Donderdag . . .

 


Of het weer er vandaag zo mooi uit ziet als hier op deze afbeelding weet ik nog niet, op woensdag scheen de zon in de namiddag ook weer een beetje en ik hoop dan ook dat ze er vandaag ook nog wel eens doorheen komt, je weet maar nooit !  Nog een heel fijne dag wens ik iedereen toe en maak er ook een mooie dag van !

Heel veel nieuws heb ik nog altijd niet kunnen vast krijgen uit de instelling waar de echtgenoot verblijft.  Wanneer ik naar daar bel dan gaat de telefoon over en ik hoor hem dus bellen maar na een tijdje gaat die over in een "tuuut" zodanig dat ik ook maar de verbinding verbreek, kwestie van niet onnodig te zitten wachten omdat er toch geen antwoord komt.  Dat had ik zo op dinsdag aan de hand en nu ook weer op woensdag, dat kan best zijn dat het er druk is maar toch.  Iets zou toch mogelijk moeten zijn om wat info in te winnen, zeker als je nog steeds in de onzekerheid zit over je eigen echtgenoot die in het voorbije weekend is gevallen !  En dan zeggen ze zelf "bel maar als je wat info wil", ja, maar zo gaat dat dus ook niet, we zijn maar een nummer als het over zulke dingen gaat en dan tel je deze keer dus ook weeral niet mee !

Alles bij mekaar genomen had ik wel een mooie woensdag omdat ik ook bezoek kreeg, op het onverwacht ook nog.  Ik had al eerder met iemand contact gehad via de chat en we deden berichtjes over en weer maar het was echt wel heel lang geleden dat we mekaar nog gezien hadden.  Vroeger zagen we mekaar dan ook wat meer omdat we in dezelfde winkel vaak gingen winkelen, nu is er hier in de gemeente ook nog een groot warenhuis bijgekomen en daardoor zien we mekaar niet zo vaak meer.  Ik bedenk dan zelf dat we misschien niet naar hetzelfde warenhuis gaan, dat zou best ook zo wel kunnen zijn, dat weet ik immers niet maar in ieder geval hebben we een goede babbel gehad over hoe het hier is en wat we allemaal gedaan hebben in de voorbije jaren.

Verder dacht ik vandaag veel uit de voeten te doen, er ligt wel overal wat dat moet opgeruimd worden, daar was ik eerder ook al mee bezig geweest maar nu wil ik tegen het weekend ook gepoetst hebben en dan moet ik zorgen dat ik daar snel werk van maak, anders kom ik weer wat tijd te kort !  

Zo heb ik al hier in huis wat veranderd, ik heb al een kransje gezet op de kast, eentje dat ik jaren geleden eens van de jongste dochter kreeg en dat ik steeds heb gehouden en nu weer op de kast staat dus !  Daarnaast heb ik ook een kristallen vaasje gezet met lichtjes erin, dat is mooi in kristal en schittert feller dan anders omdat het ook kristal is natuurlijk, in gewoon glas is dat niet zo.  Op de andere kast staat er ook een bolletje waarin ik ook lichtjes heb en dat lijkt me mooi zo.  Die kan ik aan en uit doen wanneer ik dat wil, de andere die op de kasten staan die floepen aan met een tijdsschakelaar, daar moet ik zelf niet veel aan doen.  Jawel, eigenlijk om de anderhalve maand of zo wat bijregelen wanneer het weer sneller donker wordt of wanneer het langer klaar blijft maar dat duurt nog wel even !

Gisteren ook weer naar de echtgenoot op bezoek geweest in de instelling en om 20u weer terug naar huis gekeerd.  Ondertussen even gepraat met de mensen van de verzorging en ook gevraagd hoe het met de echtgenoot is, zijn rug doet steeds maar pijn hij heeft heel waarschijnlijk een ferme klap gekregen ook en dat bekomt hem niet zo goed.  Hij zat ook even gefixeerd in zijn stoel en dat is maar goed ook omdat hij wist van de pijnstiller, hij zou steeds maar scheef zakken en dan zou hij best wel eens uit die stoel kunnen vallen zonder dat hij er zelf erg in heeft en zich weer bezeren, beter zo dan achteraf last ermee hebben.  Hij is echt nog niet op de goede weg om weer naar het rusthuis te mogen komen, ik heb er geen goed oog in, hij wou wel praten over ditjes en datjes maar steeds geraakt hij dan de draad weer kwijt en dat is een spijtige zaak.

Nu ga ik toch een einde eraan breien, ik wens iedereen nog een fijne dag toe en na die fijne dag, ook  een zalige nachtrust gewenst.  Als iedereen eens heel goed kon slapen, iedere nacht wel te verstaan, dan zouden er mijns inziens al heel wat problemen zijn opgelost zonder meer . . . !



Reacties

Populaire posts van deze blog

Fijn weekend !

weekend !!!