maandag . . .


Het weekend is alweer voorbij en de nieuwe week is begonnen, we vliegen er terug in met frisse moed.  

De vorige week was goed gevuld met allerlei voorvallen hier en daar, het is genoeg geweest, ik moest op zondag mijn hoofd ook eens kunnen leeg maken en het heeft me deugd gedaan om ook eens dingen te doen die ik graag doe en ja, de wandeling is er dan bij in gebleven.

Op de tv niks anders te zien dan koers en nog eens koers allerhande, ze slaan er ons tegenwoordig mee om ons oren en te veel is te veel mannekes, mag het ook eens iets meer ontspannend zijn dat dit dat jullie ons op tv presenteren ?!  Hier in onze omgeving moeten we dan ook nog in de komende weken goed uitkijken hoe we rijden en naar waar we willen rijden, gewoon omdat het Wereldkampioenschap op de weg hier wordt gereden, deels toch, ze rijden dan van Antwerpen naar Leuven toe en ook wij vallen hier dus ook prijs, al passeren ze niet vlak voor de deur maar wel in de omgeving.  Ik hoop maar één ding : dat dit niet te veel drukte met zich zal meebrengen, dat je die enkele dagen dan nog moet zien hoe je zelf je verplaatst met de wagen, dat nemen we erbij maar meer moet dat toch niet zijn !

Meestal zie ik wel graag sport op de tv maar om daar nu telkens naar te moeten kijken of gewoon luisteren als je in de woning bent, dat hoeft voor mij niet, ik hou wel van de cross op zich en ook van koersen op de weg maar als daar dan nog wat andere dingen bij komen zoals soms tijdrijden, dat is om van in slaap te vallen, telkens maar een paar die tegelijk op diezelfde baan zijn, daar hou ik niet van.

Wat ons deze week nog allemaal zal brengen weet ik niet maar wat ik wel ga doen is nog eens naar de stad trekken, ik wil nog iets nieuw aanschaffen tegen dat het winter wordt en dat is nu ongeveer wel het moment om op pad te gaan.  Een dagje er tussenuit zal me goed doen, ik heb het nodig maar ik weet zo al op voorhand dat ik niet lang zal blijven, ik wil de echtgenoot niet lang alleen laten want wie weet wat heeft hij deze keer weer uitgevreten voordat ik terug thuis ben aangekomen ?!  Ik vertrouw het echt niet meer maar ik moet het nu nog doen terwijl het me nog lukt en dat hij ook mee wil, ik bedoel, dat hij me laat gaan.

Verder staan er nog de gewone dingen op mijn programma zoals strijken en nog wat verstellen ook, tenminste , ik ga dat toch proberen te maken, lukt het niet dan is het maar voor de bakken die langsheen de straten staan waar je oude kledij in kan deponeren.  Al zal ik wel spijt hebben dat ik die donkerblauwe fijne lange broek niet meer kan dragen, ze zat me als gegoten maar ja, als je er wat mee aan de hand hebt dan zal het daarna ook niet meer zo zijn als voorheen vermoed ik.

Ach ja, wat ik nog wil zeggen : mijn vliegenramen zijn vorige zaterdag geplaatst.  Ik had eerder gezien op de gsm van de echtgenoot dat hij een oproep had genegeerd van de schrijnwerker, ik heb die opgebeld op zaterdagmorgen en en tijdje nadien heeft hij die ramen komen plaatsen, nu zal ik hier nog de enige vliegen moeten buiten werken die er zitten en daarna kunnen we gerust weer een raam volledig open zwieren als het goed weer is.  Handig ook als ik mijn droogkast in de berging in werking zet, zo gaat de warmte daarvan weer snel naar buiten toe . . . en kunnen er geen beestjes naar binnen komen, toch een extra veiligheid en die stelt een mens gerust.

Nog een heel fijne maandag wens ik iedereen toe en geniet van je dag !




Reacties

Populaire posts van deze blog

Fijn weekend !

weekend !!!