vrijdag . . .


Tja, ook voor mij mag het weekend beginnen maar daarom ben ik er ook vandaag vrij vroeg aan begonnen.  Het was amper 7u toen ik al bezig was met was bij mekaar zetten, ik wou immers voor zaterdag dit werkje ook uit de voeten doen, gewoon om op zaterdag eens rustig te kunnen genieten van de dag.

'k Heb nu niet alleen gewassen maar we zijn ook in de vroege voormiddag gaan winkelen, mondvoorraad aan halen, allerhande dingen, voor de diepvriezer ook nog wat meegebracht en ja, zo kunnen we nu weer voor enkele dagen ertegen.  Ik ben zinnens om kippensoep te maken, niet omdat ik verkouden ben of zo maar gewoon omdat ik die kip uit de diepvriezer wil, die mag daar zo lang niet in steken voor mijn part, alles moet binnen drie maanden eruit zijn naar mijn oordeel, anders is het iets wat je beter niet op voorhand had aangekocht.  En dat heb ik met groenten ook wel zo voor een gedeelte, alleen voor de asperges maak ik een uitzondering, die dienen om ook in de winter nog te kunnen genieten van een lekkere aspergesoep !  En de groenten op zich natuurlijk ook maar je eet nooit die twee samen in mijn idee, het is ofwel de soep ofwel de groenten !

Een konijntje heb ik er ook nog in zitten en dat wil ik nog wel eens op een weekend klaar maken, dat, samen met kroketten en een lekkere groente erbij ofwel mirabellen, is ook handig, die koop je in een bokaal maar daar heb ik hier nog niet op gelet of ze hier ook beschikbaar zijn.

Die aankopen doen verliep ook niet zoals eerst gedacht ; we gaan snel naar de winkel, ik had drie lijstjes : eentje met beleg voor op het brood, eentje voor de groenten en fruit en nog een ander voor de andere dingen die een mens ook wel nodig heeft om lekker te kunnen eten.  Ik bracht ook nog vis mee van uit de diepvries, eens zien of die stukken beter zijn dan de kleinere die we ook vaak nemen, eens wat anders proberen, moet kunnen.  'k Had ook nog snel wat bieslook uit de diepvriezer meegenomen, die doosjes waren allemaal leeg en ik heb dat toch ook graag in voorraad.  En we hadden alles in totaal toch meer dan 100€ wat niet weinig is maar we waren maar de eerste keer in de voorbije week gaan winkelen, wat anders verdeeld wordt over twee dagen de week, toch maar weer doen in de toekomst, nu was de hoop wat te groot om in één bak te kunnen meezeulen, we moesten er twee voor gebruiken, ge kent dat wel van die plooibakken.  En dan nog wat ik die koelbox, een klein formaat dat vaak in onze wagen te vinden is, in de koffer wel te verstaan, is handig om kleine spullen in op te bergen, nu dus al die spullen uit de diepvriezers.

Eenmaal terug thuis was het hier nog wat met die was bezig zijn want die geraakt niet alleen gedaan, je moet die machines telkens helpen, leeg maken en vullen dus maar dat wordt niet geteld als werken.  Daarnaast was ik ook in de keuken alles in gereedheid aan het brengen voor het middagmaal, ik had net mijn gyros in de grote pan gekieperd in het warme bakvet zodat die rustig kon gaar worden . . . toen de bel ging vooraan.  Ik zei al dadelijk tegen de echtgenoot om te gaan kijken wie er was toen ik ook snel de gang in ging om ons pakje aan te nemen, handig toch wanneer je weet wanneer ze dat brengen.  Ook al was er gesproken van deze voormiddag met als eindtijd 13.45u, het was dus raden wanneer dat zou zijn en we hadden gelukt.  Ik was al eens gaan kijken of ze niks hadden achter gelaten in de brievenbus maar niks gevonden dus was ik vrij zeker dat er niemand aan de deur was geweest, gelukkig maar.  Gokken kon ook wel eens verkeerd uitmeten maar dat weet je nooit vooraf !

Dus nu mogen we toch ietwat geruster aan onze werkjes in huis beginnen, al heb ik gisteren al met de stofzuiger rond geweest, ik ben niet zinnens om er veel aan te doen deze week.  Maar wel wil ik morgen of zo wel eens rond gaan met een dweil om de grond in de berging en keuken proper te maken alsook in de hal en badkamer, dat zijn de plekken waar je het vaakste komt en waar meestal toch wel eens iets wordt vuil gemaakt.  In de slaapkamer begin ik daar dan meestal aan omdat ik dan zeker ben dat er geen stof meer achter blijft in de "loopgangen" overal waar je het meeste komt.

Daarna kunnen we rustig aan het weekend beginnen en heb ik het ook eens wat gemakkelijker, het moet niet altijd in het weekend zijn dat mensen aan het werk zijn in huis, het mag ook wel eens anders en als het dan nog eens wat mooi weer wil zijn dan kan je daarvan genieten, al kan dat straks ook wel nadat alles hier uit de voeten is !

Nog een heel fijne avond wens ik jullie toe voor straks en ga rustig het weekend in !





 

Reacties

Populaire posts van deze blog

Fijn weekend !

weekend !!!