dinsdag . . . en al een hoop werk verzet in de voormiddag !

 


Deze morgen niet zo vroeg uit de veren als anders en dan is het net of je dag is een uur of twee te kort, dat gevoel heb ik nu nog !  Voor iedereen toch een mooie dinsdag toegewenst !

Waarom ik deze morgen langer heb geslapen, geen idee, zeker om dat uur slaap dat ik in de late avonduren moest missen in te halen.  Ik kon dus echt niet snel de slaap vatten.  Ik zat met de boodschappen van deze morgen in mijn hoofd en ben toch in slaap gevallen zonder het te beseffen zelfs, gelukkig maar.  Dus na het ontbijt heb ik al dadelijk opgeschreven wat ik moest mee brengen, ik dacht dan aan sla, tomaten, komkommer, dat wist ik al maar dan ook nog wat gerookte zalm, gerookte forelfilets en garnalen.  Niet om allemaal tegelijk op te eten maar om toch enkele dagen mee verder te doen.  Als je sla in huis hebt en je maakt daar nog wat andere dingen bij klaar zoals gesneden paprika, wat komkommer en tomaten die je met peper en zout hebt bedekt en een tikje wijnazijn erop samen met wat ui, daar kan je alles bij eten, zowel vlees als vis en nu gaan we eerder voor de vis voor deze week.

Ook al voorspellen ze in het tweede gedeelte van de week zo geen mooi weer meer als in de laatste voorbije dagen, toch smaakt dan dan ook nog wel, het is dan immers nog niet gans afgekoeld in huis en iets lekker gaat er wel altijd in.  Zo verdelen wij het meestal over een aantal dagen maar ik sla op voorhand wel de voorraad in, mocht er niks meer liggen in de rayons dan zou dat spijtig zijn !  De echtgenoot die dacht er ineens aan dat hij nog wat drinkbaar vocht moest hebben van het warenhuis en hij heeft dit mee naar huis genomen, samen stapten we dan ook te voet weer op weg naar huis toe en dat kleine uitstapje doet telkens deugd.  

Ikzelf  hou ervan om in de morgen een wandeling te doen, ik was dat vroeger gewoon omdat we toen nog geen abonnement hadden op de krant, nu hebben we dat wel maar lezen doet de echtgenoot niet echt meer.  Hij bladert doorheen de krant en is op minder dan 5 minuten aan het einde toe, ikzelf zou lezen en blijven lezen wanneer ik wat zie wat mijn interesse wegdraagt.  Tegelijk breng ik dan ook nog een magazine mee zodat ik ook in de zon nog wat kan gaan lezen, dat doe ik graag en dan kan je ook bruinen zonder al te veel moeite, al heb ik er nu wel meer moeite mee dan vroeger maar ja, dat nemen we erbij, dat is de oude dag zeker die eraan komt !

Ondertussen heb ik dan nog snel wat opgeruimd, de echtgenoot die wil nu zijn lange broek aan trekken, steeds verkeerd handelen : bij warm weer een lange broek en bij koud weer zou hij eerder in zijn short blijven rond lopen !  Zelf trek ik niet te veel aan, als ik in beweging ben dan zweet ik zonder al te veel te moeten doen.  Ik zou bij manier van spreken in mijn bikini rond lopen als het mooi weer is zoals ik vroeger deed maar nu hou ik het wat meer aangekleed.  Meestal zit ik hier in een pakje met heel korte broekspijpen en strapless bovenaan, wel met een zachte elastiek erin, zodat er niet veel kan knellen en dat ik bruin kan worden waar mijn kleedsel niet op mijn huid hangt.

Terwijl we weg waren had ik nog snel een wasje ingestoken, die is ook alweer gedaan en dat matje ligt alweer in de badkamer klaar om terug vuil gemaakt te worden.  Ach ja, waarom koop je ook een ecru mat om voor de wasbak te leggen, je weet dan wel dat dit snel vuil is als je mijn pappenheimer hier kent die zelden zijn voeten zal vegen.  Ik zie hem telkens over de mat heen stappen alsof die daar voor niks ligt, zo zit je dan ook vaker te wassen en plassen maar daar trekt hij zich niks meer van aan, wel zeggen dat het er niet proper meer uit ziet !!!

En nu ga ik nog snel de bloemen wat water geven, want nu verbruiken die wel wat meer dan op die regendagen toen moest je ze bijna niet gieten maar nu hebben ze wel dorst zo te zien.

Nog een heel fijne dinsdag allemaal en geniet maar van het mooie weer dat we nu hebben !



Reacties

Populaire posts van deze blog

Fijn weekend !

weekend !!!