Maandag . . . een nieuwe week en winterweer ?!

 


Een heel fijne nieuwe week toegewenst en geniet tevens van deze maandag, eender wat het weer zal doen buiten !  Binnen houden we ons warm en gezellig bezig als het al even kan, ook ik heb me tussendoor teruggetrokken in mijn cocon, al had ik het liever anders gezien.  Na mijn derde prik ben ik zowat sukkelachtig verder gedaan, al dat zweten en lichte verhoging van temperatuur deed er geen goed aan, maar ook nu is dat nog steeds niet volledig voorbij en ik vrees dat ik ga ziek worden, zo voel ik me nu, net of ik heb gewone griep opgelopen.

Op zondagmorgen schoot ik wakker, het was al na 7u en ik besloot van nog wat te blijven liggen, ook al voelde ik dat ik weer aan het zweten was en de kraag van mijn pyjamavestje was wat nat, niet doornat maar je voelde het wel, ook aan de lakens die mijn hals en gelaat hadden geraakt.  Toen ik me wat draaide kreeg ik me toch een felle pijnscheut van de krampen die van de heup naar onder in mijn voet gingen, ik schreeuwde even maar bedacht me toen dat het nog te vroeg was om te gaan kraaien !  En ik hield me wat in, zette dadelijk die ene voet plat op een frisse vloer en daarna trok die kramp toch weer weg.  In de loop van de voormiddag voelde die kant wat stijfjes aan en ik zou gaan manken zijn al heb ik me dadelijk herpakt en tegen mezelf gezegd : niet doen hé, zo ben je zielig en dat hoeft nu ook weer niet !

Op de middag wat eten klaar gemaakt, niet veel maar iets om niet nuchter verder te hoeven gaan, wat ook niet gezond is.  Ik had bijna geen zin in eten maar toen ik het zag liet ik het me smaken, al kreeg ik reeds halfweg weer het gevoel dat ik al bijna een gans bord had leeg gegeten en ik besloot om er toch iets eerder mee te stoppen.  Mijn soep was zowat het enige dat me redelijk af ging en dat was het dan ook.  De rest heb ik opgegeten, gewoon omdat het geen grote portie was maar daarna zat mijn maag zo goed als vol met dat alles.  Wat er me scheelt weet ik echt niet maar ik meen dat de vermoeidheid me soms ook wel wat parten speelt, je bent langer dan je denkt met bepaalde dingen bezig en dan moet je daarna weer snel met nog wat anders aan de slag.

In de komende dagen zal hier dus alles ook wel weer op een laag pitje staan zodat ik toch maar voorzichtig blijf en verder doe zoals ik bezig ben, of het ook goed is wat ik nu doe weet ik echt niet maar misschien eens naar een arts gaan zou me kunnen helpen, dan weet ik beter waar ik aan toe ben.  Voor mijn part zijn het vooral die onzekerheden die er nu allemaal zijn die mijn leven helemaal in de war hebben gebracht en ik hou van dingen die ik vooraf weet en kan zeggen : dit en dat gaat er gebeuren en daar zullen we nu naar handelen !

Ondertussen hopen we ook dat we niet echt van dat winterweer gaan krijgen, al zullen we daar vroeg of laat wel mee te maken krijgen, maar toch liever niet te veel als het even kan.  Met de verstrengingen die er nu weer waren zijn we al meer dan voldoende in ons eigen leven aan banden gelegd, zou het dat niet zijn dat een mens zo moe maakt en ook nog eens ziek van alles wat er nog bij komt ?!

Nog een fijne maandag en geniet er maar van, tot de avond kan dat nog best, na twaalven zijn we alweer dinsdag maar daar hebben we het dan morgen wel weer over !



Reacties

Populaire posts van deze blog

Fijn weekend !

weekend !!!