woensdag . . . we zijn in het midden van de week aangekomen . . .

Eindelijk terug weer een dag met zon !  Daar hebben we allemaal naar gesnakt en het doet ons deugd om ervan te kunnen genieten.  'k Zou zo zeggen tegen de weergoden hierboven dat ze zo maar even verder doen !  We zijn jullie dankbaar daarvoor maar als ik het goed heb zou het nog maar even duren, morgen zou het ook alweer voorbij zijn . . .  en toch maken we er het beste van, geloof me vrij !

Gisteren was een dag van opruimen en strijken, ja, ik ben erin gevlogen maar ben na een tijdje toch moeten stoppen, gewoon omdat die rug zo'n pijn deed en ook omdat we toch nog op weg moesten voor wat op te pikken.  Ach, het is allemaal weer voorbij, ook deze morgen nog even gestreken, ik had immers nog wat nieuwe stukken aangekocht, wat ik eerder ook wel zinnens was, ik had ik immers nog een paar bonnen gekregen, de ene van 10€ en de andere van 15€, wegens regelmatige aankopen in bepaalde winkels en ja, ik wil die dan niet laten vervallen ook niet, ze gaan maar 6 maanden en ik had ze al even in mijn portefeuille steken.  'k Had dan ook gezegd voordat we vertrokken dat ik die wel wou opkopen wanneer ik wat zag wat ik kon gebruiken.  

Dus heb ik er een licht pulletje met korte mouwen voor gekocht, iets gebreid dus maar heel fijn en dat kan ik tussendoor best dragen met een vestje erover.  Het andere was een blouse die ik eerder niet had gezien, was van de nieuwe stukken die zijn binnen gekomen, een geluk dat ik daar op tijd bij was en dat kon kopen, het kan best gedragen worden bij de stukken die ik reeds in mijn bezit heb.  Ook gaan we nog met vakantie, als die tenminste kan door gaan, naar de zon toe en dan zijn die welkom, ik wil niet iedere dag met dezelfde kledij gezien worden, al is dat geen schande, ik wil telkens, ook hier, goed gekleed gaan als het even kan.  Daarom heb ik ook mijn garderobe wat aangevuld met gemakkelijk te onderhouden stukken, die komen steeds van pas, er zijn wat donkere bij en een paar lichte dus ja, dat zal wel van pas komen.

Vandaag staat er een markt op ons programma maar of iedereen die we daar verwachten er ook zal zijn valt nog te bezien, ik hoop er tenminste op, in ieder geval maken we geen verloren reis want de wagen met de gebakken kippen die is er steeds.  De echtgenoot was gisteren reeds op pad geweest om ergens anders gebakken kippenbouten aan te kopen maar die stond er niet, dus ja, was het dan nog deze kans die we hebben.  

Ondertussen zit ik in mijn hoofd reeds alles op te sommen wat we niet mogen vergeten mee te brengen op onze wekelijkse winkeldag, meestal is dat op vrijdag en dan wordt er ook broodbeleg mee gebracht.  Maar het kan best zijn dat we dit morgen reeds doen, omdat je dan de meeste spullen reeds kan aankopen, voor het broodbeleg kan ik te voet ook gaan, andere zaken wegen meestal wat te veel om mee te dragen aan de hand dus daarvoor nemen we dan wel de wagen.  Iedere keer hebben we dan twee volle bakken met etenswaar,  poetsmiddelen en groenten en fruit, wat een heel gewicht uit maakt.  Maar zo gaat het nog het snelste van alles, je schrijft een lijstje en haalt wat je nodig hebt, hier en daar nog wel eens wat gezien wat ook zou moeten meegebracht worden, ach, als je het gebruikt dan maak ik er geen bezwaar tegen, of wanneer je mooi alles op eet.  Ik haat het wanneer je wat moet weg doen omwille dat het te oud is geworden of omdat je er geen zin meer in hebt, vooral dat laatste is een doorn in mijn oog !

Ik ben dan ook nog zinnens om een lekkere saus te maken voor de vis die we misschien vandaag wel meebrengen van de markt en dan maak ik die telkens voor 3 keren te samen, heel handig wanneer je eens niet weet wat te maken !  De vis zit dan in de vriezer en ook de saus zodat je die maar hebt te ontdooien of hem er op voorhand uit te halen.  Alleen dat laatste is niet altijd het geval maar ja, we moeten roeien met de riemen die we hebben en met de plaats die je ervoor kan gebruiken, nog zoiets, vroeger hadden we wel wat meer plaats om eetwaar te bewaren !  Dan hadden we ook een kleine reserve staan in de kelder, die we nu ook niet meer hebben, daar moet een mens wel rekening mee houden.

En als alles dan naar wens mag verlopen dan kunnen we het weekend gerust tegemoet zien, ik hoop dat we dan nog wat mooie momenten krijgen ook want ik meen dat we die nu wel eens hebben verdient, al krijgt een mens zelden loon naar werken op dit gebied !

Nog een fijne woensdag wens ik iedereen toe en geniet van de mooie dagen die we nu toch eindelijk ook eens hebben . . . want het zal weer niet lang meer duren !




  

Reacties

Populaire posts van deze blog

Fijn weekend !

weekend !!!