 120/A0002 maar vermits het busnummer maar 4 cijfers mag hebben, daar is enkel voor 4 cijfers en letters plaats op die kaart, is ons officiële nummer dat wij hebben 120/A002, wat vaak al eens problemen met zich meebrengt.  Dus het eerste appartement in het tweede gedeelte van het gebouw krijgt het nummer 2, wat voor verwarring zorgt natuurlijk als je er moet naartoe gaan !  

Als je dan nog bekijkt hoe de bussen zijn genummerd, geen logica eigenlijk, ze hebben de onderste appartementen onderaan gezet, daarin is ook de logica ver zoek, ze nummeren meestal van de eerste gegeven nummers bovenaan en gaan zo naar beneden toe, dus meestal liggen de bovenste appartementen niet bovenaan maar volgen ze de numerieke volgorde van de nummeringen, eender waar dat appartement gelegen is.  Dat is gedaan om de postbode het gemakkelijker te maken, zij sorteren alles op huisnummer en daarna op busnummer dus dan werkt dat veel vlotter voor iedereen en zit er gewone logica in om het terug te vinden, hier dus niet, en zo kan ik nog wel een tijdje doorgaan hoor.

Ach en nu ga ik eindelijk aan mijn dag beginnen, ik wens iedereen een heel fijne dag toe en maak er toch nog een mooie dag van, ook al geven ze wisselende weer voor vandaag, we zien wel wat we krijgen en hopen op het beste natuurlijk, als ze tot half in de namiddag nog wat normaal weer geven dan ben ik dik tevreden, ik moet er immers te voet doorheen !  Nog vele groetjes en tot een volgende keer !




Reacties

Populaire posts van deze blog

Fijn weekend !

weekend !!!