Maandag . . . een nieuwe week en ander weer ?! Afwachten !


Je kan hier zoveel mooie lentebloeiers zetten als je wil, als het moment er niet is dan breng je zo de lente toch niet naar binnen maar ik probeer het toch wel steeds !  Ik weet dat ook wel maar toch kan je steeds proberen ook anderen een mooie dag te bezorgen !

Vandaag staat er niks speciaal op het programma, op mijn programma dan wel te verstaan !  Al denk ik erover om mijn kerstboom af te breken, of moet ik die nog even laten staan ?!  Ik weet het zo niet, ik kan ook wat anders in de plaats zetten . . . maar wat dan ?!  Misschien eens een mooie tuil bloemen kopen en die daar zetten, kwestie van je living wat op te laten fleuren of zo ?!  Het is in ieder geval de moeite waard om eens wat te proberen, al zie ik niet dadelijk een bloemenwinkel hier in de buurt, ach, die waar we vroeger gingen mis ik ook wel, ze hadden vaak zulke mooie bloemen en daar hou ik ook zo van !

Maar eerst dan wel die kerstboom opbergen en alles deftig inpakken, al zal dat laatste wel geen probleem zijn, we hebben een aantal jaren terug nog een grote box gekocht om de meeste breekbare spullen toch veilig op te bergen, kleinere prulletjes hier en daar die zitten ook in een kleinere box bij mekaar en die kan ik samen achter mekaar op de kast zetten.  Al was dat anders wel wat beter geregeld waar we toen woonden, daar had in ingemaakte kasten van vloer tot plafond en dan doe zet je die daar ook op de kast, trekt de schuifdeur dicht en alles is opgeborgen en aan het zicht onttrokken, nu is dat hier niet meer zo maar ik doe het er ook wel mee !

En nu is het afwachten van hoe snel ze gaan reageren op alles wat ik heb doorgegeven van die waterschade, ik hoop dat er snel iemand kan komen kijken of er voordien wat kan aan gedaan worden ook.  Ik hoop maar dat ik dan al wat meer weet en dat ik kan schikkingen treffen, ik wil ook niet zonder mijn douche zitten, ik neem niet iedere dag een douche maar zo om de twee dagen en wanneer je dat moet missen en ook het gebruik van je wasbak in de badkamer dan wordt het wel  ongemakkelijk.  Ik heb dan ook de schuiven die onder die wasbak zijn in het meubel waarop hij dus rust, al moeten ergens neerzetten, gewoon tegen de grond, wat ook niet echt aangewezen is want je durft er al wel eens tegen lopen ook en aan een schuif zijn vaak scherpe hoeken omdat die ook uit metaal is opgebouwd.  Ik hoop maar dat ik er niet door verongeluk want dan zijn we verder van huis af en loop ik ook nog kreupel maar zover zijn we nog niet.

Vandaag is een dag van even afwachten dus en zien wat er op ons af komt, ik hoop een beetje op wat geluk, zodoende dat alles nog wel kan meevallen ook.  En het is maandag, ik kan dus niet meer dan zeggen dat jullie moeten genieten van wat er nog allemaal kan komen en proberen er het beste van te maken, ik ga dat ook proberen !




Reacties

  1. Ik heb hier wat gemist denk ik want ik lees over waterschade! Hopelijk is het niet te erg Chris. Is er al een oplossing voor je man gekomen of zit hij nog steeds te wachten op een vaste en betere locatie? Houd je daar goed en een hartelijke groet.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, waterschade in onze badkamer, achter het kastje waarop de lavabo is gemonteerd, aan het kraantje van het warme water is een waterlek. Vermoedelijk reeds een hele tijd is dit aan het druppen gegaan met het gevolg dat ik dat nu te zien heb gekregen toen ik die kraantjes ging controleren. Ik weet bij ondervinding dat je die best regelmatig eens dicht draait en weer open doet ook zodat alles daar goed blijft werken. Dat is een goede raad van onze eerste syndicus die we hadden en ik of Ivo is dat steeds blijven doen met tussenposen. Nu was het dus voor mij om dit te doen en dat is zo een ritueel dat we dan meestal rond de jaarwisseling doen. Al dat zal moeten opgelapt worden door de bouwmaatschappij want we zitten er nog geen vol jaar in, dat is pas volgende maand dus ja, eerder kan je zoiets ook niet ontdekken.
      En ja, dit stond nog niet op mijn blog, komt vandaag pas, er is een plaats in het rusthuis van Ivo zijn keuze, nu is het alleen nog zoeken naar die aangepaste rolstoel zodat ook hij daar weer goed kan zitten en gesteund worden waar nodig. Ik hoop dat dit nu weer geen terugslag betekend voor zijn eten en dergelijke maar ik hoop dan ook dat hij zich daar weer wat meer vertrouwd zal voelen. Het wordt dan ook een kamer op het gelijkvloers en dat kan ook alles wat gemakkelijker toegankelijk maken voor iedereen. Onze oudste dochter werkt daar samen met haar jongste dochter en zij wonen samen iets meer dan 100 m er vanaf in vogelvlucht. Ook zij heeft weer met een poging tot inbraak te maken gekregen, iedere keer is daar een feestje aan de gang, ook bij vorige poging en net diezelfde deur hebben ze willen forceren wat gelukkig niet gelukt is maar je zit steeds wel met een stijl die moet vervangen worden en dat telkens wel wat tijd in beslag neemt eer die afzonderlijk te krijgen is om te herstellen door de makers van hun veranda. Voor mijn part denken ze dan dat dit gedeelte gemakkelijk te kraken is maar dat is buiten de waard gerekend, alles is stevig vergrendeld en die plaats wordt ook gebruikt als een uitbreiding van hun woning, dus ja, zit stevig beveiligd ook. Groetjes daar in het zonnetje !

      Verwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Fijn weekend !

weekend !!!