woensdag en druk druk druk . . .


Een heel fijne woensdag voor iedereen.

Gisteren waren we een dagje er tussenuit geweest, we zijn gaan shoppen in een centrum niet zo ver van ons vandaag eigenlijk, een plaats waar je geen parkeergeld moet betalen om je auto te stallen, een plaats waar je vele verschillende winkels bij mekaar hebt en een plaats waar je ook wat kan gaan drinken en ook eten !  Veel meer hoeft een mens niet te hebben als je op stap bent, een natje en een droogje en de winkels en het vlot als vanzelf.

Eigenlijk had ik heel veel in mijn hoofd zitten, allerlei ideeën maar ik zou alles heel rustig laten verlopen zodat we er allebei wat aan hadden en dat is ook gebeurd.  We zijn op de middag wat gaan eten, maar een kleinigheid eigenlijk : ikzelf een krokmonsieur en de echtgenoot een broodje martino, daarbij een drankje.  Veel was het echt niet, wel veel brood voor de echtgenoot en ze waren niet echt krokant meer maar ik had hem aangeraden om dat te laten liggen wat er volgens hem te veel aan was, de toespijs had hij reeds naar binnen gespeeld !  Nadien nog wat kleine dingen hier en daar gaan aanschaffen en daarna gingen we nog in alle rust wat drinken ook, samen praten en rustig genieten van ons drankje, meer moest dat niet zijn, nog eens naar het toilet gaan en weldra weer naar huis toe ook.

Onderweg wou de echtgenoot nog naar ergens anders rijden in de plaats van naar huis toe maar ik stelde hem voor om toch maar door naar huis te rijden, het was wel genoeg geweest voor nu, de rest konden we wel op een andere dag ook doen !  Onderweg was het dan ook nog beginnen regenen en ja, dat rijdt dan al niet zo goed meer, overal veel wagens en veel die blijkbaar niet wisten waar ze moesten zijn of die op zoek waren, of het misschien niet goed zagen met die regen ?!

Uiteindelijk waren we weer terug thuis en we gingen naar ons appartement.  Waar hij nadien op een moment, weer zijn huissleutels niet meer vond, even gezocht maar niks gevonden, ja, hij stopt dan ook alles zo goed weg dat hij het later niet meer terug vindt, kent ge dat ?!  Hij had eerder van wat last geklaagd, hij had immers op een plaats waar de zon ook niet zoveel schijnt, pijnscheuten gehad, daar zat een ontsteking en hij was er weeral niet gerust meer in.  Dus ik de telefoon genomen en gebeld naar de huisarts met de vraag wat we daarmee moesten doen, ook verteld dat die ontsteking was open gebarsten en dat het opnieuw daar was dat hij last had bij het zitten !  ja, dat is geen lolletje en we hadden dan nog geen harde stoelen, maar de ene  plek is de andere niet.  De huisarts zei dat ze die wonde wel eens wou zien en desnoods zelf zou open maken, maar dat had ik hem vooraf niet gezegd, wijselijk van mij.

Eens we bij de huisarts waren aangekomen, we mochten dadelijk komen, toen zei ze dat het inderdaad open was gegaan maar dat er nog wat etter iets dieper zat en dat ze dit zou open maken, gelukkig maar dat ik daar vooraf niks van had gezegd want dan zat die hier wel met angst, nu dus gelukkig wou hij dat niet laten zien en kermde efkes toen ze hem behandelde en met geluk was alle etter eruit verdwenen, het zat dus goed.  Nu alleen goed insmeren met een zalf en daarna er een steriel verband op drukken zodat het vast bleef plakken tegen de huid aan.  "In zijn onderbroek zal dat daar vanzelf wel blijven zitten!" waren haar woorden.  Nu moet ik dat dus zelf iedere dag een paar keren doen en daarna zou het gewoon moeten genezen zijn, op hoop van zegen dus zal ik aan mijn taak van verplegende beginnen.

Tussen al die bedrijven door heb ik dan nog mijn bloesjes en schoenen eens bekeken, heb die schoenen ingespoten tegen het vuil en vocht en daarna de bloesjes ontdaan van etiketten en dergelijke en gewassen in de wasmachine.  Later op een kleerhanger gehangen en we zitten weer safe voor een tijdje, eindelijk heb ik ook eens wat gevonden dat me aan stond en waar ik me goed in voelde.  Het was wel niet in solden maar toch als er wat af gaat dan is een mens al tevreden.

In een kledingwinkel voor mannen vond ik al dadelijk twee broeken die voor hem pasten, die werden afgespeld en ik heb ze betaald.  Na een paar weken kan ik ze komen op halen, het zal eerder naar het einde van augustus gaan maar ondertussen zijn we toch ook al de elfde dus binnen dit en 14 dagen zouden ze klaar zijn.  Rekening houdende met hun sluitingsdag en met een aantal personeelsleden die met vakantie zijn, ook die welke de retouches moeten doen.  Nog een paar bretellen hebben we daar gekocht en we zien wel hoe ver we daarmee komen !

Nog wat boekjes om te puzzelen hebben we meegebracht en hier en daar ook nog een kleinigheid.  Ondertussen was hij dus nog naar zijn sleutels op zoek geweest en uiteindelijk lagen ze daar waar hij ze zelf had neergegooid, onder zijn vestje dat hij meestal draagt om te gaan wandelen, ook al is het warm genoeg om zonder op pad te gaan !  We hadden voordien al in de wagen overal gekeken, zijn autosleutels waren er wel nog en zo konden we toch vertrekken om naar de huisarts te rijden . . . ja, dat eeuwige zoeken en dan moet je zelf nog je beheersen om niet uit je krammen te schieten wanneer zoiets meerdere keren op een dag voor valt.  Ik heb hem gezegd dat hij die sleutels niet mag uit zijn handen geven en ze om zijn hals hangen aan een lint zodat hij die nooit meer kwijt speelt.  Want ik zie hem al aan de voordeur staan en niet meer naar binnen kan, zal wel zo zijn eens ik ook wat meer kan gaan wandelen.  En ja, met die nieuwe schoenen zal me dat wel lukken, 'k heb eens een ander merk van schoenen geprobeerd en die zitten ook goed, daar heb ik er nog wel al van gekocht, dat wel maar nooit die sneakers.  Eens ik ze aan mijn voeten had zaten ze echt wel goed, ik hoop dat ik ze lang mag dragen en ze lijken me wel iets steviger dan de andere.  Of ze ook sterker zullen zijn moeten ze nog bewijzen en het hangt er natuurlijk ook vanaf hoe je ze zelf behandelt en hoe vaak je ze draagt.  Als mij iets echt ligt dan wil dat ook zo vaak mogelijk dragen.

En is het niet zo dat spullen die je graag draagt en die je goed zitten veel sneller versleten zijn dan andere ?!  Wel dat is bij mij wel het geval maar dan heb ik er tenminste veel geniet van gehad ook !  Dan moet een mens het zich niet beklagen als je wat meer hebt uitgegeven maar dat ze zo goed meevallen en vaak worden gedragen !

Nu is het misschien even tijd om naar de rekening te gaan kijken, ik moet daar nog dringend iets doen wat ik eerder ook reeds ben vergeten, sorry hoor als je daar zat op te wachten !

Nog een heel fijne dag wens ik iedereen toe en ook vandaag zal weer een drukke dag worden, ik wil strijken, ik wil mijn levering van vlees van bij de beenhouwer weg werken en dan zou ik ook nog even willen mijn benen strekken . . . als dat even kan !

'k Zal deze avond wel moe genoeg zijn en dadelijk in slaap vallen nadat mijn hoofd het hoofdkussen heeft geraakt !!!  Geniet ervan !





Reacties

Populaire posts van deze blog

Fijn weekend !

weekend !!!