woensdag . . . en vandaag weer zon ?!


Gisteren was het een heel mooie namiddag, zonnig en . . . eindelijk weer een wandeling gedaan !  Ik ben geen uren van huis weg geweest maar het heeft me wel deugd gedaan.  Volgens de weergoden gisteren aangaven zouden de volgende 4 dagen goed zijn om te wandelen en zou er niet of per uitzondering misschien eens wat regen vallen.  Ik hoop dat ze gelijk krijgen en dat we er willen van genieten is een zaak die zeker is !

Maar we zijn reeds woensdag en ik hoop van ganser harte dat we nog wat mooie dagen krijgen, ik kijk er naar uit en geniet nu dubbel want dit jaar was maar magertjes in mooie dagen.  Een fijne donderdag voor iedereen en vergeef me mijn gezaag over het weer maar ik mag ook wel eens zagen, wanneer je de 75 lentes nadert dan is dat toegestaan denk ik dan !

Gisteren het ik ook reeds onze menu voor vandaag opgesteld, op de middag maak ik warm eten klaar zoals altijd, wat het zal worden wil ik nog even geheim houden . . . omdat ik nog naar de winkel moet voor verse voorraad.  In ieder geval brengen we een sla mee, ook nog wat wortelen want die mis ik nu wel, als ze in huis zijn dan heb je ze niet zoveel nodig maar wanneer je een koude schotel wil maken dan wil ik dat ook wel daarbij gebruiken, geraspte wortelen !  

Wat ik er verder nog bij zal klaar zetten weet ik niet maar we hebben eitjes die hoognodig moeten verbruikt worden en nog wat hesp hier liggen, wel voorverpakt en dat binnen dit en een paar dagen gaat vervallen.  Dus ja, dat komt allemaal vrij goed uit, wanneer je nog wat langer wacht dan kan het slecht worden en dat is ook niet echt aangewezen.  Zo verspil je al die voedingsmiddelen niet en als het dan toch nog mooi weer is (?!) dan wil je dat wel liever nu eten dan op koude, winderige en regenachtige dagen.

Verdorie, komkommer niet te vergeten ook niet bij die sla en tomaat en nog wat anders dat erbij kan gegeten worden, ik heb ook nog wat rucola gezaaid en die is groot genoeg om te verbruiken.  Dus ja, we zullen wel veel groen moeten verwerken maar het kan toch ook lekker smaken zo dat alles te samen.

Och een mens zou het nog vergeten, vandaag begint ook weer het schoolleven, voor de universiteit is het nog wat vroeg maar voor de middelbare scholieren is het ook vandaag reeds op het appel dat ze moeten verschijnen.  Tevens voor de lagere school moeten ze ook present zijn alsook de kleine peuters en kleuters, het is weer zover.

En nu maar hopen dat we gelijk krijgen, dat het mooi weer een beetje bij ons blijft, geniet nog van jullie avond en maak er ook een avond van om aan terug te denken !







Reacties

  1. Vandaag was het hier ook restjesdag. Er sta van alles in de frigo en ik heb er een gemengde groentenschotel van gemaakt met puree en kippenvlees. Hier was het vandaag minder mooi en minder warm dan gisteren. Als het zondag maar goed is want dan komen eindelijk weer vrienden op de BBQ.NOg een aangename avond Chrisje! Houd je goed!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. En al die restjes hebben heel goed gesmaakt moet ik erbij vertellen. Net of we hadden grote honger nadat we deze middag nog spinaziepuree hadden gegeten met een paar stukken zalm erbij ! Nog een fijne avond !

      Verwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Fijn weekend !

weekend !!!