Vrijdag . . . het einde van de werkweek, het weekend staat klaar . . .


Wat bloempjes hier en daar en alles fleurt weer op na de donkere dagen die we tussendoor wel krijgen.  Is er dan tegelijk nog wat mist of regen, steeds blijven het donkere dagen.  Dan heb ik liever een dag waarbij het wat vriesweer is, dan is het meestal ook wel windstil maar dan komt de zon toch al eens door de wolken priemen en dat voelt goed aan.  Ik denk dat er vele mensen zijn die net zoals ik liever wat lichte vorst hebben tegenover dat donkere weer.  Je zou er uiteindelijk nog depressief van worden maar ja, je kan er maar weinig zelf aan veranderen en dan onderga je dat maar beter en probeer er zelf wat moois van te maken !

Dan komt weldra ook dat weekend er dus aan en daar ga ik nu eens even van genieten, ik weet nog niet echt hoe of wat maar ik denk dat ik hier weer eens alles wil op orde zetten ook, is het niet zo dat orde in je huis ook meestal orde in je gemoed meebrengt ?!  In ieder geval ben ik zinnens om er vandaag weer eens wat in te vliegen, wat stofzuigen, wat poetsen hier en daar en hopen dat je nadien nog tijd over heb om van het beginnende weekend te genieten.  

Wel hoop ik dat mijn rugpijn en last in de hals, eens zal beteren, dat laat zich soms zo fel voelen dat ik meen dat er misschien wel eens wat anders kan gaande zijn met die rug.  Of is het gewoon het verdriet dat zich ergens heeft genesteld op mijn spieren en pezen, ik weet het niet, maar in ieder geval heb ik nu in mijn rechterzijde vrij veel last wanneer ik wat wil gedaan krijgen.  En dan spreek ik nog niet over zware arbeid want dat deed ik in de laatste weken zo goed als niet.  Daarmee wil ik gewoon zeggen dat er geen veel poetsen tegelijk en dergelijke op het programma stond of zaken wat speciale dingen met zich mee bracht zoals heffen en dragen, want dat kan ook soms rare gevolgen hebben.

Verder wil ik mezelf wel eens wat verwennen want dat mag ook wel, al heb ik meestal wel voldoende spullen in huis maar deze keer wil ik wel eens wat anders en eens wat uitproberen ook.  De echtgenoot was daar nooit echt voor te vinden, die hield zich meestal wel aan de gewone dingen, al heeft hij zo wel het één en ander leren eten maar toch, zijn gewone kost van thuis uit was meer dan goed voor hem, tenminste als het lekker werd klaar gemaakt !  Nu moet ik daar dus geen rekening mee houden en kan alles waarvoor ik zin heb maar toch maar niet te gek doen ook niet.

'k Wens iedereen nog een heel fijn weekend toe en geniet ervan alsof het je laatste is, ik kan er niet genoeg op drukken, doe het terwijl je er de kans toe hebt !



Reacties

Populaire posts van deze blog

Fijn weekend !

weekend !!!