woensdag . . . liever wat rustiger dan dat het gisteren was !

 


Een heel fijne woensdag voor iedereen en hopelijk krijgen we toch ook vandaag nog wat zon te zien, maar volgens de voorspellingen zit dat er echt niet veel in, afwachten dus voor vandaag.

Hopelijk is die dag ook iets rustiger dan dat hij gisteren begon, in de namiddag was het eerder rustig en konden we rustig naar buiten trekken en daar blijven zitten tot iets na zessen, dat zal vandaag niet lukken vrees ik maar eerst vertellen !

Reeds vroeg werden we gewekt door lawaai buiten, het was amper 7u en ze waren al aan het werk hier vlak aan onze slaapkamer.  Immers ze gingen een reling maken aan de inrit van de ondergrondse parkeergarage en daarvoor moesten wat stenen uit de bestrating gehaald worden.  Ik hoorde ze iets vlak ervoor vervoeren ook met een wagentje of zo en ja hoor, toen de rol naar boven werd getrokken toen zag ik het nog wat beter, er stond een grote wagen met aanhangwagen op de weg die naast de inrit loopt.  

Dat was de stoorzender die ons vroeg uit bed deed komen, anders had ik er misschien ook wel vrij snel uit geweest maar nu was het toch tijd om te verluchten, later op de dag luk dat niet meer zo goed, nu nog wel als je alles op mekaar kan open zetten.  De zon staat immers ook op onze ramen van de slaapkamers en dan warmt het vrij snel op, het was toen al 20° en dat is de grens voor mij om deftig te kunnen verluchten.  Nadien blijft die warmte hangen en heb je er last van maar gelukkig kon ik snel ook de schuifdeur van ons terras open zetten, daar is de zon pas op de middag en ja, voordien is het er ook nog vrij fris, gelukkig maar.

In de morgen was ik dus begonnen met van die nieuwe aardappelen te wassen en proberen te pellen maar dat lukte niet, ze waren al wat te droog geworden en dan maar afborstelen en in de pel koken, kan ook natuurlijk.  Achteraf kan je ze dan pellen en dat heb ik zo ook gedaan.  Maar zover was ik nog niet geraakt toen onze dochter belden en binnen kwam met onze kleindochter, we hadden dat afgesproken maar ik wist niet of ik moest meerijden of niet.  Dus ik snel die plastieken handschoenen uitgetrokken en iets anders aangeschoten, ik stond in mijn short en ik nam snel een t-shirt en een lichte lange broek, klaar om te vertrekken.  Ter plaatse aangekomen was er niks meer te vinden van wat we zochten en vrijwel zonder al te veel mee te nemen was ik weer snel bij ons aanbeland.  Waar de echtgenoot al stond te zwaaien in het deurgat om me te haasten . . . !

Ik ging naar binnen en toen vertelde hij dat onze kleinzoon thuis gekomen was van school maar hij was zijn sleutel vergeten thuis, in een verkeerde rugzak gestoken en die dus niet meegenomen naar school.  Hij moest dus snel naar de Heikant rijden om daar de deur voor de kleinzoon open te maken zodat hij weer naar binnen kon.  Maar eerst moest ikzelf nog bellen naar onze schoonzoon, ik had een bericht gekregen op mijn gsm maar die had ik toen niet bij, je zal dat altijd zien en de schoonzoon had ook gebeld naar de echtgenoot dus die was ervan op de hoogte.  Ach, een  half uur of wat later was alles weer in orde, de kleinzoon kon naar binnen, waar de echtgenoot ook op luid geblaf werd onthaald door Odie die blij was hem nog eens terug te zien !  Ja, hondjes vergeten het zelden dat ze door bepaalde mensen vaak worden getrakteerd met snoepjes wanneer ze binnen moeten komen en braaf luisteren, al is dit laatste soms wel met een knipoog gezegd want ze luisteren ook niet altijd even goed, ze zijn net zoals de mensen, die doen ook wel eens iets wat niet in hun normale gedrag thuis hoort.

Op de middag hebben we lekker gegeten en zoals eerder reeds verteld, hebben we rustig kunnen genieten van wat zon, niet lang in de zon gezeten maar wel vaak in en uit gelopen, de ene keer naar het toilet, nadien nog een appel geschild en die buiten opgegeten, nog wat over en weer gelopen om een stuk krant te halen en ook nog eens voor een nieuw boekje om te puzzelen . . . en nog wel een keer of wat om te drinken ook.  Een mens kan toch geen dorst lijden zeker, iedereen moet voldoende drinken want dan krijg je vaak van die verwarde toestanden dat niet alles meer normaal werkt, zeker bij ouderen.

En tegen de avond aan zijn we rustig in de zetel beland, een verpozing naar die overdosis van voetbal in de laatste weken maar ja, ook daar geraken we wel doorheen.

Nog een heel fijne dag wens ik iedereen toe en geniet ervan, ook al valt er veel regen vandaag maar toch moeten we er doorheen !



Reacties

Populaire posts van deze blog

Fijn weekend !

weekend !!!