Dinsdag, nog maar eens op pad geweest . . . met de zon !

 

Een heel fijne dag wens ik iedereen toe maar zo mooi als gisteren zal het vermoedelijk niet worden.  Al weet je dat hier maar nooit, al hoorde ik wel dat er in de loop van de dag wat regen zou kunnen vallen maar zeker weten ze het ook nooit !  In ieder geval heb ik ervan genoten en ik ben ook weer maar eens op pad geweest, ik had de trek er wat van weg gekregen en het weer leek me zo mooi dat ik er niet kon aan weerstaan.  Daarbij was ik dat toch zinnens ook, eender op welke dag het zou zijn, ik koos voor gisteren dus !

Het was nog in de voormiddag toen ik ineens zin kreeg om nog eens te gaan winkelen, ik at snel een paar sandwiches op en vertrok op de middag, dan zou het er nog wel vrij rustig zijn ook, meestal zijn de maandagen vrij rustig ook, de mensen zijn meestal al eens op pad geweest in het weekend en dan gaan ze op maandag niet zo snel weer terug op pad.  Zelf had ik nog een paar spullen nodig ook nog niet alles was gekocht wat ik zinnens was en ja, dan doe je dat maar best ook.

Voordat ik eraan begon had ik wel gecontroleerd of de winkels op de middag wel open waren waar ik naartoe wou gaan, dat voorkomt een ontgoocheling wanneer er er aan komt en daar staat zonder dat je er iets kan gaan doen.
In de voorbije week had ik ook een winkel gevonden waar er mooie dingen te koop waren, van bh's tot pyjama's en ondergoed ook nog, wat ze er allemaal hebben weet ik niet maar wat ik wou was een nieuwe pyjama voor mezelf, die welke ik heb is me wat te eng en daar zit wel wat stretch in maar toch, ik voel me er nog goed in maar ik heb liever dat alles wat losser zit.  Daarbij is het dan ook een donkerblauwe en dat is een kleur die ik niet zo graag meer zie, gewoon omdat ik toen bijna alles in die kleur had aangekocht, ook een peignoir in een mooie zachte stof, alleen in het donkerblauw verkrijgbaar, ja, wat doe je dan hé als je net zo iets nodig hebt ?!  De peignoir die draag ik wel heel graag maar die pyjama die wil ik nog dragen wanneer ik niks anders meer heb.  De laatste jaren stelde ik dan ook zelf een pyjama samen door een legging of lange broek te kopen en daarbij een bijpassend bovenstuk, een soort van hemd eigenlijk met kraagje of zonder en met wat langere slippen, dat is eigenlijk naar wat ik op zoek was.

En dat had ik vrij snel gevonden ook, nu nog een bh of meerdere, we zien wel.  Een aantal waren net diezelfde als die welke ik had hier thuis, dus die vielen al af, de andere was een zwarte en er was nog een mooie geborduurde ook maar die leek me toch wel gans anders . . . Al was het er eentje in mijn maat en die paste ook als gegoten, dus niet langer twijfelen, ik kan zelfs de bandjes op de rug kruisen zodat de bh mooi aanpast wanneer je hem zo wil dragen, eenvoudig maar toch speciaal op zich, ik hou er niet van wanneer die bandjes soms al eens naar beneden zakken en je tegelijk met wat anders bezig bent, of als je ergens op een feest zit en zo van die dingen allemaal.  Het mag immers ook wel eens wat gans anders zijn dan wat je had verwacht, ik vond hem heel mooi, met wat glitter erin verwerkt en dat werkt bij mij steeds aanstekelijk dus die keuze was vrij snel gemaakt ook !

Nadien ging ik nog eens terug een winkel binnen waar ik eerder was geweest, ik zocht nog een vestje om over een shirt te dragen wanneer het ook binnen wel eens wat te koud wil zijn om stil te blijven zitten.  Daarbij heb ik dergelijke dingen maar in een paar kleuren en al snel vond ik een blauwe pullover, met een glitter erin, meenemen toch, ja, inderdaad, dat deed ik dan ook.  Iets verder zag ik een vestje hangen in het groen, dat is nu een kleur die ik wel mooi vond maar mijn maat zat er niet meer in, dan maar wat verder gezocht tussen de vestjes die bij andere spullen pasten en plots zag ik er eentje in een fluffy stofke maar in het blauw, fel donkerblauw eigenlijk, al is het niet zo fel als ik eerst dacht.  Ik zocht en vond er eentje dat paste voor mezelf en dat stond me goed en voelde o zo zacht aan !  Ik was er al dadelijk verliefd op, of dat ook lang gaat gedragen worden is nog een andere zaak, in ieder geval zal het warm zijn wanneer ik dit draag !

Heel lichtvoetig ging ik verder naar het station toe, daar moest ik immers mijn bus nemen, ik was afgestapt vlak aan het rusthuis waar de echtgenoot even heeft verbleven en dat is vlakbij aan het station ook.  Dat ben ik nu al gewend om daar de bus te nemen, dat lukt me vrij goed alleen moet ik nu nog eens de andere kant uit gaan : ook nog eens naar Leuven rijden, al zal dat wel meer voeten in de aarde hebben vermoed ik dan.  Dat moet ik nog uitzoeken wanneer er hier in de buurt een bus voorbij komt die ik kan nemen, een bushalte is niet zover af van waar we wonen maar de bussen moeten langs hier passeren wil ik ook hier kunnen afstappen !  

Een aantal van die lijnbussen rijden door langs Rotselaar, eerst over de Heikant en dan verder zo naar Leuven toe, ze doen nog andere haltes aan ook.  Maar dat weet ik nu niet precies allemaal, ik moet dat nog eens opzoeken hoe en wanneer die kans er is om naar Leuven mee te rijden zonder al te veel tijd te verspillen onderweg.  Naar huis terug geraken zal ik dan ook wel doen, alleen is dit ook weer uitzoeken aan welk perron ze komen in Leuven en waar ik dan ook weer moet opstappen.  Ik weet zelfs niet of ze wel allemaal naar het station rijden want daar vrees ik dan ook weer voor, dat zijn zo van die dingen die mensen die dit traject regelmatig doen, weten voor henzelf hoe het in mekaar zit, ik ben daar een leek ik omdat ik dit eerder niet echt nodig had, hier was immers een wagen voorhandig en een chauffeur, dus ja, waarom zou ik me daar druk over maken !

Maar dit alles is voor een volgende keer, wanneer de rekening weer wat aangezuiverd is want koken kost geld maar ook iets kopen kost geld !  Ik ga me daar voorlopig nog geen zorgen over maken, we konden alles doen wat we steeds zinnens waren maar die tijd is nu voorbij, nu liggen de zaken wat anders, de echtgenoot kost nu heel wat geld meer omdat hij in een rusthuis is opgenomen geweest en ook dat moet betaald worden.  Ondertussen in die instelling ook nog eens en ja, het is wel een soort van "ziekenhuis" maar of de mutualiteit ook daarvoor zoveel zal tussen komen weet ik zelf nog niet eigenlijk, we zien wel als het zover is dat een mens moet gaan betalen.

En nu gaan we vandaag toch eens wat doen hier binnen ook, eerst die kleren weg werken en zorgen dat alles weer wat op orde ligt, ik had alles vorige week mooi gepoetst maar toen ik min schoenen aan trok om te vertrekken gisteren, toen viel er heel wat zand uit, het zijn namelijk sneakers met een vrij diep profiel in de zool en daar blijven steeds steentjes en vuil tussen zitten, we hadden op zondag immers op bezoek geweest en moesten daar over het gras gaan waartussen vrij veel vettige grond lag en die had zich ertussen vast gezet met het gekende gevolg natuurlijk.  Ik kon al dadelijk de stofzuiger vast nemen en beginnen aan de job, wat ook vrij snel weer gedaan was.

Nog een heel fijne dag wens ik iedereen toe en zelf voel ik me nu weer wat meer mens, voordien zag ik alles vrij zwart in maar door wat meer buiten te komen is de fierheid weer wat gestegen en voel ik me echt wel meer vrouw, wat een beetje shoppen toch niet al kan doen hé !!!



Reacties

Populaire posts van deze blog

Fijn weekend !

weekend !!!