donderdag . . . wat nieuws zal er nu weer zijn ?!

 


Ja, er staat hier wel bij dat het een zonovergoten dag zal worden maar dat moeten we nog afwachten.  

In ieder geval heb ik al mijn ramen gelapt aan het terras zodat we ten volle kunnen genieten mocht de zon ook de ganse dag gaan schijnen, dan kan ik ze zien zonder al die "vliegendinges" op de ruiten !  Ik hoop van harte dat ze zal schijnen, ik wil er ook wel van genieten maar ik wil ook nog wat stofzuigen, dus in een paar woorden reeds gezegd wat er op onze menu staat voor werken die te doen zijn.  Al zal er op vrijdag nog wel wat anders volgen ook, ik wil dan met "nat" overal rond gaan zodat het stof ook weer eens is geblust !  We zien wel wat het wordt !

Ik was wel moe gisteren, niet zozeer van dat poetsen, want dat was vrij snel gedaan eigenlijk, ik heb er geen hulp bij nodig, alleen moet ik wat meer dan vroeger ook mijn verstand gebruiken zodat ik geen duikel naar beneden maak wanneer ik van mijn trapje stap.  Want ik kreeg op een moment weer het gevoel dat het ging mis gaan, gelukkig kon ik me vastgrijpen zodat er niks is gebeurd.  Dat is iets wat me wel vaker overkomt, dat ik een beweging maak en dat ik voel dat er is zal mis gaan, niet dat ik twijfel of dat is een misstap maak, kan ook natuurlijk maar ik voel dat ik op sommige momenten niet meer vast op mijn benen sta.  Dat is dan ook de reden dat ik het fietsen heb opgegeven, je in het verkeer begeven is niet aangewezen wanneer jij je niet meer zeker voelt en dat was zo het geval bij mij en ik heb het nog wel geprobeerd maar ik heb het niet meer gedaan sinds die tijd, had het ook niet nodig.  En waar we hier nu wonen kunnen we onze boodschappen grotendeels te voet doen, niet alles natuurlijk maar dan moet je eens meer gaan wanneer je wat meer moet mee brengen, iedere dag wat en het geraakt ook gedaan !

En verder waren er hier mensen aan het verhuizen, dat hebben we wel meer gezien maar deze keer hebben ze hun wagens ook op het gras achter ons grasstuk gezet en dat zag ik niet zo graag gebeuren.  Wij mochten dat in het begin van het jaar niet doen maar nu doen ze blijkbaar wat ze zelf willen, geen haan die daar nog naar kraait !  Een verhuislift mag men er plaatsen maar nu stond er ook een lichte vrachtwagen op en ja, dat leek ons wel raar te zijn, aangezien het verbod dat er eerder was, je hebt ook mensen die alles durven en ze zeggen steeds dat het leven aan de durvers is, hier was het dus ook zo !

Later had ik mijn sla nog vergeten te kuisen, dat ook nog snel gedaan, wat komkommer gesneden en in een lichte marinade gezet, 'k had wat geraspte wortelen meegebracht, lekker, bij wat sla en tomaat en ei en wat nog allemaal, Zwarte-Woudham, een stukje zalm van de middag ervoor nog dat over was, allemaal om het lekkerst.  Ook wat rucola van eigen gewin, ik dacht er nog wat andere vis bij te doen maar dat heb ik wijselijk gelaten, het was zo al meer dan genoeg !  zonder er bij na te denken hadden we een vol bord voor ons staan, daarbij nog wat brood gegeten, wat mayo erop gedaan en het smaakte, net of we hadden op de middag geen eten gekregen . . . en toen was er ook al redelijk veel puree !

Veel ander nieuws heb ik eigenlijk niet en dat is maar goed ook, is het niet zo dat ze zeggen : geen nieuws, goed nieuws ?!  Wel ik hoop maar dat het waar is !

Nog een heel fijne donderdag en geniet ervan, ik wil dat ook wel proberen maar of ik er veel tijd ga voor vinden is nog maar de vraag ?!  Er staat weer heel wat op mijn eigen programma.





Reacties

Populaire posts van deze blog

Fijn weekend !

weekend !!!