Maandag, een nieuwe week en ander weer of wat zal het gaan doen ?!


Of de maandag ook zo mooi zal worden als ik gedacht heb, ik twijfel eraan, fikse buien en onweer hoor ik nu op de weersvoorspelling . . . we zullen dus moeten afwachten.  Als tussendoor de zon maar wat wil schijnen dan ben ik al dik tevreden.  Met mooi weer is een mens genegen van naar buiten te trekken en te genieten van dat mooie weer, en ook ik dacht dit op zondag wat te doen maar daar is niet echt veel van in huis gekomen.  

Op de middag was het echt wel te warm en in de namiddag kregen we volk over de vloer zodoende was de namiddag ook al zo goed als voorbij toen de kans er nog was om wat van de zon te genieten . . . maar toen was de zon net hier weg op ons terras.  En bleef er maar een streepje zon meer over en daar staan dan mijn planten op die ook graag zon hebben . . . om die dan weer te gaan verplaatsen ontbrak me de moed en heb ik het maar opgegeven.  'k Ben echter wel naar buiten getrokken met een glaasje cava en wat boekjes om in te puzzelen !

Verder zou ik nog wat moeten strijken en dat lukt misschien wel in de voormiddag, maar ik moet ook nog eten maken en dan zal er al niet zoveel meer van de voormiddag over zijn, zelfs niks meer denk ik dan.  We zien wel hoe de dag zal verlopen maar we gaan toch proberen er nog een mooi einde aan te breien.  Hoe dat er dan wel zal uitzien weet ik niet zeker maar we trekken wel onze plan, ook al zal ik nog wel eens moeten uit winkelen gaan, dat weet ik al zeker, dus ja, zal ik het maar vergeten van die rustige dag en er een werkdag van maken.

Wat ik verder nog kan doen, geen idee, ik was zinnens om nog wat bloemen te zaaien en het proberen wat ik hier wil doen in een bloemenbak.  Ge weet het misschien al wel : die mooie blauwe bloemen die ik hier staan had konden echt niet zoveel zon verdragen als dat ze hier kregen en zijn echt wel verbrand.  Misschien is die nog wel wat te redden wanneer ik ze ga afsnijden maar daar ga ik vast en zeker niet op wachten, ik wil ze eruit hebben en daar andere plantjes in zaaien en zorgen dat ze ook een goede plek hebben om in te groeien en bloeien, het zijn ook bloemen die de bijen aantrekken en dat is mooi meegenomen, hommels en vliegen zie ik hier wel naar de bloemen komen.  Goed voor de bijen en ook goed voor wie hier zoals ik nog tomaten wil laten groeien en kweken.  Maar denk nu niet dat ik er daar een hele resem heb van staan, dat niet, eentje met kerstomaten en eentje met trostomaten en dat is al meer dan genoeg.

Nu ga ik toch ook nog wat genieten van mijn dagje, een lekker glaasje voor mij inschenken en me rustig buiten in de schaduw zetten, moet ook kunnen.  Nog een heel fijne maandag wens ik jullie toe en geniet er nog van !



Reacties

Populaire posts van deze blog

Fijn weekend !

weekend !!!