dinsdag en weer pluimen verloren !


 De week is veelbelovend gestart en daarom zet ik hier een vogeltjes dat mooi oogt, ook wij hebben dus dagelijks een mooie grote vogel over de vloer, hij brengt bezoekjes aan de voorkant van het appartement en ook aan de achterkant !  Ja, dat is mooi als je op staat en je trekt het rolletje voor de verduistering omhoog . . . en staat oog in oog me je vriend : de pauw !
Hij is echt niet bang in blijft vaak zitten op de plek waar hij zich goed voelt . . . en dat was toen even op ons terras . . . !

Het was toen tussen licht en donker al eigenlijk, ik besloot mijn computer maar af te sluiten voor we de avond in gingen en toen kreeg ik hem in het oog, onze mooie vriend de pauw die hier op ons grondstukje zat !  Snel de camera genomen en wat beelden geschoten maar zo van achter die ruit en alles was het niet eenvoudig, je kan dan ook niet overal kijken waar hij naartoe loopt en moet zelf nog rustig blijven ook !  Want plotse bewegingen zijn nooit goed, dan jaag je hem de stuipen op het lijf en dat wil ik voorkomen.


Hier zien we hem net arriveren, hij heeft ons vrij snel in de mot en gaat heel voorzichtig verder eens kijken naar wat er allemaal staat en of hij niks daarvan kan gebruiken.  Of komt hij naar mijn graszaad zien dat er op de blote grond ligt.  Ik heb daar immers wat grond los gemaakt en daar bovenop wat graszaad gesmeten, kwestie van alles wat dicht te laten groeien, zo werd het dus eerst "gezaaid" door de mensen die het gras hebben aangelegd.  het stuk aan de overkant van ons haagje is nog maar één maal afgemaaid, dat van ons toch al twee keren, ook gewoon omdat ik wou gras inzaaien en later zien we dan wel hoe we dat verder oplossen, als het gras wil groeien dan zal er wel wat op komen ook . . .


Hier heeft hij zijn ronde bijna afgewerkt, als hij op de plek is aangekomen waar deze tafel staat, die was nog een deel nat van de regen, daar kan ik hem van binnen uit niet zien !  Hier heeft hij zich net gedraaid en ik had al eerder opgemerkt dat zijn staart zo dunnetjes was, nu zie je het goed dat er maar enkele mooie veren meer over zijn met van die "pauwenogen".


En zo nam hij dan het "poortje" naar buiten toe, het zijn twee boompjes die het begeven hebben en waarlangs er nogal eens naar de buitenkant toe wordt gegaan met het één of ander, of langs waar er iemand binnen komt die met de fiets is gekomen en die hier heeft neergezet !

Gisterenmorgen was hij dus ook weer van de partij maar dan aan de voorkant, ik ging de krant halen en zag dat er een grote pluim van hem lag, nadat ik de krant uit de bus had gehaald zag ik hem daar ook zitten aan ons kamervenster, nog een pluim had los gelaten en lag op de steentjes.  Hij had dit keer ene mooi aandenken achter gelaten en zat nog verder zijn pluimen en veren verder te fatsoeneren.  Hij bekeek me eens en deed al dadelijk verder toen ik hem geruststellend toe sprak, hij verpinkte niet meer.  Wat later was hij daar verdwenen, het is ook één van zijn geliefde plekken blijkbaar, is het omdat de zon daar reeds vroeg op het raam zit ?!

In ieder geval is het fijn ontwaken wanneer je hem voor het raam ziet zitten aan de slaapkamer, we hadden toen wat langer geslapen omdat ik de avond voordien de slaap niet dadelijk kon vatten, ik was terug opgestaan rond 00u30, had wat gedronken en daarna weer het bed in, toen sliep ik vrij snel nadien.

Nog een mooie dinsdag toegewenst en hopelijk krijgen we de volgende dagen ook wat beter weer dan er eerder op het programma stond, er is nu reeds iedere dag een hoop water gevallen, hier wat meer dan elders misschien maar ik hoop ook op nog wat mooie zomerse dagen.  We zijn immers reeds augustus en de beste zomerdagen zijn meestal reeds voorbij, nu moeten ze nog komen en hopelijk krijgen we een mooi weekend te verwerken. 

In ieder geval valt er wel wat te vieren : onze kinderen vieren hun zilveren jubileum, dat wil zeggen dat wij ondertussen ook al heel wat jaren getrouwd zijn en dat een mens er niet jonger op wordt.

Geniet nog van jullie dag !










Reacties

  1. wat enig Chrisje , waar je daar woont ! en die pauw bij het wakker worden , heel bijzonder ! op jouw terras kan je ook heerlijk genieten zo te zien en dat zal vanaf morgen wel kunnen ! laten we dus maar heel blij zijn met onze woonst , we wonen in een veilig gebied ! al die mensen zonder huis momenteel en al die ellende erbij --- wij zijn bevoorrecht hé
    heel veel groeten en dank dat je mij niet vergeet ! gaat het redelijk met je man ? ik hoop het van harte dat jullie nog veel geluk mogen hebben ! je kinderen ook 25 jaar samen ,die van mij ook dit jaar ! liefs van ani

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Fijn weekend !

weekend !!!