donderdag . . .


Vandaag zou het weer gaan veranderen, van mooi zonnig naar minder mooi maar toch ook nog wat zon tussendoor !  In ieder geval een mooie donderdag toegewenst en maak er ook een heel fijne dag van, ook al zou er tussendoor een onweer kunnen opkomen of wat regen vallen !

Op woensdag moeten wij onze gft-bak buiten zetten zodat ze die op donderdagmorgen kunnen ledigen.  Daarom dacht ik al eerder om mijn tomatenplanten weg te doen en ja, ze zijn echt wel uitgegroeid, ze hebben hun best gedaan om vruchten te leveren en ik ben ze er dankbaar voor.  Nu heb ik nog van die kleine tomaatjes in de koelkast liggen, gewoon om op te peuzelen, tussendoor zo of bij wat sla en nog een stukje vlees.  Eigenlijk kan ik ze altijd wel eten, al mag ik met tomaten echt niet overdrijven, ze bevatten ook stoffen die voor mijn maag niet zo gezond zijn, die zuren weet ge ?!

Maar dat was niet waarover ik wou schrijven, ik was in de voormiddag nog bezig met de uitgebloeide bloempjes die op de grond lagen op te rapen en opperde dat de echtgenoot die tomaten met de snoeischaar nog het beste te lijf kon gaan om ze in de gft-bak te proppen !  Begint hij eraan, ik had mijn rug even gedraaid om naar binnen te gaan en toen ik me omdraai zag ik dat hij mijn fuchsiaboompje aan het snoeien was !  Man toch, ik schiet naar buiten om hem dadelijk te laten stoppen maar het was voor een aantal takjes reeds te laat.  Ach, iemand die niet goed meer bij zijn hoofd is kan je niks verwijten maar toch had ik pijn nadat ik dat boompje bezag, het was gekwetst, net zoals ik dat ik dat niet eerder had gezien !  Nadien deed hij mooi verder aan de tomaten en die zijn nu uit de wereld geholpen en ook bijna dat boompje.  Ik hoop maar dat ik hem in de toekomst niet steeds moet begeleiden als hij een wandeling wil maken want dat is iedere dag een uur of twee dat hij op pad is, dan krijg ik zelf niks meer gedaan hier in huis, wat gaat dat worden !?  

De schrik is me echt om het hart geslagen nu dat ik zag tot wat hij allemaal in staat is of moet ik zeggen tot wat hij niet meer in staat is ?!  Want nadenken zit daar echt niet meer bij, jammer voor mijn boompje dat nu wat verminkt is, al had ik er eerder ook al een paar takken af gesneden om in een flesje met water te zetten om wortel te laten schieten.  Zo heb ik eerder op het seizoen ook al een jonge plant van dat boompje gewonnen, die schoot onderaan de stam uit en die heb ik eraf genomen en ook laten wortel schieten in een fles.  Zo ook deze vier die ik nu heb staan maar ik weet echt niet of ze nog echt zullen groeien, meestal is dat na september zo goed als gedaan ?!

Vandaag hou ik eerder wat rustdag, misschien ook eens een wandeling maken in de voormiddag maar dat zien we wel welke gezichten het weer trekt, als het mooi is ben ik op weg want nu zie ik er echt naar uit.  Ik stel het steeds maar uit omdat ik ook nog andere dingen te doen had eerder maar nu het dringendste gedaan is mag ik ook wel even uitblazen.

En dat gaan we vandaag dus doen, op hoop van zegen en hopelijk komen er geen hoosbuien bij het onweer dat er zou kunnen aan komen !




 

Reacties

Populaire posts van deze blog

Fijn weekend !

weekend !!!