donderdag . . . naar de kapper met deze warmte !


Vandaag nog een warme dag, ik zag dat onze thermometer die buiten hangt de temperatuur van 38° had bereikt toen het ongeveer 17u was, en die thermometer hangt wel langs de zonnekant maar krijgt geen rechtstreekse zon op zich.  Hoe warm het dan echt was weet ik niet maar ik ben begonnen met het uitpakken van onze tuinmeubelen en nadien heb ik ook geprobeerd om de stukken in mekaar te zetten maar dat is me niet helemaal gelukt.  En ik was niet alleen, ook de echtgenoot heeft het nog geprobeerd maar ook hij moest de poging staken toen zijn rug begon pijn te doen, en dat kunnen we met die warmte nu echt wel missen !  Dus onze tafel staat nog niet gans in mekaar, die ene poot wil maar niet lukken.  

Dan had ik al voorgesteld om een andere poot eraf te nemen en die daar te plaatsen, misschien lukt het wel om ze onderling te verwisselen ?!  Maar dat hebben we maar wijselijk achterwege gelaten met die hitte buiten.  Weet ge dat ik zo heb gezweet aan dat werkje dat, wanneer ik gebogen stond over dat kader en die poten er probeerde aan vast te vijzen, het zweet zo over mijn gezicht stroomde en lekte op mijn brilglazen, aan de binnenkant wel te verstaan en zodoende kon ik toch vaak niet meer zien wat ik aan het doen was !  Ja, dat hebben we dan maar gelaten voor wat het was en hopen op wat hulp van hier of daar, als dat al mogelijk is.

Tijdens die probeersels kregen we ook nog eens woorden en je zit dan nog buiten op het terras, met het gevolg dat bijna iedereen kon meeleven met wat wij aan het doen waren, geen goed idee eigenlijk en ook niet echt nodig.  Ik ben dan maar naar binnen gegaan, heb mijn hals en gezicht gewassen met fris water en even doorheen mijn haren gegaan, die ook al nat waren van het zweten . . . kortom, een douche was welkom.  Maar mijn haren heb ik niet gedaan omdat ik vandaag naar de kapper moet.  Daar is airco en daar ben ik dan wel blij om, daar kan ik wat terug op mijn effen komen na al die belevenissen.  Met de echtgenoot is het geen pretje meer om aan iets te beginnen.  Ik weet wel als ik alleen eraan bezig zou zijn, dat het in orde zou komen, mocht alle materiaal ook in orde zijn, ik ben een mens die steeds vol houd op zulke momenten en me erin vast bijt, een aanhouder zeg maar !  Om daarna ten volle te genieten van mijn overwinning en het ook aan iedereen te verkondigen die het wil weten . . . al zal daar hier niet veel volk komen naar kijken !  Maar toch . . . ik denk er nog aan om weer eens te proberen en niet op te geven.

Alles ligt hier ook zowat overhoop nu met die tuinmeubelen, je ziet wat papieren liggen, hier en daar nog wat noppenplastiek, dat ik wil bewaren, komt meestal wel van pas als je iets moet inpakken, ook nog dat karton waarin alles zat verpakt en je weet zo al dat er niet veel ruimte meer over is om te zitten in onze stoel.  Ik heb er zelfs gisteren helemaal niet in gezeten maar ja, wat wil je, eer je het weet was het middag en daarna hebben we wat rust genomen, ik kon het echt wel verdragen.  Vandaag zal niet echt beter verlopen denk ik dan maar ja, na de kapper kom ik thuis en kunnen we eten op de middag, ik heb alles koud voorzien : sla, tomaat, gerookte zalm en aardappelen die ik nog moet koken.  Ik dacht daar gisteren aan toen we in het warenhuis inkopen deden en ik nam toch wat mee naar huis.

Zo dat was het dan voor vandaag, een warme dag die misschien ook nog wel in regen kan eindigen maar we zullen maar afwachten.  De volgende dagen zullen ook nog wel warm worden want de hitte blijft overal wel hangen, al zitten we hier binnen nog redelijk goed, je haalt wel 24° of 25° maar als je daar geen last mee hebt dan gaat alles nog.  Ik dacht deze week ook alles weer eens onder handen te nemen maar bij nader toezien zal ik het maar even uitstellen.  Er komen nog dagen dat dit kan . . . ook in de volgende week.

Nog een fijne dag voor iedereen en hou jullie hoofd gewoon koel, ik zal dat ook proberen maar met de haren weer gekortwiekt zal dat wel lukken !






 

Reacties

  1. De hitte is er hier ook even teveel aan dus heb ik mij teruggetrokken in de relatieve friste van de living om mijn verwaarloosde blogvrienden een goeie dag te zeggen en houd je maar veilig uit die brandende zonnestralen hoe groot de verleiding ook is! Die tuinmeubelen geraken wel ok want door die hitte wordt een mens nerveuzer en dan lukt het zeker niet. Hier is het ook elke avond een frisse douche om te bekomen van de schilderwerken. Gelukkig is dat gedaan en mijn verwaarloosde tuin moet even wachten... Die kan stilaan een druppel regen gebruiken
    Een hartelijke groet

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt voor de reactie, ik heb nu al een lange uitleg gezet over wat we gedaan hebben in de voorbije dagen met warmte, eindelijk wat minder warm en dan kan een mens weer rustig ademen !

      Verwijderen
  2. Dag Chrisje,
    Jij bent vandaag weer om door een ringetje te halen met je mooie frisse coupe...Heerlijk he om bij deze temperaturen je haartjes te laten kortwieken...zou ik ook dringend een afspraak moeten voor nemen, maar stel het hier weer telkens uit...er komen overal in mijn haren "golven" waar er geen moeten zitten :-)
    Als ik je verhaaltje lees om de tuinmeubelen in elkaar te zetten zou het net om ons kunnen gaan ook...ik heb geduld daarvoor...bij mijn man moet alles snel gaan en dat brengt een hoop nervositeit met zich mee... en dan die hitte die er nog bijkomt...
    lieve groet en hou je goed he


    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het was niet echt lang, nu is het wel extra kort gehouden en zo heb ik het graag, mijn haar heeft een eigen willetje en als het kort is dan kan ik het zelf gemakkelijk wassen en ook weer in model brengen. En die golven, wel die ken ik ook, zeker als ik durf mijn bril even in mijn haar te zetten wanneer ik die niet nodig heb, dan heb ik veel moeite om dat op die plek weer normaal te laten vallen. Maar ik heb deze voormiddag al een ferme wandeling gemaakt en weer eens iemand ontmoet in de omgeving die we kennen, al was het 21 jaren geleden dat ik die nog heb gezien ! Zo zie je maar, door in een andere omgeving te wonen kom je weer andere mensen terug tegen.
      En nu nog wat genieten van onze zondag, het is de rustdag bij uitstek maar ik heb de vorige dagen al goed mijn best gedaan en dan mag dat ook wel eens ! Groetjes.

      Verwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Fijn weekend !

weekend !!!