maandag . . . en een nieuwe en ook warme week ?!

 


Iedereen heeft getracht naar mooi weer en nu hebben we mooi weer.  Alleen was het in het weekend voor mij wat te warm om te gaan zonnen, ik wou wel maar het zweet droop al snel van mijn gezicht naar beneden en met dat zweet in je ogen is het ook geen pretje !  Ik maar wrijven en doen met een papieren zakdoekje maar het was niks gekort, ik kon dat niet stoppen !

En dan ben ik maar naar binnen gegaan, het is ook nooit goed, als het mooi is dan is het vaak te veel van het goede en een beetje meer wind zou wel deugd doen, misschien staat die er tussendoor wel maar ik voel het niet.  We zitten immers in een hoek en die muur houdt ook wel wat van die wind tegen, ik meen dat het nu beter is om op een open balkon te zitten, geen dat ingesloten is maar te warm is overal te warm denk ik dan weer !  't Is dat een mens er niet meer tegen kan, ik moet het wel toegeven, al heb ik op zaterdag wel twee uren in de zon gezeten en ik was het er nog niet moe, was het niet dat de zon dan schuil gaat na een tijdje achter diezelfde muur die vaak ook de wind en meeste regen tegen houdt !

Het weer is nooit voor iedereen goed, zo ga je ook niet zo snel strijken wanneer het zo warm is, of het moet in de vroege voormiddag zijn en dat zal ik ook moeten doen, ik heb ook vorige week gewassen maar alles ligt en hangt er nog wat moet gestreken worden, ook het ondergoed moet nog opgevouwen worden maar dat kan ik altijd wel doen.  Dus ook voor deze week is er al meer dan werk genoeg voorzien, we zullen ons schikken naar het weer, dat moesten we ook doen toen het aan het regenen was !

Het is ook nooit goed, voor iedereen goed doen is heel moeilijk, ik weet het, maar te warm in de zon is te warm, mocht het nu in een open gedeelte zijn dat we zitten was het anders maar ja, het is steeds wel wat, misschien tijd om eens wat minder van de zon te gaan genieten.  Al kan je moeilijk van genieten spreken wanneer het zweet langs je hals en naast je oren naar beneden stroomt, al is het maar met enkele druppels tegelijk, ze kunnen je wel degelijk hinderen.

Het weekend was dan ook verder vrij druk, wij waren op zaterdag nog wat gaan winkelen, al hadden we eerder ook al op pad geweest.  Ineens krijgt mijn echtgenoot zin om nog wat te gaan doen en ik reed mee, toen we op een bepaald kruispunt gekomen waren, reed hij daar rechtdoor !  Ik vroeg hem wat hij zinnens was, "wel die ijskreem halen!" zei hij verwonderd en ik was even verwonderd als hij. "Neen, was mijn antwoord, ik dacht dat we voor groenten reden en dan moest je wel afslagen"  We hadden dus mekaar mis begrepen maar hij had toch kunnen weten dat hij geen ijs kon gaan halen want die waren pas na de middag weer open !  Dus wij om groenten, die waren er in de loop van de voorbije week niet in de winkel en we hoopten dat ze er nu wel zouden zijn, dan moesten we met die warme dagen daar niet meer gaan staan !  Toen we onderweg waren naar huis terug van het winkelen, kreeg ik een berichtje van onze jongste dochter, "Ik ben met J onderweg naar jullie toe!" waarop ik antwoordde, we zijn nog onderweg, tot seffens !

Ondertussen was het al bijna middag geworden en was er dus ook meer volk op de loop overal, ook meer wagens en dan nog een resem lichten waar je moet voorbij geraken, dat alles houdt een mens wel wat tegen, maar we waren toch terug thuis, ze zaten al op het terras op ons te wachten want ze konden niet naar binnen, hadden onze sleutel vergeten.  Ja, dat kan je dan aan de hand hebben wanneer je de sleutel niet telkens mee neemt als je op het onverwacht tot bij ons komt !  Gelukkig was het niet koud maar het was toen nog wel redelijk fris, immers hier hing een heleboel nevel en de zon was nog niet doorgebroken.  Ook dat deed ons nog snel voor die diepvriesproducten rijden.  In de namiddag is de echtgenoot dan dat ijs nog gaan op pikken en nu kunnen we weeral met alles wat verder.

Na de middag ben ik nog snel terug naar het warenhuis geweest om een kleinigheid te halen en een magazine, ik wil tussendoor wel eens wat lezen ook wat je anders niet te zien krijgt, al was alles er niet meer in voorraad, maar ja, dat geeft niet, ik zoek wel wat anders om me mee bezig te houden.

Nog een heel fijne week wens ik iedereen toe en geniet ook maar van de gezonde buitenlucht, ik ga dat ook doen maar alleen wanneer de zon zich wat verder heeft gedraaid zodat ik wat schaduw krijg in mijn hoekje.  Geniet van jullie zonnige maandag !




Reacties

Populaire posts van deze blog

Fijn weekend !

weekend !!!