Zaterdag . . . en geraken we dan eindelijk aan goed weer ?!

 


Een fijne zaterdag en als het ook mooi weer is vandaag dan wil ik ervan genieten.  'k Heb gisteren al wat voorsprong genomen en de was gedaan die ik anders op zaterdag of op zondag doe en nu dus reeds gedaan is.  Al blijft er nog wel wat te doen en ook eten klaar te maken maar dat gaat wel als je verder niet te veel meer omhanden hebt.  Zo heb ik ook al alles mooi gestofzuigd zodat we weer wat properder het weekend kunnen in gaan.  Je weet nog wel dat ik ook in de voorbije dagen mijn ruiten heb gepoetst en nu blijft er dus echt niet veel meer over wat nog wel moet gedaan worden.

Zo was het binnen echt wel warm in onze living maar die warmte van de droogkast komt dan ook uit de berging en zo wordt het in de living ook warmer, ook met de zon die in de namiddag toch steeds heeft geschenen en die mijn was buiten heeft droog gemaakt, toch handig als je daar op tijd mee begint.  Van in de voormiddag hing alles buiten op een droogrekje en in de namiddag was alles droog, ik zeg niet dat ieder drupje nat eruit was maar het meeste heel zeker wel en zo heb ik het dan ook op kleerhangers gehangen en in de loop van de volgende dagen zien we wel.

Wat ik nu heb opgemerkt is dat er veel spinnen op pad zijn, ik heb er op vrijdag zelf drie dood gedaan, hier binnen wel te verstaan, het waren van die snelle zwarte en ik moet er echt niet van hebben, mijn schoeisel is dan ook meestal de moordenaar.  Later vond ik er nog eentje tegen een plint, een ander zat onder een matje in de badkamer, toen ik dat opnam kwam ze uit de mat gekropen.  Maar dat is te begrijpen want we hebben vloerverwarming en dan voelt die vloer, vooral onder die mat, wat warmer en die diertjes weten dat dus ook blijkbaar !

Verder heb ik de tomaten nog eens goed bekeken en de "dieven", okselscheuten dus, eruit gepitst zodat de plant niet alle reserve moet prijs geven op te groeien en bloeien.  Van de kerstomaten heb ik er al zes opgegeten, samen met wat rucola en wat hesp, daarop een klein lepeltje mayo en dat het smaakte hoef ik zeker niet te vertellen.  Alleen waren ze al wel iets te rijp geworden, je moet ze kunnen plukken en zo snel mogelijk op eten, ik hou van knapperige tomaten.
Verder was er nog een bak die dringend moest gegoten worden en dat durf ik wel eens te vergeten omdat die niet zoveel water nodig hebben.  Als ze dan wel wat zon en wind over zich heen krijgen dan laat die al vrij snel zijn oren hangen en dan is het gieten geblazen, gelukkig heb ik steeds een gevulde gieter buiten staan zodat ik daar niet steeds moet voor naar binnen lopen.  Ook de andere planten en bloemen moet ik wel eens gieten in de komende dagen maar dat zien we dan wel, voorlopig kunnen ze verder want tijdens de nachten is het nog niet echt warm te  noemen, al voel je wel dat we weldra naar de zomer toe gaan.  Zeker nu dat we deze dagen toch ook wat van de zon kunnen genieten en dat ga ik dan ook doen, misschien wel eens wandelen maar dan gewoon om wat beweging te hebben en een klim te doen, we zien wel wanneer.  Ik ga niks forceren maar ik weet wel dat die beweging echt wel welkom zal zijn, voor iedereen trouwens.

Blijft er nog jullie een fijn weekend toe te wensen en geniet ook maar van de mooie dagen die ons voorspeld worden !




Reacties

Populaire posts van deze blog

Fijn weekend !

weekend !!!