woensdag . . .


Iedere dag is het steeds maar hopen op beter weer, op zon, dat de regen stopt want het is nu wel even genoeg geweest !!!  Ik weet niet hoe jullie daarover denken maar voor mij is het voldoende regen geweest die er nu reeds is uitgevallen.  Zelfs hier bij ons staat er een vijvertje in het gras dat pas is gezaaid, als dat water nu niet snel weg trekt dan blijft er van dat jonge gras helemaal niks meer over en dat zou zonde zijn !

Daarmee is even de toon voor vandaag gezet : weg met al die regen die we nu krijgen !  Maar akkoord, de maand april was een vrij droge maand en mei heeft nu haar best gedaan om die put weer op te vullen met water, geef ons nu ook maar wat mooi weer zodat we weer kunnen genieten van wat er ons nog rest van de lente !  Zodat ook de zomer niet gans verwaterd is en we kunnen genieten van wat zonnestralen.  De zon schijnt tussendoor ook wel eens maar dan komen er al vrij snel donkere wolken opzetten zodat je bang bent om aan een wandeling te beginnen !

En eergisteren heb ik ook 45 minuten gewandeld, heerlijk om weer eens op pad te gaan, maar steeds bleef er die dreiging hangen dat het weer zou gaan regenen, wat het daarna ook heeft gedaan maar niet veel, wel veel druppels gevallen zo tussendoor maar verder niks ernstig meer, later op de avond wel weer terug maar dan was ik al lang in de zetel beland en heb genoten van onze rustige avond.

Ook gisteren was het regenen dat het deed van in de morgen reeds, plensregen, en je kan er mee lachen maar ik ben met de paraplu in de hand naar de brievenbus gegaan, anders was ik kletsnat weer naar binnen moeten komen en daar heb ik voor gepast !  Dus onze krant werd iets later uit de brievenbus gehaald en ik ben dus ook wat later pas begonnen met het huishoudelijke werk van alledag.  Maar er was voor alles nog vrij veel tijd over om het rustig te kunnen uitvoeren, al had ik liever gehad dat de echtgenoot niet zou zitten commentaar leveren van in de zetel, dat zit me echt wel zo hoog dat je het niet voor mogelijk houdt, hoe ik het hier nog zo lang vol hou is mij een raadsel maar ik doe het toch maar, doe gewoon dat ik het niet meer hoor !  En het is geeneens middag wanneer ik dit hier neerzet, op disndag, de dag heeft zich heel slecht ingezet en daar draag ik de hele dag de gevolgen van.

Om je een voorbeeld te geven hoe de lucht er gisteren wel uit zag : hier volgt de foto.

 
Rest er me nog een heel fijne dag toe te wensen met hopelijk wat minder regen en wat meer zon, het hoeft geen ganse dag zon te zijn maar het mag . . . als het even kan !  Geniet nog van alles waar je mee bezig bent, eender of het strijken is, of wandelen, of winkelen, het kan allemaal, ik hou me rustig bezig hier in en om de woning.

Maak van jullie woensdag een mooie dag en wat meer zon en veel minder regen, de voorspellingen zien er toch mooi uit, als ze nu nog willen uitkomen . . . !



Reacties

Populaire posts van deze blog

Fijn weekend !

weekend !!!