dinsdag . . .

 


Iedereen een heel fijne dag toegewenst, doe wat je gelukkig maakt en blijf steeds genieten, eender waar je mee bezig bent of wat je ook mag doen, doe het goed !

Hier heb ik een tekstje gemaakt in de voorbije dagen toen het zonnig was en er overal spinrag te zien was tussen de struiken die ons klein grastuintje afboorden.

Herfstspinsels


s Morgens bij het ontwaken,

zie ik de mist opdoemen,

de zon wil er doorheen geraken

en ik wil het niet verbloemen

maar zelf wil ik ze ook wel zien,

ze piepte tussen de slierten doorheen

maar veel verder is ze niet geraakt !


Nadien zie ik slierten spinrag voor me blinken

hier en daar tussen de struiken van de haag

de ene gaat recht omhoog, zakt naar beneden

hangt vast met een boog aan een tak

van een andere struik daar omlaag !


Een dikke kruisspin in haar net,

heeft net een insect gevangen,

dat is de natuurwet,

eten en gegeten worden

van boven aan de piramide

tot aan de voet ervan

een ongeschreven wet !


Ook in onze familie is er nieuw leven op komst,

de kleindochter stuurde door “even een kleine mededeling . . .

Floor wordt grote zus ! “

met veel vreugde werd het nieuws ontvangen

en met wat geluk is onze kleine familie

weer een kleintje rijker . . . !



 


Reacties

  1. Mooi geschreven Chris! en proficiat al op voorhand, aan achterkleinkinderen ben ik nog niet? maar zeg nooit nooit ze is aan 't bouwen en dat is altijd gevaarlijk, zoals op reis gaan en met een extra cadeautje terugkomen. Alles goed met u en uw man kan hij al wat wennen? het zijn toch allemaal grote stappen om te nemen. Hopelijk moet je niet te ver lopen om op bezoek te gaan. Hou de moed er maar in, en geniet van je vrije tijd. Alfy

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Fijn weekend !

weekend !!!