maandag . . .

 


Een fijne maandag wens ik iedereen toe en ik  hoop dat jullie week ook een mooie nieuwe week wordt maar dat is voor iedereen afwachten, ook voor mezelf !

De vorige week was goed gevuld, ik heb van alle dingen zowat iets gedaan : gerust, genoten, geweend, ontroerd geweest, het was een week met heel veel verschillende emoties.  Ikzelf ban dan verjaard, ondertussen dus 75 tot we weer een jaartje verder zijn gekomen.  Ik had dan een paar dagen na mekaar bezoek, eerst voor mijn verjaardag, daarna een vriendin en de dag er na onze kleidochter met haar man en hun dochtertje Floor, de oogappel van de familie.  Ze voelde zich al vrij snel thuis hier, ook omdat mama en papa erbij zijn natuurlijk maar ook bij mij, ze zette op een moment zelfs mijn nieuwste aanwinst, een trolly om te gaan winkelen, weg in de berging waaruit ik hem had opgediept !  Eten en drinken kan ze ook mooi en ze liet de cake haar smaken.  Mama had er eentje voor mij meegebracht maar ik had er ook eentje staan : een appelcake.  Zo met ons vieren aan de tafel, ze bleef vrij goed zitten ook, ik vond Floor en fijne meid, ik vind er ook wel onze kleindochter in terug maar ook een beetje haar papa, ze heeft van allebei de trekken.

Met de vriendin had ik een fijne namiddag, we hebben gebabbeld over wat ons bezig hield en dat doet goed om zo toch wat je hart te kunnen luchten, maar is het niet zo dat daar ook vrienden voor zijn !  We steunen mekaar voor zoveel we dat kunnen, echt helpen is nog wat anders maar als je de mensen al een goed gevoel kunt geven dan is het het voornaamste.  En ik voelde me nadien echt wel wat meer opgelucht, zo weten ze ook wat meer over ons.  Want die corona heeft ook aan die relaties niet echt veel goed gedaan.  Je hoort overal hetzelfde zeggen : we moeten eens meer gaan buiten komen, door corona hebben we dat verleerd.  Maar ik begrijp dat heel goed, een mens voelt zich hier thuis veilig in eigen woning en waarom zou je dan het gevaar ergens anders gaan opzoeken waar er ook mensen zijn die in dezelfde situatie zitten als jijzelf ?!

Gisteren ook tot bij mijn ventje geweest, maar daar vertel ik later nog wel iets over, je verneemt nog wel hoe het met hem gesteld is. Verder is hier niet zoveel veranderd, ik heb een dag eens wat rustiger doorgebracht.  Ik had op zaterdag reeds wat voorbereid om op zondag ervan te kunnen genieten.  Nadat bezoek was dat welgekomen maar zoals steeds eindigt de dag dan eerder emotioneel omdat je alle dingen wil verwerken die je hebt gehoord, gezien en wat er nog moet gedaan worden ook.  Want was breng je toch steeds mee naar huis toe, ach, dat kan me echt niet schelen want zelf draag je ook kledij die na een dag of wat moet gewassen worden.!

Nog een heel fijne week wil ik iedereen toewensen en geniet van jullie maandag, een goed begin van de week is al veel waard !  Groetjes !




Reacties

Populaire posts van deze blog

Fijn weekend !

weekend !!!