zaterdag en weekend !!!


Voor iedereen een heel fijn weekend toegewenst en ook nog een mooie zaterdag, want dat zijn we vandaag.  

In de voorbije dagen hebben jullie vrij weinig van mij vernomen maar ik was met allerlei kleine klusjes bezig die ik ook wel eens gedaan wou krijgen.  Zo moest ik ook nog wat strijken, ik maak dan dagelijks vers eten klaar voor zoveel ik geen lasagne en pizza wil eten, en ik zat nog met van die papieren die moeten ingevuld geraken zoals voor de belastingen . . . dus ja, veel andere dingen zijn er dan bij in geschoten !  Toen ik dan ook nog vlijtig wou mijn poetswerk gedaan krijgen, was ik stik kapot en als ge weet dan ik daarbij nog rugpijn heb en ook pijnlijke gewrichten in mijn handen, dan heb ik vrij veel gedaan gekregen, alles in goed banen kunnen leiden en ook nog gaan winkelen tussendoor !  

Op donderdag was ik dan ook op het einde van mijn krachten en dat liet zich ook voelen in de slaap, op vrijdag ben ik iets voor zeven weer vast in slaap gevallen en zelfs beginnen dromen.  Waarover dat weet ik niet meer maar door iets werd ik dan wel uit mijn slaap gehaald en ben maar opgestaan . . . maar toen was het reeds 7u45 !  En dat is echt niet van mijn gewoonte, geloof me vrij, ik ben vrij vaak vroeg wakker en als dat lang duurt dat ik moet blijven liggen dan wordt ik zenuwachtig en sta maar beter op, wat ik in de zomer dan ook vaak doe.

Op vrijdag dan ook weer gaan winkelen in de buurt en nog iets verder ook geweest om wat groenten en dergelijke aan te kopen, ook dat moet tussendoor gebeuren, er zit al een deel in de diepvriezer en die is nu redelijk gevuld.  We zijn weer voor een aantal weken gerust maar dan is het bijvoorbeeld de voorraad aan klaar gemaakte vleessoorten zoals gehaktbrood en gehaktballetjes, dat niet meer beschikbaar is en dat zal dan wel iets zijn voor in de volgende week.  Ondertussen trekken we maar ons plan met wat er nog voorhanden is.  Vandaag maak ik vast wat stoofvlees klaar en daar eten we dan op zondag van en ook op maandag, dan zal er al niet zoveel meer van te vinden zijn, zeker niet als het vlees mals is en sappig.

Maar wat ik gisteren was vergeten om mee te brengen van het warenhuis : twee bakjes aardbeien !  En die eet ik meestal iedere morgen bij het ontbijt, dus dat zou balen zijn moest ik die niet gehad hebben.  Mijn ventje stelde voor dat hij daar snel te voet om ging, ik was al blij want zoals hoger gezegd, ik had mijn rust ook wel eens nodig.  We kregen op woensdag onze vaccinatie en is het dat wat in mijn lichaam zit of wat, ik weet het niet echt maar ik voel dat ik op deze periode veel meer last heb van pijnen overal, of is het gewoon het onweer en de wind die daarvoor zorgen.  Nog zoiets, die wind die houdt me ook vaak wakker omdat ik blijkbaar onrustig wordt van dit weer, net zoals van de periode dat het volle maan is, dat voel ik zo goed aan, ik kan er bijna de klok op gelijk zetten.

Dat doet me eraan denken dat het volgende week maansverduistering is, zou dat ook zich laten voelen aan mensen die echt wel gevoelig zijn voor bepaalde invloeden ?!  Dat is volgende week woensdag en is tegelijk de verjaardag van onze oudste dochter.

En verder gaan we een lang weekend in, herinner je dat ik het vorig weekend helemaal verkeerd voor had, ik zat met het Sinksenweekend in mijn hoofd maar dat is nu dit weekend dus !  Toen was ik zowat van slag met al die dagen, feestdagen en dergelijke, dat heb ik nu echt wel heel zelden om niet te zeggen helemaal niet !!!

Maar ach, ik kan nu alleen maar aan iedereen een heel fijn en lang weekend toewensen, al zitten we wel met die wind en met nog geen warme temperaturen.  Ik hoop maar dat dit ooit wel eens komt want ik mis de zon, het is al van in maart geleden dat het nog warm was voor de tijd van het jaar en ook zonnig in april maar in mei was er nu eens geen enkele mooie dag, of ze moeten nog komen ?!

Geniet nog van deze rustige dagen en maak er ook mooie dagen van, eender waar jullie mee bezig zijn !







 

Reacties

Populaire posts van deze blog

Fijn weekend !

weekend !!!